  • 1. Data: 2015-10-28 18:44:23
    Temat: Sygnał wywołania - czemu zagraniczny zawsze inny?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czemu jak się dzwoni do kogoś na zachód (do "polskiej" komórki
    będącej w roamingu albo tam na stacjonarny) to sygnał wywołania ma
    zupełnie inny ton i długość? Jeśli wybierając nr nie jestem świadom,
    że abonent teraz przebywa za granicą w roamingu to po tym innym tonie
    od razu się o tym przekonuję.
    Myślałem, że nasza telefonia już w miarę nowoczesna i nie różni się
    od innych a jednak zawsze słychać tą różnicę. w tym sygnale
    wywołania.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-10-29 00:26:28
    Od: j...@g...com

    Różni operatorzy wykorzystują różny sprzęt telekomunikacyjny w centralach, w Polsce
    mamy większość urządzeń jednej firmy (przez co nie odczuwamy różnicy nawiązując
    połączenia krajowe) - nie oznacza to automatycznie, że za granicą też będzie to tak
    samo ustandaryzowane :).
    Polecam wydzwanianie się przez VoIP po świecie - szybko zrozumiesz, że co kraj to
    obyczaj.

  • 3. Data: 2015-10-29 15:21:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Oct 2015 16:26:28 -0700 (PDT), j...@g...com wrote:
> [...]
    > co nie odczuwamy różnicy nawiązując połączenia krajowe) - nie o
    > znacza to automatycznie, że za granicą też będzie to tak samo ustan

    Myślałem, że sygnał wywołania to jednak jakiś standard opisuje, tyle
    a tyle Hz, tyle a tyle ms odstępu itp., tak jak migacze w aucie.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-10-29 18:41:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Myślałem, że sygnał wywołania to jednak jakiś standard opisuje, tyle a
    > tyle Hz, tyle a tyle ms odstępu itp., tak jak migacze w aucie.

    No, to ja mam cuś dla ciebie i innych czytających - się zdziwisz
    różnicami...
    http://www.itu.int/ITU-T/inr/forms/files/tones-0203.
    pdf

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 5. Data: 2015-10-29 18:50:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >No, to ja mam cuś dla ciebie i innych czytających - się zdziwisz
    >różnicami...
    >http://www.itu.int/ITU-T/inr/forms/files/tones-0203
    .pdf

    No wiesz, z jednej strony mozna sie zdziwic objetoscia dokumentu, z
    drugiej,
    miedzy
    francuskim Ringing tone - 440 1.5 on 3.5 off
    niemieckim Ringing tone - 425 1.0 on 4.0 off
    polskim Ringing tone - 425 1.0 on 4.0 off
    wloskim Ringing tone - 425 1.0 on 4.0 off

    nie widac wiekszej roznicy, i dopiero brytyjski ma jakas ciekawsza
    formule
    Ringing tone - 400+450//400x25//400x 16 2/3 0.4 on 0.2 off 0.4 on
    2.0 off

    Tak czy inaczej - kazdy kraj sobie to jakos ustalal, ale przeciez nie
    w/g widzimisie, tylko w/g juz istniejacego sprzetu. A tych sprzetow
    znacznie mniej niz krajow :)
    Potem przyszly centrale cyfrowe, sprzet pozwalal na wiecej, ale
    standard starszy.

    Czyli nie tu szukac rozbieznosci ... albo w tych special tones, ale w
    cudach sygnalizacji, albo ostatnio w Granie na czekanie, czy jak to
    sie nazywa..

    J.

  • 6. Data: 2015-10-29 20:45:29
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    3.pdf

    > No wiesz, z jednej strony mozna sie zdziwic objetoscia dokumentu, z
    > drugiej,

    Hmm... nie mam tego niestety w innym zasobie, a sam kiedyś długo szukałem,
    jak mi umknęło i tylko to było. Ale faktycznie, nie zwróciłem uwagi na
    długość, mając łącze 150/10...

