  • 1. Data: 2015-03-21 17:45:04
    Temat: Szarpanie podczas przyspieszania - jak zdiagnozować?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Nie znam się za bardzo na mechanice i elektronice samochodowej i nie
    wiem w związku z tym jak postąpić aby nie wymieniać w serwisach pół
    samochodu w celu identyfikacji usterki. Może mi podpowiecie. Scenariusz
    był następujący:

    1. Samochód jeździł idealnie.
    2. Jadąc gdzieś dłuższy czas w korku (5-10km/h), zjechałem na drogę
    szybkiego ruchu, wciskam gaz, samochód koszmarnie wolno przyspiesza,
    kontrolka błędu silnika się zapaliła (chodziło o ciśnienie turbiny).
    3. Okazało się, że zatarło się sterowanie geometrią i zniszczyło to
    siłownik elektryczny.
    4. Siłownik został zregenerowany (były zniszczone przekładnie, silnik
    elektryczny też ledwo ciągnął). Teraz pracuje płynnie. Wymieniono
    praktycznie wszystko w nim.
    5. Odblokowano u wejścia do turbiny sterowanie geometrią (zastosowano
    preparat penetrujący). Lekko chodzi. Palcami swobodnie można poruszać
    dźwignię. Gdy przekręca się kluczyk w stacyjce - siłownik podnosi bez
    problemów dźwignię.
    6. Po złożeniu do kupy moc wróciła ale od pewnych obrotów zaczyna
    potężnie szarpać. Niezależnie od tego niepokoi mnie świst turbiny. Przed
    usterką była cicha.

    Dałem turbinę do regeneracji. Tak czy owak wymagałaby przeglądu. Silnik
    był też niedawno chipowany - jeśli ma to znaczenie (fabrycznie na
    hamowni było 234kM, podniesiono delikatnie do 271kM aby nie przeginać).

    Chodzi o silnik Mercedesa oznaczony jako 642 (E320 V6). Poradzono mi
    zrobić logi turbiny. No super, i co ja z nimi zrobię? Nie jestem
    mechanikiem. W tygodniu turbina zostanie zainstalowana. Chciałbym się
    zorientować co mogę dalej zrobić jeśli to nie pomoże?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2015-03-24 10:54:55
    Od: Marek <p...@s...com>

    Temat rozwiązany.

  • 3. Data: 2015-03-24 11:54:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    > Temat rozwiązany.

    To może opisz rozwiązanie problemu. Może się komuś przyda w przyszłości.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2015-03-24 19:11:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-03-24 o 11:54, yabba pisze:

    > To może opisz rozwiązanie problemu. Może się komuś przyda w przyszłości.

    W zasadzie nie ma o czym pisać bo to przypadek indywidualny, ale ok.

    Poleciałem "na bogato" bo inaczej nie dałbym sobie z tym rady jako
    nie-mechanik i trafiłem z diagnozą, fart. Poprosiłem w warsztacie o
    demontaż turbiny i przekazanie w ciemno do regeneracji - jak
    wspomniałem. Tam ją zdiagnozowali przed naprawą i wczoraj dostałem
    odpowiedź. Oberwała mocno jakiś ciałem obcym. Przyjrzałem się silnikowi
    uważnie. Okazało się, że podczas wymiany oleju i filtrów mechanik
    zdejmował wąż od odmy. Przy zakładaniu pękł on pod spodem (z góry nie
    widać) na odcinku ok 7cm. Zassało pewnie piach z komory silnika gdy
    przejechałem gruntową drogą - jak skojarzyłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek