  • 1. Data: 2011-08-03 12:08:37
    Temat: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
    Od: MHM <m...@p...pl>

    No to teraz znawcow prawa prosze o wyjasnienie.

    Jest droga 3 pasmowa. 1 pas do jazdy na wprost, 1 pas na wprost i prawo, 1
    pas do skretu w prawo.

    Na skrzyżowaniu po prawej stronie stoi sygnalizator S-2, po lewej stronie
    S-1.

    Pytanie:
    Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
    upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy
    tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

    Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem
    odpowiedzi.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 2. Data: 2011-08-03 12:33:23
    Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 03 Aug 2011 12:08:37 +0200 osobnik zwany MHM wystukał:

> [...]
    > Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
    > upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy

    IMHO tak.
    Popatrz np. takie skrzyżowanie w DC
    2 prawe pasy na dole podlegają pod sztrzałkę
    <http://www.zumi.pl/,Warszawa_Wawelska%203,,20.99022
    185,52.216130899999996,2,1b,namapie.html?cId=&sId=&m
    oreCities=>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2011-08-03 12:38:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 12:08:37 +0200, MHM napisał(a):
> [...]
    > tylko tych z prawego skrajnego pasa ?
    >
    > Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem

    § 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
    stronie jezdni lub nad jezdnia dotyczy kierujacych
    znajdujacych sie na wszystkich pasach ruchu; je˝eli
    jednak znaki sa umieszczone nad poszczególnymi pasami
    ruchu, to znak dotyczy tylko kierujacych znajdujacych
    si´ na pasie, nad którym znak jest umieszczony.
    Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub
    pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego
    po prawej stronie, chyba ˝e przepisy szczególne
    stanowia inaczej.

    7. Przepisy ust. 1 i 4 stosuje si´ odpowiednio do sygna?ów
    Ewietlnych do kierowania ruchem.

    wersja 2002, byc moze nieaktualna.

    J.

  • 4. Data: 2011-08-03 12:44:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MHM,

    Wednesday, August 3, 2011, 12:08:37 PM, you wrote:

> [...]
    > Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
    > upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy

    Czy na pasie środkowym są strzałki do skrętu w prawo a nad pasem nie
    ma odrębnego sygnalizatora? Jeśli oba warunki sa spełnione, to mogą skręcać.

    > Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem
    > odpowiedzi.

    A potrzeba?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-08-03 12:46:30
    Od: MHM <m...@p...pl>

> [...]
    > po prawej stronie, chyba ˝e przepisy szczególne
    > stanowi? inaczej.
    >
    > 7. Przepisy ust. 1 i 4 stosuje si´ odpowiednio do sygna?ów

    Dziekuje, temat wyczerpany :)

  • 6. Data: 2011-08-03 12:49:24
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-08-03 12:08, MHM pisze:
    > Na skrzyżowaniu po prawej stronie stoi sygnalizator S-2

    Czyli dotyczy on całej drogi dla tego kierunku jazdy.

    > Uprzedzam atak: w aktualnym rozporzadzeniu ministerstwa nie znalazlem
    > odpowiedzi.

    A to dlatego że S-2 jest dozwolony tylko w przypadku gdy istnieje jeden
    pas objęty skrętem warunkowym w danym kierunku. Jeśli są dwa pasy do
    skrętu w jednym z kierunków to nie może być używany skręt warunkowy.

  • 7. Data: 2011-08-03 12:54:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Excite <n...@n...bedzie.pl> writes:

> [...]
    > jeden pas objęty skrętem warunkowym w danym kierunku. Jeśli są dwa
    > pasy do skrętu w jednym z kierunków to nie może być używany skręt

    A sygnalizacje i znaki należało dostosować do wymogów obecnych
    przepisów do 31 grudnia 2008 - tylko że nie ma żadnych sankcji dla
    zarządców dróg za niezrobienie tego.

    Natomiast nie wiem, co właściwie ma zrobić kierowca napotykając na
    znaki, których zgodnie z prawem nie powinno tam być.

    MJ

  • 8. Data: 2011-08-03 13:04:29
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > A sygnalizacje i znaki należało dostosować do wymogów obecnych
    > przepisów do 31 grudnia 2008 - tylko że nie ma żadnych sankcji dla
    > zarządców dróg za niezrobienie tego.

    Sygnalizacja o ktora pytam zostala postawiona w tym roku.

    > Natomiast nie wiem, co właściwie ma zrobić kierowca napotykając na
    > znaki, których zgodnie z prawem nie powinno tam być.

    No wlasnie.

  • 9. Data: 2011-08-03 13:23:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Aug 2011 10:33:23 +0000 (UTC), masti

    > IMHO tak.
    > Popatrz np. takie skrzyżowanie w DC
    > 2 prawe pasy na dole podlegają pod sztrzałkę

    Tu akurat jest inna sytuacja, bo obydwa pasy są do skrętu w prawo. Ale
    zasada ta sama. BTW kursuję tym skrzyżowaniem codziennie i za każdym razem
    pomstuję, bo głupie pipy tworzą korek, tocząc się prosto zamiast rozjechać
    się na dwa pasy. Jak już się pojawi strzałka, to te pipy z lewego
    najczęściej stoją, a jeśli jakimś cudem nie stoją, to pakują się na pas
    przeznaczony dla tych, co jadą z prawego.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 10. Data: 2011-08-03 13:49:40
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 13:04:29 +0200, MHM napisał(a):

    > Sygnalizacja o ktora pytam zostala postawiona w tym roku.

    Podejrzewam, że masz na myśli WRC i "rondo" na Powstańców Śląskich - z
    tymi sygnalizatorami tam to jest istny cyrk.
    Teraz sytuacja lekko się uspokoiła - wakacje jednak niedługo się skończą
    i znowu się zacznie korek na pół miasta.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.