  • 51. Data: 2013-08-08 22:58:53
    Temat: Re: Sygnał z kosmosu - jak to jest zrobione?
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 22:23:46 UTC+2 użytkownik Michał Baszyński napisał:
> [...]
    różnicy pomiędzy rozszczepieniem a rozpadem, tudzież ziemniakiem i kartoflem..

    > zwłąszcza jak jedno jest zjawiskiem samoistnym, a drugie praktycznie
    >
    > tylko wymuszonym (samoistne też występuje, tyle że z prawdopodobieństwem
    >
    > na poziomie 10^-7 ... 10^-12..)

    I zaś guzik w temacie wątka. I zaś dyskusja na poziomie "czy utlenianie jest
    spalaniem, a może odwrotnie, a może to tylko rdzewienie".. W temacie zabaw jądrowych
    zachęcam wszelakich przedpiśców widzących różnicę pomiędzy rozszczepem a rozpadem
    jądrowym do założenie kabaretu, bądź zapoznania się z podręcznikami z fizyki 4-ta
    klasa LO. Te z czasów zasranej komuny mam na myśli, bo z tych aktualnych to ledwie
    dowiecie się o zasadach dynamiki Newtona...
    Książek do matmy nawet nie ma co tykać.. Pochodne? Całki? Liczby zespolone? A na
    cholerę to komu?! A w TV pojawiają się wróżki, wrózbici, dzwonią do nich Ci
    co sę sprawy nie zdają jak istotna jest transformata Fouriera, coby z tej komóry
    przesrać parę zeta na wróżkę.. A głównym źródłem wiedzy jest teraz goole i wiki.. I
    niech tak jakiś belfer bąknie coś co nie zgadza się z wiki.. Nie ma szans !! Wiki i
    internet są ŚWIĘTE !!

  • 52. Data: 2013-08-08 22:59:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Thursday, August 8, 2013, 10:45:49 PM, you wrote:

    > I tak nagle wszystkim zaczęło to przeszkadzać?

    Nie. To było proste stwierdzenie faktu. Ale teraz muszę zapytać,
    dlaczego popsułeś poprawnie zadeklarowane polskie literki?

    > OK. niebawem sklecę jakąś sygnaturkę i nie omieszkam wp..lić tam
    > jakąś reklamę.

    Na złość babci?

    > I będzie dwie linijki, żeby już było zgodne z wszelkimi netykietami.

    Mogą być nawet cztery. A może być jedna literka - to tylko Twój wybór.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2013-08-08 23:11:42
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 12:36:49 UTC+2 użytkownik mk napisał:
> [...]
    kilometrów.Fale EM potrzebują już ponad 16 godzin na przebycie tej odległości. Ale
    nie o to mi chodzi. Ma toto na pokładzie do zasilania ogniwo termoelektryczne
    napędzane małym reaktorkiem jądrowym o mocy ok. 370W. Powierzchniowa gęstość mocy
    odbierana u nas z takiej odległości jest zapewne mniejsza niż uzyskiwania z
    pierdnięcia komara. Nadal są odbierane sygnały z danymi z aparatury pomiarowej. Jak
    to jest zrobione?!

    > Póki twierdzenie Shannona-Hartleya nie zostanie przeskoczone nie ma
    >
    > potrzeby odwoływać się do spisku...
    >

    > Z twierdzenia wynika, że niekorzystny stosunek sygnał-szum ogranicza
    >
    > jedynie przepustowość kanału komunikacyjnego, a nie uniemożliwia
    >
    > jakąkolwiek komunikację.
    >

    > A konkretnie o komunikacji w sondach Voyager następująca książka:
    >
    > http://descanso.jpl.nasa.gov/DPSummary/Descanso4--Vo
    yager_new.pdf

    W tej aplikacji tw. S-H ma sens. Zapoznam się z tym bliżej w łikend. O ile będzie
    trochę chłodniej, bo nawet na ogrodzie u mnie przy tych temperaturach można się
    z....ć :))

  • 54. Data: 2013-08-10 20:00:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > I niech tak jakiś belfer bąknie coś co nie zgadza się z wiki..
    > Nie ma szans !! Wiki i internet są ŚWIĘTE !!

    Ale prawdą jest, że jeśli belfer bąknie coś SPRZECZNEGO
    z wiki to niech się dobrze wytłumaczy i potem poprawi wiki.

  • 55. Data: 2013-08-10 22:16:32
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 22:19:52 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:

    > No to nie wypowiadam się tylko pytam: To dlaczego pręty paliwowe
    >
    > składają sobie spokojnie ludzie w zwykłych gumowych rękawiczkach,
    >
    > układają to w kasetach i jakoś nic się nie grzeje i nie promieniuje?
    >

    > .

