  • 21. Data: 2017-11-13 22:04:42
    Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, November 13, 2017 at 12:32:20 PM UTC+1, Trybun wrote:

    > Ale aż taki rozrzut przy osobówce?

    Rozrzut czego? To, ze predkosc wiatru ma wplyw na osiagi jest oczywiste, wzory mozna
    znalezc p. tu: http://autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html

    Opor aerodynamiczny zalezy od kwadratu predkosci - ale tu chodzi o predkosc wzgledem
    powietrza, czyli np. jesli poruszamy sie 50km/h i wiatr wieje w plecy z predk. 50km/h
    to opor ten wynosi zero (wzgl. powietrza sie nie poruszamy!!!). Dlatego stawiam, ze
    jest to mozliwe, jesli b. mocno wialo od tylu, wiekszosc samochodow benz. z skrzynia
    5 biegowa v.max osiaga na 4 biegu, wiec zapas obrotow jest dosc duzy na 5 biegu.

    Sile oporu powietrza dobrze widac np. na rowerze - juz przy wietrze ~30km/h z wiatrem
    "samo jedzie", pod wiatr to wrecz walka...

    WS

  • 22. Data: 2017-11-13 22:18:57
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-13 o 16:05, kloi pisze:

    > pedał w podłodze, ta sama trasa z wiatrem lub pod wiatr ( wiatromierza
    > nie mam ale zazwyczaj wieje tu z zachodu czyli jadąc do tarnowa mam
    > wiatr w plecy), znam trase na pamięć bo w tym roku przejechałem z 100
    > razy i wiem która górka i jaka jest, nawet z najwiekszej górki nie udało
    > mi się na liczniku osiągnąć tyle co wtedy na starym rozrządzie
    >
    > oglądałem też materiały o filtrach i faktycznie można zyskać 10% mocy na
    > dobrym filtrze powietrza

    To wychodzi, że nowy czysty filtr, który założyłeś daje większe opory
    niż stary brudny filtr.
    Jakiej marki filtr założyłeś? Jaki był wcześniej?

    yabba

  • 23. Data: 2017-11-14 07:51:59
    Od: p...@g...com

    --Jakiej marki filtr założyłeś? Jaki był wcześniej?

    pisal:
    filtr powietrza ponieważ pierwotnie był założony zły filtr od modelu przed liftem
    który nie pasował i puszczał nieco powietrza bokami...

    PS co do teorii z wiatrem to niby wialo powyzej 200 km/h czy moze trzeba sumowac
    predkosci tzn 185 km/h plus 25 wiatru i juz mamy 210 :-)

  • 24. Data: 2017-11-14 08:35:08
    Od: p...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 16:06:10 UTC+1 użytkownik kloi napisał:
    > oglądałem też materiały o filtrach i faktycznie można zyskać 10% mocy na
    > dobrym filtrze powietrza

    10% mocy!? o rzesz :-P

    to chyba oglądałeś to na Mango TV :-P

  • 25. Data: 2017-11-14 08:39:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 14, 2017 at 7:52:01 AM UTC+1, p...@g...com wrote:

    > PS co do teorii z wiatrem to niby wialo powyzej 200 km/h czy moze trzeba sumowac
    predkosci tzn 185 km/h plus 25 wiatru i juz mamy 210 :-)

    Nie no, bez przesady, liczac opor aerodynamiczny bierzemy predkosc wzgledna, predkosc
    z jaka ma pojazd wzgledem otaczajacego go powietrza.

    np. pojazd jedzie 200km/h wzgledem ziemi

    wiatr nie wieje - to do obliczen oporu bierzemy 200km/h

    wieje zgodnie z kier. jazdy 50km/h to liczymy opor dla predk. 150km/h wzgledem
    powietrza

    wieje przeciwnie do kier jazdy - to 250km/h

    WS

  • 26. Data: 2017-11-14 09:02:17
    Od: p...@g...com

    no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ?

  • 27. Data: 2017-11-14 09:56:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 09:02:19 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ?

    wbrew pozorom tak sobie... jesli predkosc max katalogowa to 185, to tylko 25km
    roznicy, wiec przy wietrze w plecy 25km/h opory aerodynamiczne beda takie same,
    dochodzi troche (maly procent alosci) oprow samego ruchu (lozyska, opony), wiec
    stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne...

    WS

  • 28. Data: 2017-11-14 10:32:39
    Od: p...@g...com

    --wiec stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne...

    ba nawet Tico pojdzie 2 paczki jak dobrze dmuchnie :-)

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,25743601,25743601,
    Jak_to_mozliwe_.html

  • 29. Data: 2017-11-14 12:16:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    p...@g...com napisał:

> [...]
    >aerodynamiczne beda takie same, dochodzi troche (maly procent alosci)
    >oprow samego ruchu (lozyska, opony), wiec stawiam, ze przy wietrze

    plus te nieszczesne obroty silnika, ale Stilo 1.6 moze miec nadbieg.

    J.

  • 30. Data: 2017-11-14 12:38:29
    Od: p...@g...com

    --plus te nieszczesne obroty silnika, ale Stilo 1.6 moze miec nadbieg.

    TTTM
    https://www.youtube.com/watch?v=7PZNWClWHsg