  • 1. Data: 2020-01-27 16:27:10
    Temat: Stary ale zupelnie nowy telefon. Jak z bateria?
    Od: k...@g...com

    Witam wszystkich.
    W jakim stanie jest bateria w zupelnie nowym, zakupionym telefonie, ktory jest stary
    bo wyprodukowany kilka lat temu?
    Np. kupujemy iphone SE lub Samsunga Note 8 lub inny... Telefon nie jest juz
    produkowany, ale wciaz dostepny jako nowy.
    Na ile sprawna jest bateria w takim telefonie?
    Czy czas "lezakowania" takiego aparatu moze miec negatywny wplyw na akumulator?
    Jak bardzo?

    Majka

  • 2. Data: 2020-01-27 16:46:32
    Temat: Re: Stary ale zupelnie nowy telefon. Jak z bateria?
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    W dniu 27.01.2020 o 16:27, k...@g...com pisze:
> [...]
    > Na ile sprawna jest bateria w takim telefonie?
    > Czy czas "lezakowania" takiego aparatu moze miec negatywny wplyw na akumulator?

    Ten "nowy" telefon to pewnie odnawiany (refurbished) z Chin na
    nie-wiadomo-jakich częściach. Moim zdaniem lepiej kupić zadbany,
    nienaprawiany telefon używany niż "nowy" z niepewnego źródła.

    Twierdzę tak, bazując na tym, że od około 13 lat kupuję tylko telefony
    używane (z 1 wyjątkiem). Przez ten czas, na bodajże 11 urządzeń (nie
    licząc tego nowego) raz się "naciąłem", ryzykując - kupując smartfon z
    dolutowanym gniazdem SIM, bo nie było go fabrycznie (Motorola Photon Q).

  • 3. Data: 2020-01-27 17:02:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kawalerka.poznan.winogrady napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Na ile sprawna jest bateria w takim telefonie?
    >Czy czas "lezakowania" takiego aparatu moze miec negatywny wplyw na

    Jak duzo lat i nikt nie ladowal, to nawet bardzo sie moze okazac ...

    J.

  • 4. Data: 2020-01-27 18:16:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-27 o 16:27, k...@g...com pisze:

    > Na ile sprawna jest bateria w takim telefonie?
    > Czy czas "lezakowania" takiego aparatu moze miec negatywny wplyw na akumulator?
    > Jak bardzo?

    Dokładnie tak samo, jak zmumifikowany Lenin. Niby wygląda jak żywy ale
    martwy :]
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2020-01-27 19:04:29
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-27 18:16, LordBluzg(R) wrote:

    > Dokładnie tak samo, jak zmumifikowany Lenin. Niby wygląda jak żywy ale
    > martwy :]

    Ktoś zainteresowany figurką Lenina na biurko?

  • 6. Data: 2020-01-27 20:10:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.01.2020 o 18:16, LordBluzg(R) pisze:

    > Dokładnie tak samo, jak zmumifikowany Lenin. Niby wygląda jak żywy ale
    > martwy :]
    Ja mam inne zdanie. Akumulator ma ileś tam cykli ładowań. załóżmy że
    używamy smartfona i jest ładowany codziennie Czy po 2 latach lepsza
    będzie bateria używana niż nie-używana? nie sądzę.
    ToMasz

  • 7. Data: 2020-01-27 22:20:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-27 o 20:10, ToMasz pisze:

    > Ja mam inne zdanie. Akumulator ma ileś tam cykli ładowań. załóżmy że
    > używamy smartfona i jest ładowany codziennie Czy po 2 latach lepsza
    > będzie bateria używana niż nie-używana? nie sądzę.

    Ostatnio był wątek na tej grupie, gdzie to opisywałem podczas zakupu
    baterii leżakowanych. Możesz nawet wyczytać gdziekolwiek, gdzie opisują
    takie stany...producenci. Bateria nieładowana zwyczajnie traci
    właściwości chemiczne, spada jej napięcie do stanu takiego, gdzie
    zaczyna zwyczajnie "gnić" i nic już jej nie pomoże :) Bateria używana
    raczej nie doznaje trybu głębokiego rozładowania i nie dochodzi w niej
    do zniszczeń takich jak w przypadku stanu głębokiego rozładowania.

