  • 1. Data: 2011-03-29 16:41:13
    Temat: Stabilizator liniowy 3V3 - czy ja za dużo wymagam.
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Jak potrzebuję 5V to od lat używam 78M05ABDT.
    Potrzebuję coś takiego na 3V3.
    Moje wymagania:
    Uwe>=25V
    Uwy=3V3
    Iwy>=300mA + termiczny ogranicznik prądu.
    Iq <=3mA, lepiej mniej.
    Obudowa - DPAK.
    Zakres temperatur od -30 w górę.
    Cena i dostępność rzędu 78M05
    Brak problemów ze stabilnością przy obciążeniu kondensatorem ceramicznym.

    Z tym wymogiem na ceramiczne to przyczyna jest taka.
    Dotychczas tylko w karcie TPS769xx widziałem informację, że wymaga 4u7 i
    ESR>0.2, ale jak planuję dodać równolegle 10 x 100n to ESR dla tego 4u7
    >1ohm aby było stabilne. A co jak mam 20 x 100n ? Mam sobie sam sprawdzać w
    zamrażarce i w piekarniku.
    Na Low-Drop mi nie zależy.

    Wydawało mi się, że nic nadzwyczajnego nie wymagam, a tu szukam i szukam i
    znaleźć nie mogę.
    Spotkał ktoś coś takiego ?

    P.G.

  • 2. Data: 2011-03-29 17:43:54
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4d920bca$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > Zakres temperatur od -30 w górę.
    > Cena i dostępność rzędu 78M05
    > Brak problemów ze stabilnością przy obciążeniu kondensatorem

    Tzn, czy dobrze rozumiem, że na poważnie bierzesz możliwość wytracania co
    najmniej 7W w DPAK-u? Producent chyba czegoś takiego nie przewidywał, to i
    znaleźć nie możesz. Zejdź na ziemię z założeniami, to się coś dobierze. Są
    stabilizatory na mniejszy prąd albo na mniejsze napięcie wejściowe.

    e.

  • 3. Data: 2011-03-29 18:13:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości
> [...]
    > znaleźć nie możesz. Zejdź na ziemię z założeniami, to się coś dobierze. Są
    > stabilizatory na mniejszy prąd albo na mniejsze napięcie wejściowe.

    Co takiego nie z tej ziemi jest w moich założeniach.
    Dla 5V też miałem takie (25V, 300mA) i prawie każdy producent to robi (78M05
    jest jak najbardziej z tej ziemi).

    W moich założeniach można ewentualnie DPAK zmienić na SOT223, ale będziesz
    jeszcze bardziej zdziwiony.
    25V bo na transilach 18V przy 25A wydziela się 24V.
    300mA, bo driver RS485 ze zwartymi drutami będzie chciał wziąć z zasilania
    coś koło 200mA, a nie chcę aby takie zdarzenie mogło prowadzić do utraty
    danych.
    P.G.

  • 4. Data: 2011-03-29 18:33:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-29 20:13, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > 300mA, bo driver RS485 ze zwartymi drutami będzie chciał wziąć z
    > zasilania coś koło 200mA, a nie chcę aby takie zdarzenie mogło prowadzić

    Mam nadzieję, że to jakiś prototyp a nie do urządzenia na sprzedaż :)
    Daj 78L12 a za nim LM1117DTX-3.3 albo pogadaj z Romanem. Możesz też dać
    3pinowy impulsowy TSR 1-2433 czy R-78B3.3-1.0 to nie bedziesz miał
    problemów z wydzielaniem ciepła. Tylko cena 35zł.

    MD

  • 5. Data: 2011-03-29 18:35:23
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > do utraty danych.
    > P.G.

    Mam nadzieję, że to jakiś prototyp a nie do urządzenia na sprzedaż :)
    Daj 78M09 czy 78M06 a za nim LM1117DTX-3.3 albo pogadaj z Romanem.

  • 6. Data: 2011-03-29 19:00:13
    Od: "Dziadek" <...@...c>

> [...]
    > coś koło 200mA, a nie chcę aby takie zdarzenie mogło prowadzić do utraty

    Może LM117 w obudowie typu garnek + dwa rezystory?
    Może zenerka 3V9 + tranzystor?
    Może LM2937-3.3 TO-220?

    Dz.

  • 7. Data: 2011-03-29 19:12:32
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "Piotr Gałka" <p...@C...pl> schrieb
    > Co takiego nie z tej ziemi jest w moich założeniach.
    > Dla 5V też miałem takie (25V, 300mA) i prawie każdy producent to robi
    (78M05
    > jest jak najbardziej z tej ziemi).

    78M05 moze i pozwala na 25V, pozwala na 300mA,
    ale nie oba na raz.

    mw

  • 8. Data: 2011-03-29 19:38:30
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4d922186$1@news.home.net.pl...

> [...]
    zasilania
    > coś koło 200mA, a nie chcę aby takie zdarzenie mogło prowadzić do utraty

    a przeanalizowałeś sytuację zwarcia drivera? Gdzie się odłoży większe
    napięcie i co się pierwsze termicznie wyłączy, bo może stabilizator
    jednak? Albo i to i to - driver ograniczy średnio do tych 200mA
    (zakładając bez kucnięcia 3V3) co dla stabilizatora mocowo i tak będzie za
    dużo i zacznie wyłączać się on jako drugi? Poza tym dlaczego driver
    włączony na stałe? Dlaczego nie wydzielić mu zasilania? Nie podoba mi się
    ten projekt.
    BTW, Koledzy dobrze radzą - rób 3v3 z 5 albo obniż kryterium pobieranego
    prądu, wtedy zmieścisz się w DPAK-u (do wyboru np NCP1117 duży prąd LP2950
    duże napięcie).

    e.

  • 9. Data: 2011-03-29 19:50:46
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    >>> Uwy=3V3
    > Co takiego nie z tej ziemi jest w moich założeniach.
    > Dla 5V też miałem takie (25V, 300mA) i prawie każdy producent to robi
    > (78M05 jest jak najbardziej z tej ziemi).
    Słabo czytasz dokumentację.. W pierwszym z brzegu pdf-ie dla 78M05 stoi
    PD=1W bez radiatora. A to daje ci maksymalnie Iwy=45mA przy Uwe=25V, albo
    Uwe=6.6V przy Iwy=300mA. Prąd zwarciowy dla 25V to z wykresu około 0.5A.
    Tylko stabilizator impulsowy cię ratuje.

  • 10. Data: 2011-03-30 06:24:56
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Właśnie z 3.3V nie jest łatwo:
    Z tego co widać w TME to np. LP2950CDT-3.3, ale to tylko 100mA
    Natomiast
    LF33CDT
    ma zbyt małe napięcie pracy jak dla Ciebie - 16V, chociaż jako maskymalne jest
    podawane 40.

    W sumie obydwa to LDO.

    Dalej widzę w farnellu, np:
    LD29150DT33R - chyba OK - nie, nie OK :) za małe napięcie wejściowe, chcociaż
    niby podają 30V.

    --
    Pozdr
    EM