  • 1. Data: 2013-01-18 14:29:54
    Temat: Strefa zamieszkania, wewnętrzne - cd
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jest takie zabawne skrzyżowanie w strefie zamieszkania (publiczna vs
    wewnętrzna).
    http://i45.tinypic.com/2ibht03.png
    Pomijając fakt, że w strefie zamieszkania niezgodnie z przepisami ustawiono
    znaki "strefa ruchu", to czy dobrze rozumuję, że skrzyżowanie jest równorzędne?

    Drugie skrzyżowanie jest trudniejsze :)
    http://i46.tinypic.com/2jca2w3.png
    Też skrzyżowanie równorzędne czy jakiś cel za takim ustawieniem znaków jest
    skrywany?

    PS. Partynicka, Wrocław

  • 2. Data: 2013-01-18 16:31:04
    Temat: Re: Strefa zamieszkania, wewnętrzne - cd
    Od: <4...@2...163104.invalid> (Tom N)

    r...@k...pl w

> [...]
    > http://i45.tinypic.com/2ibht03.png
    > Pomijając fakt, że w strefie zamieszkania niezgodnie z przepisami ustawiono

    Dlaczego uważasz, że niezgodnie z przepisami?

    > to czy dobrze rozumuję, że skrzyżowanie jest równorzędne?

    To nie jest skrzyżowanie, natomiast wszyscy się włączają do ruchu

    > Drugie skrzyżowanie jest trudniejsze :)
    > http://i46.tinypic.com/2jca2w3.png
    > Też skrzyżowanie

    Też nie skrzyżowanie

    > równorzędne czy jakiś cel za takim ustawieniem znaków jest
    > skrywany?

    No a jaki jest cel ustawienia znaku "Strefa zamieszkania"? Jeden z kilku...

    > PS. Partynicka, Wrocław

    Narysował się, zamiast link do gmaps wkleić

    <http://maps.google.pl/maps?q=wroc%C5%82aw+partynick
    a&hl=en&ie=UTF8&ll=51.064973,16.995198&spn=0.000925,
    0.002414&sll=51.953751,19.134379&sspn=7.381649,19.77
    5391&hnear=Partynicka,+Wroc%C5%82aw,+dolno%C5%9Bl%C4
    %85skie&t=m&z=19&layer=c&cbll=51.065023,16.995326&pa
    noid=vX8dGln1w1-s5jmsCCWIxg&cbp=12,148.14,,0,0>

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2013-01-18 16:53:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 18 Jan 2013 16:31:04 +0100, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.13
    0118.invalid>,
    <4...@2...163104.invalid> (Tom N) napisał(-a):

    > r...@k...pl w

    > Dlaczego uważasz, że niezgodnie z przepisami?

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 28 marca 2011 r.
    zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla
    znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i
    warunków ich umieszczania na drogach
    (Dz. U. z dnia 29 kwietnia 2011 r.)

    Znak D-52 "strefa ruchu" (rys. 5.2.56.1) stosuje się w celu oznakowania
    ustalonej strefy ruchu. Znak ten umieszcza się na wszystkich wjazdach do strefy
    ruchu.
    Decyzję o ustaleniu takiej strefy podejmuje podmiot zarządzający drogami
    wewnętrznymi, o którym mowa w art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. -
    Prawo o ruchu drogowym. W strefie ruchu stosuje się znaki takie jak na drogach
    wewnętrznych (pkt 5.2.52), tj. z grupy małych lub mini. Dopuszcza się
    stosowanie znaków z grupy wielkości średnich, jeżeli droga wewnętrzna znajduje
    się w ciągu drogi publicznej, wymienionej w pkt 1.2.1 lit. c.
    Znaku D-52 nie stosuje się na drogach publicznych oraz na drogach wewnętrznych
    położonych w strefie zamieszkania.

    > To nie jest skrzyżowanie, natomiast wszyscy się włączają do ruchu

    Wiem, że kodeksowo nie, ale słownikowo jak najbardziej.

    > No a jaki jest cel ustawienia znaku "Strefa zamieszkania"? Jeden z kilku...

    Przyjrzałeś się rysunkowi? Strefa kończy się (i zaczyna) z obu stron
    skrzyżowania. Tylko teren skrzyżowania nie jest strefą.

