  • 1. Data: 2015-12-03 13:10:19
    Temat: Spieprzyłem PCB?
    Od: s...@g...com

    Witam,

    Robię serię postprototypową 5-ciu modułów. Na początek spawanie ręczne. No i pojawia
    się problem tam, gdzie są scalaki w obudowach QFN. Wystarczy płytkę delikatnie wygiąć
    i raz działa, raz nie działa. Przeglądam projekt uważnie i wysnuwam pewną teorię:

    W niektórych połączeniach pad-przelotka jest zbyt krótka ścieżka, przez co solder
    maska pada scalaka i przelotki odsłania również i ścieżkę. Podczas spawania scalaka
    cyna rozpływa się po ścieżce, dalej jest zasysana w kapilarę przelotki (0.2mm), no i
    mam kuku...

    Jak sądzicie:
    1) słuszna teoria?
    2) jak teraz temu zaradzić?

    Pozdrawiam,
    Stachu

  • 2. Data: 2015-12-03 13:14:28
    Temat: Re: Spieprzyłem PCB?
    Od: MiSter <U...@w...pl>

> [...]
    cyna rozpływa się po ścieżce, dalej jest zasysana w kapilarę przelotki (0.2mm), no i

    Maskować przelotki solder maską.
    Kupić np w TME solder maskę w postaci pisaka i zakleić przelotki.

    MiSter

  • 3. Data: 2015-12-03 13:48:24
    Od: b...@g...com

    użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    cyna rozpływa się po ścieżce, dalej jest zasysana w kapilarę przelotki (0.2mm), no i

    W regułach masz opcje na ile pole soldermaski ma być powiększone
    względem pada. Może zwyczajnie układy leżały 3 lata i
    nie chcą się zwilżać.

  • 4. Data: 2015-12-03 13:52:57
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 13:14:29 UTC+1 użytkownik MiSter napisał:
> [...]
    mam kuku...

    > Maskować przelotki solder maską.
    > Kupić np w TME solder maskę w postaci pisaka i zakleić przelotki.

    Jakoś słabo mi wychodzi wyszukiwanie tego produktu w TME. Mógłbyś podać linka?

    Stachu

  • 5. Data: 2015-12-03 13:54:53
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 13:48:25 UTC+1 użytkownik b...@g...com
    napisał:

> [...]
    mam kuku...

    > W regułach masz opcje na ile pole soldermaski ma być powiększone

    Wiem, ale teraz to już po ptokach. Jest jak jest.

    > Może zwyczajnie układy leżały 3 lata i
    > nie chcą się zwilżać.

    Świeżaki !!

  • 6. Data: 2015-12-03 14:02:15
    Od: b...@g...com

    użytkownik s...@g...com napisał:

    > Wiem, ale teraz to już po ptokach. Jest jak jest.

    > Świeżaki !!

    Więc pozostaje oblecieć grotem dookoła ICka o ile jest dostęp
    i po sprawie.

  • 7. Data: 2015-12-03 14:26:22
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Jakoś słabo mi wychodzi wyszukiwanie tego produktu w TME. Mógłbyś podać linka?

    http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=cw3300&cl
    eanParameters=1

    MiSter

  • 8. Data: 2015-12-03 14:48:14
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    b...@g...com wrote:

    > Więc pozostaje oblecieć grotem dookoła ICka o ile jest dostęp
    > i po sprawie.

    A w gull wingach w ogóle sprawy nie ma, bo pin weźmie
    na siebie niewielką deformację płytki. Własnymi rękami
    budujemy sobie katastrofę. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2015-12-03 15:02:01
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 14:02:24 UTC+1 użytkownik b...@g...com
    napisał:

    > Więc pozostaje oblecieć grotem dookoła ICka o ile jest dostęp
    > i po sprawie.

    Jakby był dostęp, to bym tutaj nie marudził.

  • 10. Data: 2015-12-03 15:14:33
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 14:26:23 UTC+1 użytkownik MiSter napisał:

    > http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=cw3300&cl
    eanParameters=1

    Dzięki !