eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSmarowanie łożysk ślizgowych w silniku wentylatora Zefir Z-51b › Smarowanie łożysk ślizgowych w silniku wentylatora Zefir Z-51b
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.astraweb.com!border6.a.newsrouter.astrawe
    b.com!not-for-mail
    From: "jedrek" <jedrek@jedrek>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Smarowanie łożysk ślizgowych w silniku wentylatora Zefir Z-51b
    Date: Tue, 11 Oct 2016 23:39:56 +0200
    Organization: dns
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.3959
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.3959
    Lines: 34
    Message-ID: <57fd5c29$0$40264$b1db1813$376fe2e5@news.astraweb.com>
    NNTP-Posting-Host: ea9d489e.news.astraweb.com
    X-Trace: DXC=KJ@Cd>4n<WJPn_2M35M[hOL?0kYOcDh@JM6Bnede=kWGQU;[N@GUILIjX04V[lde<IFXS\S4
    =lGZA2<1[[k3G[2Fa`kE;D2nh_N
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:707113
    [ ukryj nagłówki ]

    Czym smarować konkretnie łożyska w silniku niezapomnianej ś.p. Unitra
    Fonica, wstawionym do niezniszczalnego wentylatora Zefir Z-51b?
    Od używania, jak silnik nałapie po latach paprochów na styko ośka-łożysko
    czasami dostaje większych oporów prowadzenia, po wykąpaniu pasuje je czymś
    tam kropnąć.
    Wątek:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3252388.html
    nie podaje żadnych konkretów prócz capstan oil, i że nie może być to
    wazelinowy olej.
    Co z ogólnodostępnych olejów w Polsce można polecić do tego celu, a nie
    jakieś tam capstan mikstury po 5ml.
    Wrzecionowy jak pamiętam był bardziej gęsty więc odpada, bo dostanie
    większych oporów prowadzenia na starcie. Jakiś kostny?
    Wazelinowy olej (próbowałem też silikonowego, którego też nie polecają do
    tych celów) faktycznie ma tą wadę, że jak wiatrak stał wyłączony to śmigło
    jak próbuje się zakręcić ręcznie to widać, że ma większy opór (nie jakieś
    tam zatarcie i opory jak na papierze ściernym ale mała czkawka). Nieruchome
    śmigło jak pstryknie się palcem to po tym zastoju niechętnie się obraca,
    ale po takim jednym "wybudzającym" obrocie nagle dostaje lepszego poślizgu
    (zastygły olej ulega od nowa po pierwszym obrocie rozprowadzeniu na całej
    powierzchni styku łożysko-ośka i spada opór prowadzenia) - zjawiskiem
    zastania, klejenia się oleju bym to nazwał - i po jednym pstryknięciu śmigła
    palcem, już potrafi się kilka do nastu razy obrócić, a na pierwszym
    pstryknięciu ledwo się obrócił ze 20 stopni.
    Są takie oleje które nie powodują tego "klejenia" się ośki wirnika do
    łożyska jak przez jakiś czas nie pracuje (analogia do nieużywanego silnika
    spalinowego, który długo nieużywany ma zastały gęsty olej ;) i ciężko
    rozrusznik przy chłodzie nim kręci za pierwszym rozruchem) czy raczej tak
    już zostanie?
    W zefirze łożyska ślizgowe mają szary kolor - czyli jakiś tam stop mi bliżej
    nieokreślony fosforo-brąz?
    Czy są odmienne smarowidła dla łożysk w kolorze mosiężno-miedzianym a inny
    do tych szarych?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: