  • 1. Data: 2010-11-22 12:36:45
    Temat: Stilo 1.6 16V jaka jest prawda.
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam ponownie,

    Poszukiwania trwają. Lagunę 1.6 2000r obejrzał mechanik i blacharz. W sieci
    opinie raczej ok. Stan też ok. Po zakupie kasy powinno mi jeszcze zostać na
    ewentualne naprawy. Parę mankamentów jest ale do przeżycia. Stilo będę
    sprawdzał za godzinkę-dwie. Wczoraj czytałem opinie o Stilo 1.6 16V i &#8230; no
    właśnie mam mieszane uczucia. Na silnik 1.6 wszyscy narzekają co mnie dziwi bo
    te same silniki w Bravie i Marei miały raczej pozytywne opinie. Podobno sypie
    się osprzęt: przepustnica, cewki zapłonowe, alternator, zawieszenie: wahacze i
    pierdoły, elektronika. Podobno też części droższe niż w innych modelach Fiata
    i mało zamienników. Inni twierdzą, że silnik stary, za słaby i paliwożerny
    ale bez przesady, cewki można kupić innego producenta i będzie ok, alternator
    pospawać , zawieszenie też nie jest tragiczne, a elektronika to przeważnie
    wariuje jak słabe aku albo pierdoły do naprawienia. Właściwie to nie wiem co o
    nim sądzić. Może ktoś napisać jaka jest prawda o tych samochodach.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2010-11-22 12:42:02
    Temat: Re: Stilo 1.6 16V jaka jest prawda.
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    silniki po 2005 konstrukcji GM są trwalsze, do tych starszych sporo
    zastrzeżeń było do wałków potrafiły się wycierać, cewki padały,
    przepustnice też. Tak twierdzą znajomi mechanicy, ale jakoś dziwnie nikt
    z ludzi którzy mieli lub mają te auta nie miało takiej usterki.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-11-22 12:56:21
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Może ktoś napisać jaka jest prawda o tych samochodach.

    Prawde juz czytales. Sam widzisz, ze jest duzo komentarzy stawiajacych ten
    samochod w zlym swietle. Wiec czego oczekujesz? Cudu? Pewnie znajdziesz
    kogos kto bedzie zadowolony.
    Sa inne samochody na rynku wtornym, ktore powinny byc mniej problematyczne
    np. wspomniana Laguna.

  • 4. Data: 2010-11-22 14:04:31
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Mon, 22 Nov 2010 11:36:45 +0000 (UTC), m...@g...SKASUJ-TO.pl
    wrote:

> [...]
    > się osprzęt: przepustnica, cewki zapłonowe, alternator, zawieszenie: wahacze i

    Jest troche zabawy z elektryka.
    Ja dzis wstawilem swoje stilo 1.6 do mechanika zeby gosc znalazl przyczyne
    bledow i przechodzenia silnika w tryb awaryjny... podobno nic konkretnego
    nie znalazl, wiec nie wiadomo ki czort. ;/
    Mozliwe, ze to tylko problem z masa, ale widac ze instalacja byla juz
    wczesniej dlubana. ;/

    > Podobno też części droższe niż w innych modelach Fiata
    > i mało zamienników.

    Przy okazji wymieniam tylne tarcze+klocki. Zamienniki zaproponowali mi za
    470pln za calosc, oryginaly przynajmniej 2x tyle.

> [...]
    > pospawać , zawieszenie też nie jest tragiczne, a elektronika to przeważnie
    > wariuje jak słabe aku albo pierdoły do naprawienia.

    Silnik moze i stary, ale wg. mnie te 103KM wystarcza (86KM na tone), a fiat
    nigdy nie slynal z oszczednych benzyniakow (cc900 palil mi srednio 7,5/100,
    stilo poki co 11 - glownie po WAW jezdze). Vectra C ktora jezdzi ojciec ma
    srednia 8.5/100 (ale fakt, ze ojciec do centrum nei jezdzi).

    > Właściwie to nie wiem co o
    > nim sądzić. Może ktoś napisać jaka jest prawda o tych samochodach.

