  • 1. Data: 2009-10-16 18:34:13
    Temat: UPS do pieca CO
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Witam

    W mojej miejscowości zdarzają się długie awarie sieci
    anergetycznej a moja sytuacja zmusza mnie do pozostawienia
    dzieci samych w domu (już prawie nastolatki ;) ) gdy
    w kotłowni pali się piec węglowy. Instalacja nie działa
    grawitacyjnie, więc gdy z braku prądu stanie pompa temperatura
    rośnie i byłoby "bum", gdybym zawiadomiony przez dzieci
    nie wracał "na piskaczach" do domu.

    Zastosowałem UPS komputerowy (bo taki miałem w domu),
    typu "500" i daje radę mimo poboru około 150W przez CO
    zdecydowanie za krótko. Miałem też nowy akumulator
    samochodowy 12V 34Ah i podpiąłem go usuwając oryginalny
    12V 7Ah i pewnie już nadwątlony przez czas. Teraz UPS
    działa podtrzymująco przez jakieś 3h. Powstaje jednak
    pytanie:

    -Czy UPS zdoła naładować duży akumulator samochodowy?
    W sumie zamiast inwestować 400zł w "przetwornice do
    pieców CO", które działają dokładnie tak jak ja podłączyłem
    a nie zawierają akumulatora, mógłbym dokupić większy
    akumulator. Np. 60Ah, czy dwie 45-tki...

    -A może podpiąć je z prostownikiem samochodowym w gniazdku?
    Jak wróci napięcie sieci, to będzie ładował i UPS i prostownik
    (a właściwie silniejsze źródło), można tak?

    Będę wdzięczny za sugestie (i inne rozwiązania tematu).

    --
    Yozwig

  • 2. Data: 2009-10-16 19:17:34
    Temat: Re: UPS do pieca CO
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Yozwig pisze:
    > Będę wdzięczny za sugestie (i inne rozwiązania tematu).

    Kup najtańszy generator - 2 suwowy, benzynowy. Ustaw go obok domu, albo
    w kotłowni i rura na zewnątrz. W domu chyba będzie ktoś, kto go odpali w
    razie zaniku zasilania.

  • 3. Data: 2009-10-16 19:26:27
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@T...MUCH.SPAM.com> napisał w wiadomości

    > Kup najtańszy generator - 2 suwowy, benzynowy. Ustaw go obok domu, albo w
    > kotłowni i rura na zewnątrz. W domu chyba będzie ktoś, kto go odpali w
    > razie zaniku zasilania.

    W sumie też tak myślałem, ale niestety odpalać
    musialbym ja (czyli przyjeżdżać). Ciężko taką
    sprawę powierzyć 8mio letniemu chłopcu, czy
    12to letniej dziewczynce. W końcu wiąze się
    to też z przełączeniem zasilania kotłowni...

    Zatem myślę, że generator trzeba by kupić,
    ale UPS z akumulatorami samochodowymi musi
    być do czasu gdy przyjadę...

    Może jeszcze jakieś sugestie?

    --
    Yozwig

  • 4. Data: 2009-10-16 20:33:23
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 21:26:27 +0200, Yozwig napisał(a):

    > Może jeszcze jakieś sugestie?
    Przejrzenie historii grupy z ostatnich 3 miesiecy? Temat co i rusz.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2009-10-16 21:54:00
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > grawitacyjnie, więc gdy z braku prądu stanie pompa temperatura
    > rośnie i byłoby "bum", gdybym zawiadomiony przez dzieci

    Mam takie pytanie... czy to NORMALNE, że przy braku zasilania piec się
    nie wyłącza?? Nie znam się na tym za bardzo, wiem, że piec węglowy to
    się nie wyłącza elektrozaworem, ale mimo wszystko.... co robisz, jak
    wyjeżdżasz na tydzień w zimie?? Zostawiasz dom bez ogrzewania (jeśli
    piec bez podajnika, to zapewne tak ;P)... a co, jeśli prądu zabraknie w
    nocy?? :/... Co zrobisz za parę lat, jak dzieci trochę podrosną i zaczną
    same wychodzić z domu - awaria będzie mogła się zdarzyć, gdy w domu
    będzie pusto i co... bum?? Moim zdaniem takie rozwiązanie gwarantuje, że
    prędzej czy później będzie BUM... ale nie wiem, może to taki standard ;)...

    Rozwiązanie z UPSem na pewno poprawia nieco sytuację, ale też jej nie
    rozwiązuje... strach pomyśleć, co by było, gdyby ten UPS strzelił i na
    jego wyjściu nie miałbyś w ogóle zasilania... albo gdyby zepsuła się owa
    pompa.............

    Może poszukaj jak tu udoskonalić swój system ogrzewania??...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 6. Data: 2009-10-17 07:07:30
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > Może poszukaj jak tu udoskonalić swój system ogrzewania??...

    Sugerujesz zeby kolega rozwalil sciany i podlogi, wypierniczyl cala
    instalacje
    CO bo pewnie ma miedziana lub pex i zrobil porzadna stalowa grawitacyjna :-)

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 7. Data: 2009-10-17 08:26:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Oct 2009 09:07:30 +0200, Zubaj wrote:

    >Sugerujesz zeby kolega rozwalil sciany i podlogi, wypierniczyl cala
    >instalacje
    >CO bo pewnie ma miedziana lub pex i zrobil porzadna stalowa grawitacyjna :-)

    Moze wystarczy dodac jeden pionowy grzejnik ?

    Albo .. hm, awaryjny uklad wtrysku dwutlenku wegla ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-10-17 10:24:17
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-17 10:26:31 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Moze wystarczy dodac jeden pionowy grzejnik ?
    > Albo .. hm, awaryjny uklad wtrysku dwutlenku wegla ? :-)

    Oj... nie jestem pewien czy to dobry pomysł. C+CO2->2CO
    Może lepiej azotu?

    Zawsze można nauczyć dzieciaki jak zgasić w kotle... Zasypać popiołem,
    zamknąć powietrze, itd. Choć może trochę jeszcze za młode.

    --
    DJ

  • 9. Data: 2009-10-17 10:48:54
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 10:26:31 +0200, J.F. napisał(a):

    > Albo .. hm, awaryjny uklad wtrysku dwutlenku wegla ? :-)
    Najprosciej wstawic duzy bufor.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 10. Data: 2009-10-17 11:52:11
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > Zawsze można nauczyć dzieciaki jak zgasić w kotle... Zasypać popiołem,
    > zamknąć powietrze, itd. Choć może trochę jeszcze za młode.

    A odcięcie dopływu tlenu nie spowoduje powstania czadu?? :).. CO2 z
    atmosfery plus ze spalania i potem reakcja jak napisałeś ;)... tyle
    tylko, że jeśli przez "wtryskiwanie CO2" rozumieć można użycie gaśnicy
    śniegowej, to metoda z wtryskiwaniem będzie dodatkowo chłodzić
    skutecznie palenisko i przyspieszy gaszenie, o tyle odcięcie powietrza
    niekoniecznie....

    Pozdrawiam
    Konop