  • 1. Data: 2013-08-05 17:02:51
    Temat: Sygnał z kosmosu - jak to jest zrobione?
    Od: s...@g...com

    Niedawno Voyager-1 opuścił granice naszego układu słonecznego. Odległość 18 mld.
    kilometrów.Fale EM potrzebują już ponad 16 godzin na przebycie tej odległości. Ale
    nie o to mi chodzi. Ma toto na pokładzie do zasilania ogniwo termoelektryczne
    napędzane małym reaktorkiem jądrowym o mocy ok. 370W. Powierzchniowa gęstość mocy
    odbierana u nas z takiej odległości jest zapewne mniejsza niż uzyskiwania z
    pierdnięcia komara. Nadal są odbierane sygnały z danymi z aparatury pomiarowej. Jak
    to jest zrobione?!

  • 2. Data: 2013-08-05 17:09:38
    Temat: Re: Sygnał z kosmosu - jak to jest zrobione?
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    kiedyś było takie pisemko Audio Video, opisywali w nim różne ciekawe nowiny
    ze świata... było tam też o sygnałach ukrytych w szumie... tak, poza tym, że
    odpowadam idiocie...

  • 3. Data: 2013-08-05 17:13:36
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    znacie jakąś książkę o ukrywaniu sygnału w szumie? tak zajrzałem na allego,
    ale nic tam nie ma... Ktoś się bawił?

  • 4. Data: 2013-08-05 17:38:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > odległości. Ale nie o to mi chodzi. Ma toto na pokładzie do zasilania
    > ogniwo termoelektryczne napędzane małym reaktorkiem jądrowym o mocy ok.

    Żadnego reaktora tam nie ma.

    > Powierzchniowa gęstość mocy odbierana u nas z takiej odległości jest
    > zapewne mniejsza niż uzyskiwania z pierdnięcia komara. Nadal są odbierane
    > sygnały z danymi z aparatury pomiarowej. Jak to jest zrobione?!

    Odpowiednio duże anteny kierunkowe, przy czym na Ziemi masz DSN.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2013-08-05 18:04:04
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    > Żadnego reaktora tam nie ma.

    > Odpowiednio duże anteny kierunkowe, przy czym na Ziemi masz DSN.

    Jek nie ma to czym niby napedzana jest apartura dynamem ?

  • 6. Data: 2013-08-05 18:52:50
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    LeonKame <k...@l...com> wrote:

    > Jek nie ma to czym niby napedzana jest apartura dynamem ?

    googlem ;)

  • 7. Data: 2013-08-05 19:00:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    LeonKame <k...@l...com> napisał(a):
    > Jek nie ma to czym niby napedzana jest apartura dynamem ?

    Radioizotopowym generatorem termoelektrycznym. Nie wszystko, co ma w środku
    pierwiastek promieniotwórczy jest reaktorem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2013-08-05 20:14:10
    Od: Grzegorz Jablonski <m...@i...com>

    On 08/05/2013 07:00 PM, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Radioizotopowym generatorem termoelektrycznym. Nie wszystko, co ma w
    > środku pierwiastek promieniotwórczy jest reaktorem.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktor_j%C4%85drowy

    Wikipedia twierdzi inaczej, czas ją poprawić.

  • 9. Data: 2013-08-05 20:56:33
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 19:00:20 UTC+2 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > Radioizotopowym generatorem termoelektrycznym. Nie wszystko, co ma w środku
    >
    > pierwiastek promieniotwórczy jest reaktorem.

    Jak wobec tego nazwiesz urządzenie w którym zachodzi reakcja rozszczepiania jąder
    atomowych? W/g nazewnictwa NASA, całe to ustrojstwo to radioisotope thermoelectric
    generator. Co nie zmienia faktu, że podstawowym źródłem energii jest mały reaktor
    jądrowy.

  • 10. Data: 2013-08-05 20:57:50
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 17:09:38 UTC+2 użytkownik Ministerstwo
    Propagandy napisał:
    > kiedyś było takie pisemko Audio Video, opisywali w nim różne ciekawe nowiny
    >
    > ze świata... było tam też o sygnałach ukrytych w szumie... tak, poza tym, że
    >
    > odpowadam idiocie...

    Już dałeś się poznać grupowiczom wcześniej. Nie musisz się przypominać.