  • 1. Data: 2015-04-02 16:18:20
    Temat: Specyfikacja oleju silnikowego
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    Witam,
    odbyłem dzisiaj przemiłą rozmowę z panem
    w ASO Citroena. Na moje pytanie o możliwość
    kupna swojego oleju i filtrów na pierwszy przegląd
    auta (dokładnie po roku) - odpowiedział, że wolałby nie.
    Chodzi o TOTAL. Powiedział: "oleje w ASO dostarczane
    przez Citroena są lepsze/inne niż te które można kupić
    w pojemnikach na rynku" Marketingowa ściema?
    Nie wiedzieć czemu zalecał bardziej TOTAL 5W-30
    niż 5W-40. Silnik to benzyna 1,2 VTI 82KM.

    W drugim starszym aucie C4 Grand leję 5W-40 i nie ma
    żadnych problemów.

    Aha na koniec powiedział, jak cokolwiek się stanie z silnikiem,
    to nie będzie tego honorowała gwarancja bo ja nie będę
    w stanie dostarczyć specyfikacji oleju, który kupiłem na rynku :-)

    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2015-04-02 16:23:16
    Temat: Re: Specyfikacja oleju silnikowego
    Od: megrims <m...@i...peel>

    On 2015-04-02 16:18, Mateusz wrote:
    > ciach

    IMO jak masz auto na gwarancji (współczesna jednorazówka),
    to warto je serwisować w ASO i egzekwować swoje prawa.
    Jak sie skończy, to sprzedać. Dobre czasy na niezawodne
    auta się skończyły. Gwarancje w 911 mozesz przedłużać
    do 10 lat i 200.000 km. W golf R gwarancja na max 90.000.
    MASAKRA.

  • 3. Data: 2015-04-02 16:36:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 02 Apr 2015 16:23:16 +0200, megrims

    > Dobre czasy na niezawodne
    > auta się skończyły.

    Pf!

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2015-04-02 16:55:48
    Od: megrims <m...@i...peel>

    On 2015-04-02 16:36, Myjk wrote:
    > Thu, 02 Apr 2015 16:23:16 +0200, megrims

    > Pf!

    Reklamujesz Panoramę Firm?

  • 5. Data: 2015-04-02 17:07:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 16:18 Mateusz <n...@o...pl> pisze:

    > Aha na koniec powiedział, jak cokolwiek się stanie z silnikiem,
    > to nie będzie tego honorowała gwarancja bo ja nie będę
    > w stanie dostarczyć specyfikacji oleju, który kupiłem na rynku :-)

    Może sobie mówić - nie masz obowiązku kupować w ASO materiałow.
    Wszystkie przeglądy (oprócz pierwszego) zaliczyłem w ASO ze swoim zestawem
    filtrów i olejów (takich jak zalecał producent).
    Konsument nie musi mieć laboratorium w domu. Kupuj na fakturę i to
    wystarczy,
    Jeśli na fakturze będziesz miał napisane, że kupiłeś Total Ineo ICS to
    masz prawo zakładać, że to jest w środku.
    ASO Citroena naciąga jeleni - moim przypadku przegląd z ich materiałami
    kosztował 1200PLN. Gdy pojechałem ze swoimi filtrami i płynami całkowity
    koszt zamykał się w granicach 550-600PLN.
    Na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym miałem "zwarcie" z obsługą.
    Chcieli mi wlać do silnika zwykłego Totala 9000 - choć producent ze
    względu na FAP zalecał Ineo ECS (niskopopiołowy).
    Dopiero gdy im pokazałem mają książkę przeglądów i zalecane materiały
    odpuścili.

    TG

  • 6. Data: 2015-04-02 17:18:17
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 17:07, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > względu na FAP zalecał Ineo ECS (niskopopiołowy).
    > Dopiero gdy im pokazałem mają książkę przeglądów i zalecane materiały

    Czyli na pierwszym przeglądzie kupiłeś olej od ASO tak?
    M.

  • 7. Data: 2015-04-02 17:27:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 17:18 Mateusz <n...@o...pl> pisze:

    > Czyli na pierwszym przeglądzie kupiłeś olej od ASO tak?
    > M.

    Tak. Pojechałem, zostawiłem auto. Przy odbiorze się zorientowałem, że lecą
    w "ciula". Za 5l oleju zapłaciłem prawie 300 PLN. Ten sam olej w normalnym
    sklepie kosztował 87 PLN.
    Ma każdym filtrze była podobna "marża".
    Z racji tego, że trochę jeżdżę tych przeglądów w ASO wypadło mi w okresie
    gwarancji 5. Na pozostałe pojechałem ze swoim zestawem filtrów i płynów.
    Mam też drugie auto kupione w salonie - kia, w jego przypadku nie opłaca
    się tak kombinować, leją zwykłego lotosa (do 1,7 crdi) za który policzyli
    mi taniej niż ja bym płacił.

    TG

  • 8. Data: 2015-04-02 17:30:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Czyli na pierwszym przeglądzie kupiłeś olej od ASO tak?
    > M.

    Zapomniałem dopisać - olej kupuj Totala (taki jak w książce), filtry kupuj
    Purflux - takie zakładają w ASO.
    Nikt nikt nie ma prawa wtedy tego podważyć.
    Na wszystko trzymaj faktury/paragony.

    TG

  • 9. Data: 2015-04-02 17:46:20
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 17:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > kupuj Purflux - takie zakładają w ASO.
    > Nikt nikt nie ma prawa wtedy tego podważyć.

    5W/30 czy 5W 40, bo oba zalecają, nie wiem czemu sugerują 5W/30,
    tak na prawdę na tym "zwykłym Lotosie" 5W 40 też nic by się nie stało
    silnikowi :-)
    Ale wiadomo, już lepiej to co chcą w ASO.

    M.

  • 10. Data: 2015-04-02 18:36:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 02 Apr 2015 16:23:16 +0200, megrims napisał(a):

    > Gwarancje w 911 mozesz przedłużać
    > do 10 lat i 200.000 km.

    I ile w sumie kosztuje takie przedłużenie gwarancji?
    Chociaż 911 i tak nie będzie szczególnie miarodajny, bo na drogich
    samochodach zarobek producenta jest na tyle duży, że pewnie zarobiłby nawet
    gdyby te 10 lat gwarancji było w cenie.
    Odwrotnie przy tanich samochodach, gdzie konkurencja nastawiona na cenę
    jest dużo silniejsza.