  • 1. Data: 2009-11-29 12:07:37
    Temat: Statyw pod aparat kompaktowy.
    Od: kraf101 <z...@g...com>

    Witam,

    Czy możecie może zapodać jaki statyw kupić i gdzie, żeby było
    najlepiej do kompakta.

    Może jestem w błędzie ale moim zdaniem powinien spełniać takie
    warunki:
    1. Lekki i złożony mały mały, bo jak nie będzie taki to nie będzie pod
    ręką kiedy być powinien.
    2. Łatwy w szybkim rozłożeniu i ustawieniu bo jak taki nie będzie to
    nie będę z niego korzystał, kiedy powinienem korzystać.
    3. Jak wypuszczę jedną nóżke to monopod, jak trzy to tripod.

    Nie wiem czy tak powinno być ale tak na logikę to taki byłby OK.

    Pozdro

  • 2. Data: 2009-11-29 14:12:02
    Temat: Re: Statyw pod aparat kompaktowy.
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    kraf101 napisał:
    > 3. Jak wypuszczę jedną nóżke to monopod, jak trzy to tripod.

    Żeby był mały musi być dość niski. O ile z niskim statywem da się żyć to
    niski monopod to kompletna porażka.

    m.
    --
    A killfile rośnie, rośnie, rośnie
    score kołysze się u stóp

  • 3. Data: 2009-11-29 14:28:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ja bym zwrócił jeszcze uwagę na obecność haczyka lub kółka do dociążenia
    statywu. W starym lekkim aluminiowym statywie, środkowa, wysuwana
    kolumna miała na dole wygodny haczyk, na którym można było plecak
    zawiesić. Jest to o tyle ważne, że lekki i wysoki statyw z aparatem na
    samej górze jest bardzo podatny na przewrócenie się (w warunkach
    plenerowych, a nawet po potrąceniu niechcący), więc sam statyw może być
    lekki, ale warto by było, aby miał możliwość dociążenia i obniżenia
    środka ciężkości.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 4. Data: 2009-11-29 14:50:22
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-11-29 13:07:37 +0100, kraf101 <z...@g...com> said:

    > Czy możecie może zapodać jaki statyw kupić i gdzie, żeby było
    > najlepiej do kompakta.

    http://www.vanguardgb.com/details.php?id=468

    Ja używam z G9, Mieści się w dużej kieszeni, w miarę lekki,
    wystarczająco wysoki, ale niestety przy pełnym rozstawieniu jest
    kiepściutko ze stabilnością - przy ekspozycji 2-3 sek. (oczywiście z
    samowyzwalacza) i niemal niewyczuwalnym wietrzyku, zdjęcia wychodzą
    poruszone. Teraz bym chyba wziął ciut większego i cięższego Digi 5.

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-11-29 19:23:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Nov., 13:07, kraf101 <z...@g...com> wrote:
> [...]
    > 3. Jak wypuszczę jedną nóżke to monopod, jak trzy to tripod.
    >
    > Nie wiem czy tak powinno być ale tak na logikę to taki byłby OK.

    najlepsze sa statywy naturalne.
    najczesciej znadziesz gdzies w poblizu jakis murek , drzewo stolik itp
    na tym mozna postawic jakies male trzymadlo a na nim umocowac aparat.

    ja do kompaktu mialem zawsze przy sobie malutki trojnozny statywik z
    tzw gesiej szyi.

    sluzylo to w zasadzie do wypoziomowania i ukierunkowania aparatu.

    wada jakichkolwiek stytywow jest to , ze jesli go potrzebujesz to go
    nie masz pod reka .
    ten malutki mial jedna zalete - na tyle malutki , ze zawsze miescil
    sie do jakiegos futeralu obok aparatu.

    calkiem male i lekkie wysuwane na wysokosc czlowieka stytywy
    najczesciej sa nieprzydatne gdyz za malo stabilne i za duze zeby nosic
    w kieszeni.

  • 6. Data: 2009-11-29 20:23:57
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > wada jakichkolwiek stytywow jest to , ze jesli go potrzebujesz to go
    > nie masz pod reka .
    > ten malutki mial jedna zalete - na tyle malutki , ze zawsze miescil
    > sie do jakiegos futeralu obok aparatu.

    A worek z grochem/ryżem, czy czym tam jeszcze, to zły? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-11-29 20:27:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Nov., 21:23, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A worek z grochem/ryżem, czy czym tam jeszcze, to zły? ;)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    bardzo dobry.
    szczegolnie na wyprawach do afryki itp rejonow nieopanowanych jeszcze
    przez supermarkety.
    w razie problemow zaopatrzeniowych zawsze mozna zjesc zawartosc.

  • 8. Data: 2009-11-29 20:32:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > w razie problemow zaopatrzeniowych zawsze mozna zjesc zawartosc.

    Bezdyskusyjna zaleta, tylko mam wątpliwości, czy taki suchy ryż lub
    groch są przyswajalne bez wstępnej obróbki termicznej (np.brak kociołka
    i wystarczającej ilości wody, bo każdy fotograf w Afryce z rozpaleniem
    ognia sobie poradzi) ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-11-29 20:35:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Nov., 21:32, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > groch są przyswajalne bez wstępnej obróbki termicznej (np.brak kociołka
    > i wystarczającej ilości wody, bo każdy fotograf w Afryce z rozpaleniem

    znane sa opisy iz traperzy zjadali najpierw wlasne psy , potem buty
    skurzane , niekiedy czesci akordeonu.

    jak przycisnie to zjesz nawet niegotowany worek pachnacy grochem lub
    ryzem.

  • 10. Data: 2009-11-29 20:42:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Nov., 21:35, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > znane sa opisy iz traperzy zjadali najpierw wlasne psy , potem buty
    > skurzane ,

    skorzane