    From: badworm <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Sterownik do USBasp
    Date: Sat, 6 Jan 2018 20:42:40 +0100

    Na nowym komputerze z Windows 7 x64 (konto admina z pełnymi
    uprawnieniami) chciałem zainstalować sterowniki do programatora USBasp.
    Skorzystałem z rozwiązania sprawdzonego wcześniej na Windows XP, a więc
    instalacji programu Extreme Burner AVR, przy okazji której dodawane są
    do systemu potrzebne sterowniki do programatora. Niestety wystąpił jakiś
    błąd i programator zgłasza się w systemie jako 'Unknown device' a
    Extreme Burner zgłasza brak sterownika. Próba ręcznej aktualizacji
    drivera z menedżera urządzeń kończy się fiaskiem - pliki sterowników do
    USBasp albo w ogóle nie są widziane, albo po wybraniu jednego z nich
    dostaję komunikat, że to nie jest właściwy sterownik dla tej wersji
    Windows (x64). Próbowałem przeinstalować Extreme Burnera przy wyłączonym
    żądaniu podpisów cyfrowych ale to nic nie zmieniło. Żeby było
    śmieszniej, na służbowym laptopie zainstalowałem sterownik w ten sam
    sposób (instalując Extreme Burnera) i mimo posiadania konta admina z
    ograniczeniami i braku możliwości wyłączenia żądania podpisów cyfrowych,
    sterownik zainstalował się poprawnie i programator działa znakomicie. Da
    się coś z tym fantem zrobić? :( Problemem jest usunięcie felernego
    sterownika bądź też jego podmiana na taki, który będzie działał.
    GG#2400455 ICQ#320399066