  • 1. Data: 2009-02-12 16:17:23
    Temat: Strumienie w UPC cyfrowej
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    Dowiedziałem się, że UPC umieszcza do 12 kanałów TV cyfrowej na jedną
    częstotliwość nośną. Jedna częstotliwość "mieści" strumień około 55Mbit/s,
    czyli średnio na kanał przypada około 4.5 Mbit/s. W sumie nie tak źle, ale
    podobno UPC dysponuje 120 kanałami po 8 MHz więc czemu ściska aż po 12
    programów w kanale?

    MN

  • 2. Data: 2009-02-12 16:27:07
    Temat: Re: Strumienie w UPC cyfrowej
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:gn1i2f$abp$1@news.onet.pl...
> [...]
    > czyli średnio na kanał przypada około 4.5 Mbit/s. W sumie nie tak źle, ale
    > podobno UPC dysponuje 120 kanałami po 8 MHz więc czemu ściska aż po 12

    A jak Ci wyszło te 120 kanałów?

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 3. Data: 2009-02-12 17:26:51
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    > A jak Ci wyszło te 120 kanałów?

    Informacja od technika, który był u mnie.

  • 4. Data: 2009-02-12 17:47:14
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    napisał w wiadomości news:gn1m4n$liu$1@news.onet.pl...

    > Informacja od technika, który był u mnie.

    No to ciekawe jak on to liczył, bo IMHO 120 kanałów to może być w całym
    paśmie dostępnym dla kablówki, a zdaje się, że jeszcze analogu nie
    wyłączyli. Swoją drogą te 120 kanałów to też raczej przesadzona liczba, bo
    kanałów specjalnych będzie coś koło 40, UHF to maksymalnie też 40-kilka, a z
    VHF-u to dostępnych może być naprawdę kilka kanałów (~7).

  • 5. Data: 2009-02-12 19:14:13
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 12 Feb 2009 18:47:14 +0100, Wiewior napisał:

> [...]
    > kanałów specjalnych będzie coś koło 40, UHF to maksymalnie też 40-kilka, a z
    > VHF-u to dostępnych może być naprawdę kilka kanałów (~7).

    Dlatego przyszłość należy do IPTV po ethernecie. Jest 100 Mbit do boxa, ale
    aktualnie pchane jest do niego tylko to co jest potrzebne - co daje wirtualnie
    - nieograniczoną ilość kanałów dostępnych w tej technologii.
    Zobaczcie http://www.jambox.pl

    --
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 6. Data: 2009-02-12 19:26:39
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

> [...]
    > wirtualnie
    > - nieograniczoną ilość kanałów dostępnych w tej technologii.

    A jak na tym da się oglądać różne kanały na kilku telewizorach?

    W tej chwili chyba żaden dostawca telewizji cyfrowej nie daje takiej
    możliwości, dlatego nie mam zamiaru żegnać sie z kablówką analogową.

  • 7. Data: 2009-02-12 19:31:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:gn1t5g$9n3$1@news.onet.pl...

    > A jak na tym da się oglądać różne kanały na kilku telewizorach?

    Da się - przy kilku tunerach.

    > W tej chwili chyba żaden dostawca telewizji cyfrowej nie daje takiej
    > możliwości, dlatego nie mam zamiaru żegnać sie z kablówką analogową.

    Niedługo możesz nie mieć wyboru.

  • 8. Data: 2009-02-12 19:34:07
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    > Niedługo możesz nie mieć wyboru.

    Dlaczego?
    Operator nie ma obowiązku wycofać się z kablówki analogowej. Będą klienci -
    będzie telewizja analogowa. Kablówka bez trudu pomieści oba rodzaje
    sygnałów.

  • 9. Data: 2009-02-12 20:16:21
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Verox" <a...@b...veroxsystems.com> napisał w
    wiadomości news:slrngp8t85.jnm.antispam_verox@matrix.veroxsyste
    ms.com...
> [...]
    > wirtualnie
    > - nieograniczoną ilość kanałów dostępnych w tej technologii.

    I na cholerę mi tyle kanałów? :)
    I tak nie mam czasu, żeby oglądać, a poza tym jakość tych programów (od
    strony meyrtorycznej) to najczęściej nędza...

  • 10. Data: 2009-02-12 20:53:13
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Feb 2009 20:26:39 +0100, "Marcin Narzynski"
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

    >W tej chwili chyba żaden dostawca telewizji cyfrowej nie daje takiej
    >możliwości, dlatego nie mam zamiaru żegnać sie z kablówką analogową.

    W UPC masz opcję "multiroom", oczywiście dodatkowo płatną.

    -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu