  • 1. Data: 2011-11-26 20:22:14
    Temat: Sól drogowa kontra chlorek wapnia
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Witam,

    Która z tych dwóch substancji jest lepsza do posypywania zimą dróg?
    Mam w sumie do utrzymania spory plac i dłuższą drogę dojazdową zimą.
    Nie wiem co kupić?
    Może jedna i druga mają swoje plusy i minusy; podzielcie się swoim
    doświadczeniem proszę.

    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-11-26 20:26:24
    Temat: Re: Sól drogowa kontra chlorek wapnia
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-26, BAREK <b...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Nie wiem co kupić?
    > Może jedna i druga mają swoje plusy i minusy; podzielcie się swoim

    Oczywiscie ze chlorek wapnia, nie zostawia sladow jak sol, daje rade
    gdy nawet juz sol nie daje rady (temperatury). Tylko sporo drozszy, ale
    ponoc tez wydajniejszy ale ile w tym prawdy nie wiem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-11-26 21:09:08
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-26 20:22, BAREK pisze:
> [...]
    > Nie wiem co kupić?
    > Może jedna i druga mają swoje plusy i minusy; podzielcie się swoim

    Spytaj jakichs Szwedow czym oni sypia, bo maja w tym duzo wieksze
    doswiadczenie i nawet smaki rozne opracowywali swego czasu. Do soli
    renifery zbyt czesto przychodzily zeby polizac.
    Faktem jest, ze drogi maja taka chemia posypane, ze sa suchutkie, ale
    szyby to co 100km trzeba myc, tak sie szybko matowe robia.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 4. Data: 2011-11-26 21:13:01
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

> [...]
    > Faktem jest, ze drogi maja taka chemia posypane, ze sa suchutkie, ale
    > szyby to co 100km trzeba myc, tak sie szybko matowe robia.

    Szwedzi to kruszywem sypią i szyb nie trzeba myć tylko wymieniać jak się ma
    pecha to całkiem często.

  • 5. Data: 2011-11-26 21:50:57
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Która z tych dwóch substancji jest lepsza do posypywania zimą dróg?

    Chlorek magnezu.

  • 6. Data: 2011-11-27 01:21:30
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-26 21:13, Agent pisze:

    > Szwedzi to kruszywem sypią i szyb nie trzeba myć tylko wymieniać jak się
    > ma pecha to całkiem często.

    Jadac w listopadzie ktoregos-tam roku wstecz brzegiem baltyku "na gore"
    szwecji i spowrotem juz srodkiem ladu nigdzie nie zauwazylem kruszywa,
    za to szyby sie syfiły na biało niemiłosiernie a droga byla sucha jak
    pieprz, poza momentami gdzie gesto padal snieg.
    Ale fakt - bylem tylko raz na takiej przejazdzce, wiec moze malo
    widzialem i wyjatkowo trafilem.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 7. Data: 2011-11-27 12:57:14
    Od: Marcin Kiciński <m...@o...pl>

    W dniu 2011-11-26 20:22, BAREK pisze:
    > Może jedna i druga mają swoje plusy i minusy; podzielcie się swoim
    > doświadczeniem proszę.

    Stawiam na chlorek wapnia.
    Ja używam na schodach przed domem tego:
    http://www.bio-chem.pl/page6-odmrazanie_ice_free.htm
    Działa, szkód nie wyrządza i roślinki nie usychają.

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 8. Data: 2011-11-27 20:19:53
    Od: "lublex" <l...@S...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > poza momentami gdzie gesto padal snieg.
    > Ale fakt - bylem tylko raz na takiej przejazdzce, wiec moze malo

    Salmiak

    pozdr
    lublex

  • 9. Data: 2011-11-27 20:49:49
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Nov 2011 20:22:14 +0100, BAREK <b...@p...pl> wrote:

    >Która z tych dwóch substancji jest lepsza do posypywania zimą dróg?

    1. Co to jest "sól drogowa"?
    2. Chlorek wapnia to też sól.
    3. Chlorek wapnia jest lepszy, ale niestety droższy, dlatego stosuje
    się NaCl.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2011-11-28 13:38:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Nov 2011, jerzu wrote:

    > 1. Co to jest "sól drogowa"?

    Stosownie dobrana sól kamienna, być może z celowym dodatkiem
    niejadalnych dodatków (sądzę że wystarczy nieczyszczenie).
    Coś tak jak z "olejem opałowym" i "olejem napędowym" (które mogą
    nawet i mieć ten sam skład, a podatki inne).

    Przypomnę że od czasów chyba premiera Buzka sól nadająca się do
    jedzenia a nie zawierająca jodu jest materiałem akcyzowym, całość
    przez usiłowanie (rządu) wymuszenia łykania (przez ludność) jodu
    (chyba chodzi o "statystyczny stan uzębienia"), a skończyło się
    aferą z gnijącymi podczas usiłowania kiszenia ogórkami.
    Z powodu j.w. przyjęło się (?) że "sól kamienna" oznacza
    w handlu "jadalną sól kamienną" (no, powiedzmy "przeznaczoną do",
    więc na postacie do zastosowań niekulinarnych powymyślano inne nazwy.

    > 2. Chlorek wapnia to też sól.

    Też.
    Ale zwyczajowo nie wszyscy akcentują różnicę między Księżycem
    a księżycem ;)

    pzdr, Gotfryd