    Jesli stac Cie na wzglednie nowe Stilo JTD, to moze byc przyjemnie.
    Zwlaszcza, ze wg. mnie to duzo ladniejsze auto niz focus czy paskudnie
    nudny golf4.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 5. Data: 2010-11-22 14:19:28
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    JTD to inna bajka..
    :)

  • 6. Data: 2010-11-22 14:34:09
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 22-11-2010 14:04, Rafał Grzelak pisze:

    > Zwlaszcza, ze wg. mnie to duzo ladniejsze auto niz focus czy paskudnie
    > nudny golf4.

    ROTFL
    Dobre, dobre...

  • 7. Data: 2010-11-22 15:04:25
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2010-11-22 12:42, krzysiek82 pisze:
> [...]
    > przepustnice też. Tak twierdzą znajomi mechanicy, ale jakoś dziwnie nikt
    > z ludzi którzy mieli lub mają te auta nie miało takiej usterki.

    Jesli pytasz o fiatowskie 1.6 16v sprzed roku 2005 to ja mialem, rocznik
    1997 albo 98 i jakos tak okolo 90 kkm padly walki rozrzadu na ktoryms
    cylindrze (nie pamieta na ktorym) a moze 3 kkm pozniej korba.

    Olej pilnowany i zmieniany zgodnie z instrukcja. Fakt ze silnik jezdzil
    duzo krotkich - 5-8 kkm odcinkow, 2 razy dziennie czyli duzo sie krecil
    na zimno.

    Podobno konstrukcja magistrali byla taka z na ktorys cylinder szlo
    mniejsze cisnienie oleju niz powinno.

    KJ

  • 8. Data: 2010-11-22 15:14:08
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-11-22 15:04, KJ Siła Słów pisze:
    > Podobno konstrukcja magistrali byla taka z na ktorys cylinder szlo
    > mniejsze cisnienie oleju niz powinno.
    >
    > KJ

    czyli jednym słowem bubel a nie silnik. Nie ma to jak starsze silniki VW
    niezniszczalny i kultowy 1.8 8v 90KM super się gazuje przebiegi 500tyś
    to nic nadzwyczajnego dla niego.

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-11-22 15:25:07
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Jesli pytasz o fiatowskie 1.6 16v sprzed roku 2005 to ja mialem, rocznik
    > 1997 albo 98 i jakos tak okolo 90 kkm padly walki rozrzadu na ktoryms
    > cylindrze (nie pamieta na ktorym) a moze 3 kkm pozniej korba.

    ja takim sie kulam do dzis, licznikowo przekroczylem 230kkm, ile faktycznie
    nie wiem. Jedyne co, to zawor mi sie upalil, podobno od zle wyregulowanej
    instalacji LPG. Poza tym co 4 lata wymiana alternatora (ok 200zl) i tyle.
    Silnik glosny, mocny (siena, masa 1050kg), zre sporo paliwa, trzeba krecic
    powyzej 3tys obr ale nie do zajechania.
    Co do samego stilo - autko fajne, ale z elektryka faktycznie sa jakies
    problemy. U znajomego centralny zamek wariuje, ASO poprawia i za chwile
    zabawa od poczatku. Poza tym na nic nie narzeka, ale ma JTD, a to juz na
    prawde fajny silniczek :) Jakbys mogl zamiast tego 1.6 wziac JTD to bylbys
    bardziej zadowolony ;)

    > Podobno konstrukcja magistrali byla taka z na ktorys cylinder szlo
    > mniejsze cisnienie oleju niz powinno.

    to to bylo we fiatowskich 1.4 12V (bravo/brava)

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2010-11-22 15:31:23
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Nie ma to jak starsze silniki VW niezniszczalny i kultowy 1.8 8v 90KM
    > super się gazuje przebiegi 500tyś to nic nadzwyczajnego dla niego.

    ja mialem VW golfa II z silnikiem 1.3 na gazniku (rocznik chyba 83),
    przebieg nieznany. Poza tym ze gaznik potrafil wyregulowac 1 facet w
    promienu 50km to silnik prosty jak cep i niezniszczalny. Ale to juz nie
    wroci... I komu to przeszkadzalo.

    --
    Tomek