  • 1. Data: 2015-10-23 18:24:25
    Temat: Spice i Smith
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Ktoś z Was wie, które wersje Spice przedstawiają wyniki w postaci wykresu
    Smitha?

    Mój PSpice 9.1 nie ma tego (albo nie umiem znaleźć), a było by mi potrzebne.

    Wiem, że jest trochę różnych wersji dostępnych (LT, TI, RS i może jakieś
    wersje on-line). Nie mam czasu przeglądać ich dokumentacji dlatego pytam,
    może ktoś po prostu wie i się tą wiedzą podzieli.
    P.G.

  • 2. Data: 2015-10-23 18:48:49
    Temat: Re: Spice i Smith
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 23.10.2015 o 18:24, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > wersje on-line). Nie mam czasu przeglądać ich dokumentacji dlatego
    > pytam, może ktoś po prostu wie i się tą wiedzą podzieli.

    Może nie ta klasa programu ale darmowy Qucs to potrafi;
    http://qucs.sourceforge.net/screenshots.html

    Grzegorz

  • 3. Data: 2015-12-03 13:35:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...usun.slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:562a64f1$0$9556$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    [...]
    > Może nie ta klasa programu ale darmowy Qucs to potrafi;
    > http://qucs.sourceforge.net/screenshots.html

    Właśnie zainstalowałem i nie za do końca umiem użyć (krótki opis informuje
    tylko jak znaleźć napięcie DC za dzielnikiem rezystorowym).

    Po analizie AC udaje mi się na wykresie zwykłym (Kartezjańskim) uzyskać
    amplitudę w nazwanym węźle.
    Ale nie potrafię uzyskać wykresu fazy, części rzeczywistej i urojonej.

    A na wykresie Smitha chciałbym uzyskać takie obrazki jak na stronie 38
    AN1445:
    http://www.nxp.com/documents/application_note/AN1445
    _An1444.zip
    ale też mi nie wychodzi.

    Robię wykres napięcia obwodu pobudzonego źródłem prądowym - czyli liczbowo
    równe impedancji.
    Dostaję wprawdzie jakieś kółko ale jego "ogonki" nie są styczne do
    zewnętrznego okręgu tylko idą pionowo w górę i w dół w środku wykresu.
    Przy pobudzeniu 1A (napięcia wychodzą rzędu kilkadziesiąt V) to wykres robi
    się tak jakby to znane mi kółko wykresu Smitha stanowiło tylko mały
    środeczek całego wykresu a na zewnątrz różne dziwne krzywe siatki :).
    Ale o wykresie Smitha wiem bardzo mało, więc na razie zakładam, że problemy
    może biorą się z tej niewiedzy.

    Jak to to unormować do jakiegoś Zo?

    Ktoś używał tego programu i może coś podpowiedzieć ?

    Poczytałem trochę o LTspice. Nie sprawdzałem, ale wychodzi, że da się dostać
    wyniki w postaci ASCII.
    Może szybciej będzie samemu zrobić jakiś programik malujący to w postaci
    Smitha?
    A może taki program da się znaleźć (jeszcze nie szukałem)?
    P.G.

  • 4. Data: 2015-12-03 14:30:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:n3pcuh$6u9$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

    > Właśnie zainstalowałem i nie za do końca umiem użyć (krótki opis informuje
    > tylko jak znaleźć napięcie DC za dzielnikiem rezystorowym).

    Nie wiem jak to się stało, że wychodząc od strony QUCS znalazłem tylko
    jakiegoś pdf-a zaczynającego się od równań macierzowych a potem już tylko
    coraz gorzej.
    Próbowałem przeglądać archiwum FAQ na temat help - jak używać, ale nie wiem
    o czym oni tam piszą. W którymś pytaniu pojawiło się słowo tutorial co mnie
    naprowadziło na genialny :) pomysł aby poszukać tutoriali Googlami i one
    znajdują :) to czego ja nie znalazłem - jest nadzieja, że sam sobie znajdę
    odpowiedzi na moje pytania, ale jak ktoś wie to welcome.
    P.G.

  • 5. Data: 2015-12-03 17:25:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-03 13:35, Piotr Gałka wrote:
    [...]
    > Może szybciej będzie samemu zrobić jakiś programik malujący to w
    > postaci Smitha? A może taki program da się znaleźć (jeszcze nie
    > szukałem)?
    Nigdy nie używałem Octave do malowania wykresu Smitha, ale może się
    sprawdzi: http://octave-online.blogspot.com/2013/11/smith-char
    t.html

  • 6. Data: 2015-12-03 17:41:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > On 2015-12-03 13:35, Piotr Gałka wrote:
    > [...]
    > Nigdy nie używałem Octave do malowania wykresu Smitha, ale może się
> [...]
    Dziękuję. Na Octave nadziałem się dopiero co.

    Jak instalowałem tego Qucs to się zdziwiłem, że za jednym zamachem
    zainstalował mi: FreeHDL, Icarus Verilog, Mingw-w64, Qucs, a poza tym
    spowodował pobranie Octave (bez instalowania). Nie mam pojęcia do czego to
    wszystko jest. Przejrzałem pobieżnie dokumentację Octave - coś prawie 1000
    stron. Nie dla mnie - zanim bym to opanował to miną wieki - nie mam tyle
    czasu :(. Te inne to może kiedyś poszukam jakiegoś opisu. Na razie muszę
    zrobić robotę a nie bawić się w poznawanie nowych narzędzi.
    Chwilowo odłożyłem sobie programy i wziąłem się za narzędzia i lutownicę -
    muszę zebrać dane do tych symulacji a potem się zobaczy :).
    P.G.

  • 7. Data: 2015-12-05 15:32:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:n3prbc$c1v$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

> [...]
    > Chwilowo odłożyłem sobie programy i wziąłem się za narzędzia i lutownicę -
    > muszę zebrać dane do tych symulacji a potem się zobaczy :).

    Jeśli kogoś interesuje ten Smith (nie było dożo głosów w temacie :) ) to
    wróciłem do tego dziś i udało mi się pokonać opory Qucs.
    Źródłem moich problemów było zupełnie inne rozumienie pojęcia "pokaż mi to
    na wykresie Smitha" przeze mnie i przez Qucs.
    Ja to rozumiałem tak, że wykres Smitha przekształca prawą półpłaszczyznę
    zespoloną na wnętrze koła o promieniu 1 i zakładałem, że jak w wyniku
    symulacji mam jakieś punkty na prawej półpłaszczyźnie i zażyczę sobie
    pokazania tego na wykresie Smitha to dostanę to przeliczone na wnętrze tego
    koła. No i przy tym założeniu kombinowałem co jest nie tak z moimi
    schematami.
    A Oucs wykres Smitha rozumie jedynie jako tło jakie ma podłożyć pod wykres
    moich danych zespolonych (takich jakie są, bez żadnego przekształcania).
    Jak dopisałem odpowiednie przekształcenie na schemacie (daje się do schematu
    dodawać równania) to uzyskałem to co chciałem.
    P.G.