    > O ten reaktor mi chodziło - gdzie tu jest usuwanie prętów?
    >

    > http://www.youtube.com/watch?v=pa0Fmcv83nw

    > Nie mam stopki. To jest zwykły podpis.

    Z dziesięć lat albo i trochę dawniej był wypadek w japońskiej fabryce co tabletki do
    składania rdzeni robiła. Pokazali w dzienniku. Żyła mi wyszła bo materiał do
    produkcji tabletek mieszali w cynowym wiaderku, takim jak w Polsce wodę ze studni się
    ciągnie. I czegoś za dużo dosypali i zaiskrzyło. Dwóch Japończyków dostało takie
    dawki że nic im się nie stało ale w branży ani przy rentgenie nie mogą pracować.

  • 56. Data: 2013-08-10 22:35:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Aug 2013 13:16:32 -0700 (PDT), k...@g...com
> [...]
    > ciągnie. I czegoś za dużo dosypali i zaiskrzyło. Dwóch Japończyków
    > dostało takie dawki że nic im się nie stało ale w branży ani przy

    Potrzebowali wiaderka do tak donioslej operacji, to mieli sobie
    zamowic specjalnie wykonane z polerowanej nierdzewki ze zloceniami ?

    Mowisz zapewne o Tokai
    http://www.wise-uranium.org/eftokc.html

    J.

  • 57. Data: 2013-08-11 14:39:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Aug 2013 22:19:52 +0200, Mirek napisał(a):
    > No to nie wypowiadam się tylko pytam: To dlaczego pręty paliwowe
    > składają sobie spokojnie ludzie w zwykłych gumowych rękawiczkach,
    > układają to w kasetach i jakoś nic się nie grzeje i nie promieniuje?

    Moze ich byc bardzo malo, wrecz sladowa ilosc.
    A z braku moderatora oraz kiepskiej geometrii powielania nie ma.

    W kazdym badz razie w uranie promieniowania neutronowego przez dlugie
    lata nie wykryto, choc z drugiej strony nic nie pisza aby Fermi jakies
    dodatkowe promieniowanie stosowal.

    Za to w uzywanym paliwie neutronow pelno sie promieniuje, tzn z
    utworzonych izotopow o roznym czasie rozpadu.

    > O ten reaktor mi chodziło - gdzie tu jest usuwanie prętów?
    > http://www.youtube.com/watch?v=pa0Fmcv83nw

    A gdzie jest wsuwanie przy wylaczaniu ?

    Dziwnie malo google znajduje o jego konstrukcji, wrecz nic.
    Tylko tyle ze potrafi produkowac impulsy juz 7ms ... ciekawe.

    J.

  • 58. Data: 2013-08-13 21:41:14
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    Mirek wrote:

    > I tak nagle wszystkim zaczęło to przeszkadzać?

    Ależ nie.
    Trafileś na PaNa RoMana, który wręcz uwiebia się przypierdalać do
    czegokolwiek ;-)

  • 59. Data: 2013-08-16 11:34:50
    Od: l...@g...com

    > Powierzchniowa gęstość mocy odbierana u nas z takiej odległości jest zapewne
    mniejsza niż uzyskiwania z pierdnięcia komara. Nadal są odbierane sygnały z danymi z
    aparatury pomiarowej. Jak to jest zrobione?!

    W telewirorni powiedzieli ze same glowice sa dosc mocno chlodzone, niestety nie znam
    zaleznosci szumu tranzystora od temperatury.

  • 60. Data: 2013-08-25 00:42:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-08-05 21:45, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Można to przybliżyć w ten sposób, że powtarzasz sygnał wielokrotnie i z
    > odpowiednio dużej liczby próbek, o których wiesz, że się powtarzają,
    > jesteś w stanie wydobyć właściwe dane. To tak bardzo z grubsza - tylko
    > żeby złapać o co chodzi. Jeżeli bardziej interesuje, to musisz trochę
    > czasu na to poświęcić.

    Tak się zastanawiam, czy może ktoś próbował zrobić coś takiego w
    warunkach amatorskich? Mam na myśli jakiś beacom nadający w kółko sygnał
    z bardzo, bardzo małą mocą (przy użyciu np. CW albo PSK). Odbiornik
    zainstalowany w miejscu, w którym wiadomość byłaby całkowicie przykryta
    szumem.

    Czy zaprzęgając do pracy komputer, analizujący wybraną częstotliwość
    dałoby się po jakimś czasie odebrać treść sygnału?