    "Bardzo częstym przypadkiem jest, że identyczny akumulator u jednej
    osoby przetrwa 1,5 roku, a u innej nawet 5 lat. Krótszy żywot baterii
    bardzo często wynika z nieodpowiedniego korzystania. Najbardziej
    szkodliwym błędem, jaki można popełnić jest doprowadzenie do głębokiego
    rozładowania poprzez wyładowanie baterii do 0% i pozostawienie jej w tym
    stanie przez dłuższy czas."
    https://blog.swiatbaterii.pl/bateria-litowo-jonowa/

    Proponuję zaznajomić się z budową i używaniem baterii i nie wypisywać
    bzdur..."bo Pani Jadzia nie ładowała baterii i ma lepszą niż sąsiad,
    który ładuje codziennie" :>

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 8. Data: 2020-01-28 02:24:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5e2f5438$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > szkodliwym błędem, jaki można popełnić jest doprowadzenie do głębokiego
    rozładowania poprzez wyładowanie baterii do 0% i
    > pozostawienie jej w tym stanie przez dłuższy czas."

    Rozładowałem akumulator Nokii tak mocno, że telefon nie widział tegoż
    aku i nie chciał go ładować -- rozpocząłem ładowanie ręcznie, po czym
    telefon zobaczył ów aku...

    Asus Max był ładowany średnio 2 razy dziennie przez ~3.5 roku -- bez
    **widocznego** ubytku pojemności.

    3.5*365*2=2555

    Włączałem do ładowarki częściej niż 2 razy dziennie, ale pełnych
    cykli IMO tylko tyle.

    Overmax stracił niemal całą pojemność w kilka miesięcy.

    Różnie więc bywa, ale IMO i cykle są ważne, i jakość, i technologia,
    i leżakowanie ale IMO samo leżakowanie nie jest groźne, o ile co kilka
    tygodni jakoś ten akumulator rozruszamy.

    IMO 5 lat leżakowania to dużo -- raz że leżakuje, dwa, że aku stary
    technologicznie... (IMO Liony dziś i wczoraj czy inne polimery nie
    są takie same)

    Stary telefon też IMO niewiele warty... ;)
    [ale ze śmietnika warto wygrzebać -- za darmo]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2020-01-28 05:44:03
    Od: CaerSobreUnÁrbol <c...@i...net.info.site.invalid>

    k...@g...com wrote:
    > Na ile sprawna jest bateria w takim telefonie?
    > Czy czas "lezakowania" takiego aparatu moze miec negatywny wplyw na akumulator?
    > Jak bardzo?

    W interSMIETNIKU krazy wiecej BAJDUR jak
    rzeczywistych faktow.

    Po 2 latach "snu" srajFona akumulator
    bedzie sprawny w 90%, o ile to *markowy*
    teleSraj a nie jakis chinaCHLAM, typu
    KUTASomi Mixer do chinaKAŁ, tudziez
    inny chinaSMIEC.

    Po nabyciu natychmiast *forsowne* uzywanie,
    do prawie "pustego" akumulatora "zarznac" i
    natychmiast do "pelna" naladowac i tak ze
    dwa razy i akumulator prawie jak nowy!

    --
    http://bit.ly/2uEUj3s
    Pijawki danych: gUUrgoł, mikrySRAJsoft, zgniłyOGRYZ, mordziaKniga & Co.

    TFU WON SCIERWO

  • 10. Data: 2020-01-28 08:23:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.01.2020 o 22:20, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > szkodliwym błędem, jaki można popełnić jest doprowadzenie do głębokiego
    > rozładowania poprzez wyładowanie baterii do 0% i pozostawienie jej w tym

    ja się z tym w 100% zgadzam. Tylko że nie ruszana bateria litowo jonowa
    nie rozładuje się do zera nawet przez parę lat. (2% na miesiąc)
    https://batteryuniversity.com/learn/article/elevatin
    g_self_discharge

    > Proponuję zaznajomić się z budową i używaniem baterii i nie wypisywać
    > bzdur..."bo Pani Jadzia nie ładowała baterii i ma lepszą niż sąsiad,
    > który ładuje codziennie" :>
    nie wiem do kogo kierujesz tą radę. ja zadałem pytanie i sam
    odpowiedziałem - nie sądzę. zachęcam czytelników do myślenia.