  • 1. Data: 2010-05-17 09:34:36
    Temat: Strony wielojęzyczne a adresy URL
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Przykład 1

    Skrypt wykrywa język użytkownika automatycznie na podstawie nagłówków.
    Do innych języków prowadzą linki:

    ?lang=pl, ?setlang=pl, /lang/pl, /pl...
    ?lang=fr, ?setlang=fr, /lang/fr, /fr...

    Podałem kilka przykładów, więc rozważmy wszystkie formy (zarówno z
    parametrem i po zastosowaniu mod_rewrite).

    Google wchodzi na stronę. Prawdopodobnie trafia na język, który jest
    ustawiony jako domyślny, gdyż NIE wysyła nagłówka ACCEPT LANGUAGE.
    Załóżmy, że to język polski (PL). Bot idzie do wersji francuskiej. W
    wynikach wyszukiwania będzie widniał adres: ?lang=fr albo /lang/fr,
    itd.

    Bot wraca wreszcie do strony z językiem polskim. Adres wygląda
    podobnie: ?lang=pl, itd.

    Adres strony głównej dla każdego języka to / lub .

    W efekcie ten sam adres wskazuje kilka podstron, a ta sama podstrona
    jest dostępna z poziomu co najmniej 2 adresów. Mimo że Google nie ma z
    tym problemu, może warto ujednolicić URL-e, tylko jak to zrobić
    najlepiej?

  • 2. Data: 2010-05-17 18:23:43
    Temat: Re: Strony wielojęzyczne a adresy URL
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 17 May 2010 10:34:36 +0100, WebCM <w...@g...com> wrote:

> [...]
    > jest dostępna z poziomu co najmniej 2 adresów. Mimo że Google nie ma z
    > tym problemu, może warto ujednolicić URL-e, tylko jak to zrobić

    Nie warto - wyszukiwarki preferują odesłać użytkownika do wersji
    językowej, którą sobie znalazł.

    Jeśli chodzi o same URLe, to IMHO lepiej użyć poddomen.

    http://kurs.browsehappy.pl/Kurs/Wielojezycznosc

    --
    this.author = new Geek("porneL");