  • 1. Data: 2011-02-08 14:02:47
    Temat: Step-down -ciag dalszy
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Witam,

    Udało mi się w miarę ogarnąć moją przetwornicę z poprzedniego wątku, ale
    pojawiły się kolejne problemy.

    Zakłócenia wynikające z przełączania MOSFETa. O ile z zakłóceniami
    wynikającymi z wyłączania się Mosfeta poradzę sobie dając odpowiedni
    gasik RC o tyle z tymi pochodzącymi od włączania się tranzystora nie
    bardzo wiem jak.

    Mogę zmniejszyć prąd sterownika bramki i wydłużyć czas włączania , ale
    to chyba nie jest rozwiązanie odpowiednie bo zwiększy się Pd i Mosfet
    zejdzie.

    Czy jest jakieś inne rozwiązanie poza metalowym pudłem ? Jakieś idee ?

    Adam

  • 2. Data: 2011-02-08 14:11:04
    Temat: Re: Step-down -ciag dalszy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Tuesday, February 8, 2011, 3:02:47 PM, you wrote:

> [...]
    > zejdzie.
    > Czy jest jakieś inne rozwiązanie poza metalowym pudłem ? Jakieś idee ?

    Przy tak dużych mocach i stosunkowo wysokich napięciach nie masz wyjścia
    - odrobinę spowolnić i zapakować do pudła.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-02-08 14:21:26
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > Przy tak dużych mocach i stosunkowo wysokich napięciach nie masz wyjścia
    > - odrobinę spowolnić i zapakować do pudła.

    Tego się właśnie obawiałem.
    Tu mam kolejne pytanie - jak powinien być dystans pomiędzy rdzeniem a
    innymi metalowymi częściami obudowy żeby nie było problemów ?

    Adam

  • 4. Data: 2011-02-08 14:45:33
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Adam Górski" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynikającymi z wyłączania się Mosfeta poradzę sobie dając odpowiedni
    > gasik RC o tyle z tymi pochodzącymi od włączania się tranzystora nie

    Jeszcze się upewnij, czy te zakłócenia przy włączaniu nie pochodzą
    przypadkiem od diody...

    e.

  • 5. Data: 2011-02-08 15:16:00
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2011-02-08 15:45, entroper pisze:
    > Użytkownik "Adam Górski"<gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze się upewnij, czy te zakłócenia przy włączaniu nie pochodzą
    > przypadkiem od diody...
    >
    > e.

    Tylko jak to sprawdzić ?

    Adam

  • 6. Data: 2011-02-08 15:30:48
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Tylko jak to sprawdzić ?

    zaobserwuj, co płynie przez diodę

    e.

  • 7. Data: 2011-02-08 15:36:18
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2011-02-08 16:30, entroper pisze:
    > Użytkownik "Adam Górski"<gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości

    > zaobserwuj, co płynie przez diodę
    >
    > e.

    No fajnie tylko nie mam żadnej sondy prądowej.
    Ale zanotuje żeby sprawdzić jak bedzie okazja.

    Diody to 3 x DSEP29-06A równolegle - powinny być chyba odpowiednie

    Adam

  • 8. Data: 2011-02-08 16:22:15
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > No fajnie tylko nie mam żadnej sondy prądowej.
    > Ale zanotuje żeby sprawdzić jak bedzie okazja.
    >
    > Diody to 3 x DSEP29-06A równolegle - powinny być chyba odpowiednie

    Ale pracujesz w CCM a te diody, jakkolwiek niezłe, reverse recovery będą
    wykazywać.

    e.

  • 9. Data: 2011-02-08 16:29:03
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2011-02-08 17:22, entroper pisze:
    > Użytkownik "Adam Górski"<gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości

    > Ale pracujesz w CCM a te diody, jakkolwiek niezłe, reverse recovery będą
    > wykazywać.
    >
    > e.

    No ale wszystkie diody mają skończony RR - A może się mylę ?
    Możesz coś zasugerować ( jakiś typ, rodzinę )?

    Adam

  • 10. Data: 2011-02-08 17:00:27
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > No ale wszystkie diody mają skończony RR - A może się mylę ?
    > Możesz coś zasugerować ( jakiś typ, rodzinę )?

    Tam są OIDP duże napięcia, więc tylko SiC (jeśli są na takie prądy) albo
    current snubber do wygaszenia impulsu. Ale najpierw bym sprawdził, czy to
    rzeczywiście to :)

    e.