  • 1. Data: 2009-10-16 14:43:04
    Temat: System wbudowany i Windows CE
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Mam w planach budowę urządzenia opartego o ARM9 i chciałbym na tym odpalić Windows
    CE. Zanim się za
    to zabiorę chciałem zasięgnąć informacji związanych z licencją. No właśnie jak jest z
    tą licencją na
    CE? Kupuje sie ją na określony produkt? Ilość sztuk? Jak wygląda sprawa od strony
    użytkownika
    (klienta) gdyby chciał pisać swoje aplikacje na to urządzenie które mu dostarczę?
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów przerabiał ten temat i może podzielić się
    informacjami?

  • 2. Data: 2009-10-17 17:38:19
    Temat: Re: System wbudowany i Windows CE
    Od: "R" <n...@w...pl>

    licencja płatna od sztuki, czyli płacisz za każdą jednostkową licencję
    systemu. żeby pisać soft na klienta, to tylko VS :-( nie znam freeware'owego
    softu, ale ten pierwszy i tak jest najlepszy. pozdr. r.

  • 3. Data: 2009-10-17 19:11:46
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > licencja płatna od sztuki, czyli płacisz za każdą jednostkową licencję
    > systemu. żeby pisać soft na klienta, to tylko VS :-( nie znam
    > freeware'owego softu, ale ten pierwszy i tak jest najlepszy. pozdr. r.

    Z darmowego softu, który pozwala pisać na urządzenia z WinCE, WM,
    jest SharpDevelop. VisualStudio jest lepszy, ale nie za tani.
    Moim zdaniem wspomniany SharpDevelop jest całkiem przyzwoity.

    BHK

  • 4. Data: 2009-10-17 21:01:14
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    R pisze:
    > licencja płatna od sztuki, czyli płacisz za każdą jednostkową licencję
    > systemu. żeby pisać soft na klienta, to tylko VS :-( nie znam freeware'owego
    > softu, ale ten pierwszy i tak jest najlepszy. pozdr. r.

    To jeszcze napisz ile kosztuje.

    MD

  • 5. Data: 2009-10-17 23:05:12
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    R pisze:

    > licencja płatna od sztuki, czyli płacisz za każdą jednostkową licencję
    > systemu. żeby pisać soft na klienta, to tylko VS :-( nie znam freeware'owego
    > softu, ale ten pierwszy i tak jest najlepszy. pozdr. r.

    Przecież u samego Microsoftu leży pełna darmowa wersja Embedded Visual
    C++ 4.0 - to jest właśnie kompilator (właściwe całe środowisko)
    pozwalający pisać programy dla Windows CE:
    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?Fami
    lyId=1DACDB3D-50D1-41B2-A107-FA75AE960856&displaylan
    g=en
    Ściągnij i zainstaluj też servicepacka.

    Będziesz potrzebował dodatkowo także SDK:
    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?disp
    laylang=en&FamilyID=fa1a3d66-3f61-4ddc-9510-ae450e23
    18c3

    A tak w ogóle zabawę polecam zacząć od zakupu jakiegoś starterkitu z
    pożądanym ARM9, wyposażonego od razu w Windows CE. Bo jeżeli trafisz w
    niewłaściwy procesor (bez udostępnianych przez producenta lub Microsoft
    sterowników dla WinCE, tzw. BSP - Board Support Package) to będzie
    ciężko. Oczywiście w dzisiejszych czasach sensowniej myśleć o ARM11 lub
    Cortexach a nie staroci pokroju ARM9.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-10-19 15:16:51
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > sterowników dla WinCE, tzw. BSP - Board Support Package) to będzie
    > ciężko. Oczywiście w dzisiejszych czasach sensowniej myśleć o ARM11 lub

    A orientujesz się może czy do takich starterkitów, producenci też dostarcza licencję
    na CE? Czy z
    reguły tylko BSP? Z tego co widziałem to ATMEL do SAM9 udostępnia tylko jakieś demo
    WIN CE w postaci
    binarki.

  • 7. Data: 2009-10-19 20:57:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Elektrolot pisze:

    > A orientujesz się może czy do takich starterkitów, producenci też
    > dostarcza licencję na CE? Czy z reguły tylko BSP? Z tego co widziałem to
    > ATMEL do SAM9 udostępnia tylko jakieś demo WIN CE w postaci binarki.

    Zadzwoń do dystrybutora i się dowiedz.

    Chociaż obecnie chyba mało kto robi urządzenia z Windows CE / Mobile w
    oparciu o procki Atmela. Po prostu Atmel został dwie epoki temu pod
    względem wydajności (najszybszy ich ARM9 ma taktowanie max. 400 MHz) i
    jeszcze dalej pod względem integracji peryferiów. Zobacz co siedzi w
    pierwszej z brzegu komórce z Windows Mobile (Qualcomm, Broadcom), ew.
    nawigacji z Windows CE (Sirf Atlas).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/