> [...]
    >
    > nie widac wiekszej roznicy, i dopiero brytyjski ma jakas ciekawsza formule
    > Ringing tone - 400+450//400x25//400x 16 2/3 0.4 on 0.2 off 0.4 on 2.0

    Zdarzyło mi się trafić na tradycyjny prawie, niemal nie-pierdzący i bez
    przerwy, ktoś miał numer w kablówce. Dwuslashami oznaczane są OIDP
    alternatywy użycia. A + B oznacza sumę sygnałów, a A x B ich iloczyn, częsta
    sprawa w starych centralach w USA.
    Niektóre sygnały są niejednoznacznie opisane, ale po wytężeniu umysłu da się
    dojść, jak to jest rzeczywiście zrobione.

    Ja zamierzam obstalować coś, co pozwoli odegrać każdy z tych sygnałów.

    Spójrzcie sobie, jaką marszrutę mają w Indiach (miałem okazję posłuchać),
    jaką w Turkmenistanie, a (nie jedyny) gwóźdź programu - turkmeński sygnał
    nieosiągalności... Ktoś z .pl, nie znając realiów brytyjskich, może sądzić,
    że dzwoni z popsutego telefonu, dostaje ciągłe 400 i cuś mu wybrać nie
    chce... Takich (i jeszcze lepszych) kwiatków jest więcej.

> [...]
    >
    > Czyli nie tu szukac rozbieznosci ... albo w tych special tones, ale w
    > cudach sygnalizacji, albo ostatnio w Granie na czekanie, czy jak to sie

    Bo ja wiem... Ja mam numer w UPC. Jak do mnie dzwoni ktoś spoza tej sieci,
    to słyszy sygnał, jakby do USA dzwonił. A jak dzwoni w sieci, to zupełnie
    inaczej, normalne 425 (1/4), zgłaszające się natychmiast po wybraniu numeru.
    Grania na czekanie nie uruchamiałem, bo to mi syfnie brzmi. Chyba nawet
    mialem w którejś z komórek, ale w pizdu wyłączyłem, już nie chodzi mi o 2
    zyla opłaty, stać mnie. Tylko, że jak ktoś do mnie zadzwoni, to ma wiedzieć,
    że się dodzwonił, a nie zastanawiać się, cóż to za kocią muzykę w słuchawie
    słyszy i z ledwością gdzieś w tle sygnał wołania... syf i malaria kurna... A
    na reklamiarzy zastanawiam się, czy zadziała "payphone recognition tone",
    myślę o powkręcaniu ich w nieciekawe sytuacje... Na chuj mi darmowe badania
    i kordełki ichnie :P

  • 7. Data: 2015-10-29 21:48:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    [...]
    > Ja zamierzam obstalować coś, co pozwoli odegrać każdy z tych sygnałów.

    Choćby bramki VoIP Cisco/Linksys potrafią wygenerować dowolne tony
    (pojedyncze i podwójne) na podstawie prostych opisów wpisanych do
    konfiguracji. Poza tym "man sox" (SoX - Sound eXchange, the Swiss
    Army knife of audio manipulation) -- tym da się wyskrypcić jeszcze
    więcej.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2015-10-30 07:31:55
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > i długość? Jeśli wybierając nr nie jestem świadom, że abonent teraz
    > przebywa za granicą w roamingu to po tym innym tonie od razu się o tym

    W kraju tez sa rozne. Play ma (mial) inne niz pozostali, a stacjonarne to
    juz calkiem sie roznia, nawet w ramach tego samego operatora. O ile Alcatel
    i Siemens maja podobne, to DGT wyroznia sie od razu.

  • 9. Data: 2015-10-31 00:04:07
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    > wiedzieć, że się dodzwonił, a nie zastanawiać się, cóż to za kocią
    > muzykę w słuchawie słyszy i z ledwością gdzieś w tle sygnał wołania...

    Bo to jest przykład usługi zrobionej w sposób, który najlepiej opisuje
    sformułowanie ,,od dupy strony". To ty powinieneś słyszeć swój ulubiony
    utwór, gdy dzwonisz dokądkolwiek, a nie jak ktoś do ciebie dzwoni.

    A wyłączenie tej chorej ,,usługi" jest chwalebne.

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2015-10-31 00:05:15
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > W kraju tez sa rozne. Play ma (mial) inne niz pozostali, a stacjonarne to
    > juz calkiem sie roznia, nawet w ramach tego samego operatora. O ile Alcatel
    > i Siemens maja podobne, to DGT wyroznia sie od razu.

    Play ma - odrobinę wyższy ton.

    --
    Grzexs