> [...]
    %85skie&t=m&z=19&layer=c&cbll=51.065023,16.995326&pa
    noid=vX8dGln1w1-s5jmsCCWIxg&cbp=12,148.14,,0,0>

    Nie męcz się, nawet nie trafiłeś ze skrzyżowaniem, ponadto google ma
    nieaktualne zdjęcia. Patrz rysunek.

  • 4. Data: 2013-01-18 18:52:42
    Od: <1...@1...185242.invalid> (Tom N)

    r...@k...pl w

> [...]

    > z dnia 28 marca 2011 r.

    > Znaku D-52 nie stosuje się na drogach publicznych oraz na drogach wewnętrznych

    Czy jesteś pewien, że "strefa zamieszkania" z
    "http://i45.tinypic.com/2ibht03.png" obejmuje "drogę wewnętrzną"?

    > Wiem, że kodeksowo nie, ale słownikowo jak najbardziej.

    Nie, włączają się do ruchu *kodeksowo*, więc YPB?

    > Przyjrzałeś się rysunkowi?

    Owszem. I moje pytanie jest aktualne.

    > Strefa kończy się (i zaczyna) z obu stron
    > skrzyżowania. Tylko teren skrzyżowania nie jest strefą.

    Bez znaczenia dla mojego pytania o cel znaków

> [...]

    noid=vX8dGln1w1-s5jmsCCWIxg&cbp=12,148.14,,0,0>

    > Nie męcz się, nawet nie trafiłeś ze skrzyżowaniem, ponadto google ma

    Czyli na tym co googiel pokazuje nie ma T gdzie daszek z obu stron ma strefę
    i na nóżce wewnętrzną?

    To bądź bardziej konkretny skoro spodziewasz się konkretnej odpowiedzi, a
    nie odpowiedzi, która pasuje do Twoich założeń.

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2013-01-22 16:30:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 18 Jan 2013 18:52:42 +0100, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.13
    0118.invalid>,
    <1...@1...185242.invalid> (Tom N) napisał(-a):

    > Czy jesteś pewien, że "strefa zamieszkania" z
    > "http://i45.tinypic.com/2ibht03.png" obejmuje "drogę wewnętrzną"?

    Na 100%.

    > Nie, włączają się do ruchu *kodeksowo*, więc YPB?

    Czy jadąc drogą publiczną w tejże strefie i wjeżdżając na takie skrzyżowanie
    też włączamy się do ruchu?

    PS. To coś kiepsko się włączamy, bo potem również nie jesteśmy włączeni do
    ruchu :>.

    > Owszem. I moje pytanie jest aktualne.

    > Bez znaczenia dla mojego pytania o cel znaków

    To ja się zapytałem -- jakbym znał cel to nie pytałbym się.

> [...]
    noid=vX8dGln1w1-s5jmsCCWIxg&cbp=12,148.14,,0,0>

    > Czyli na tym co googiel pokazuje nie ma T gdzie daszek z obu stron ma strefę

    Jest, ale:
    1. to skrzyżowanie nie ma już znaków strefy (ponadto tutaj jedna strefa jest
    daleko dalej
    2. mój rysunek pochodzi z innego skrzyżowania, na googlu go nie w aktualnej
    postaci

    > To bądź bardziej konkretny skoro spodziewasz się konkretnej odpowiedzi, a
    > nie odpowiedzi, która pasuje do Twoich założeń.

    Nic nie zakładam -- narysowałem konkretny rysunek -- co jeszcze potrzeba?

  • 6. Data: 2013-01-23 15:07:11
    Od: <2...@8...150711.invalid> (Tom N)

    r...@k...pl w

> [...]

    > też włączamy się do ruchu?

    > PS. To coś kiepsko się włączamy, bo potem również nie jesteśmy włączeni do

    Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
    postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu
    drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

    1. na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
    obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Droga wewnętrzna nie jest drogą publiczną.

    > To ja się zapytałem -- jakbym znał cel to nie pytałbym się.

    Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie zamieszkania
    wynosi 20 km/h.
    Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby,
    która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to strefy zamieszkania.
    Zabrania sie postoju w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w
    tym celu;
    Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się w strefie zamieszkania. W strefie tej
    pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    Tak trudno było Ci odszukać w PoRD?
    Może autorowi chodziło, żeby dzieci nie bawiły sie na środku "skrzyżowania",

    --
    'Tom N'