  • 1. Data: 2014-07-01 23:09:57
    Temat: Szukam tunera DVB-T HD na USB
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Czasami jeździ się gdzieś i chciałoby się coś obejrzeć z TV.

    Szukam tunera USB z możliwością oglądania TV w HD i możliwością zapisu
    audycji w HD.

    Założenia:

    - Odbiór stacji HD (DVB-T) - warunek _konieczny_
    - Wyświetlanie na monitorze w rozdzielczości HD (przynajmniej 720) -
    warunek _konieczny_
    - Zapis audycji w rozdzielczości HD - opcjonalnie w SD
    - Odbiór stacji radiowych analogowych - zalecane
    - Odbiór stacji radiowych cyfrowych - przydało by się
    - tuner tv analogowej - nieistotny
    - interesuje mnie telewizja rozsiewcza (DVB-T), jeśli tuner będzie
    odbierał dodatkowo tv kablową DVB-C, to dobrze
    - odbiór tv satelitarnej DVB-S czy jakiejś innej DVB-H - nie przeszkadza
    ;) ale też z mojego punktu widzenia nie ma żadnego znaczenia.

    Jest takie coś?
    Sprzęt będzie używany w Polsce.

    Pytam, gdyż już kilka osób (ale nietechnicznych) mówiło, iż ich tunery
    pomimo opisu HD - odbierały tenże HD ale wyświetlały go w niskiej
    rozdzielczości. Nie mam możliwości weryfikacji ich zeznań.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2014-07-02 06:23:02
    Temat: Re: Szukam tunera DVB-T HD na USB
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-07-01 23:09, Adam pisze:
    > Pytam, gdyż już kilka osób (ale nietechnicznych) mówiło, iż ich tunery
    > pomimo opisu HD - odbierały tenże HD ale wyświetlały go w niskiej
    > rozdzielczości. Nie mam możliwości weryfikacji ich zeznań.

    Używałem dwa: jeden z marketu za 40 zł i drugi dwugłowicowy za 120.
    HD było i w dodatku sprzętowo przez kartę graficzną żeby nie obciążać CPU.

    Natomiast mam inny problem. Oba urządzenia na laptopie z Win7 64 są dość
    niestabilne. Próbowałem wszystkich możliwych ustawień, alternatywnych
    softów, sterowników grafiki...

    Czasem pół dnia chodzi i wszystko ładnie a czasem po kilku minutach
    obraz się zatnie i trzeba wywalić program w kosmos.
    Ponowne odpalenie i znowu loteria.

    PS. Oczywiście nagrywanie przewijanie, pip ... wszystko działa ale z
    podanym zastrzeżeniem :-(

  • 3. Data: 2014-07-02 13:01:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-02 06:23, z pisze:

> [...]
    > Ponowne odpalenie i znowu loteria.

    > PS. Oczywiście nagrywanie przewijanie, pip ... wszystko działa ale z

    Możesz podać model dwugłowicowego?

    Jeśli nie otrzymam innych odpowiedzi, to może jemu się przyjrzę. Jak coś
    znajdę odnośnie problemów, to dam znać.

    A czy próbowałeś go może uruchamiać pod maszyną XP? Win7 Pro (nie
    pamiętam, czy Home też) ma licencję na maszynę wirtualną XP:

    http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows7/install-
    and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-07-07 12:33:45
    Od: "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com>

    W dniu .07.2014 o 23:09 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > pomimo opisu HD - odbierały tenże HD ale wyświetlały go w niskiej
    > rozdzielczości. Nie mam możliwości weryfikacji ich zeznań.

    Ja w 2008 kupiłem coś takiego:
    http://www.leadtek.com/eng/product/6/413/intro.aspx
    Ma dtv i analog + radio analog. DA się zapisywać, ale nie pamiętam, czy hd
    też próbowałem, ale przypuszczam, że to zależy od komputera i wybranego
    kodeka.

  • 5. Data: 2014-07-08 00:47:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-07 12:33, Grzegorz Brzuchalski pisze:

> [...]
    > Ma dtv i analog + radio analog. DA się zapisywać, ale nie pamiętam, czy
    > hd też próbowałem, ale przypuszczam, że to zależy od komputera i

    Dzięki, ciekawa konstrukcja. Muszę poczytać w Sieci więcej o nim. Może
    ma już nowszą wersję?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-07-11 21:20:02
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Tue, 01 Jul 2014 23:09:57 +0200, Adam wrote:
> [...]
    > warunek _konieczny_
    > - Zapis audycji w rozdzielczości HD - opcjonalnie w SD

    Mam Media-tech MT4167. Zdaje się, że wszystkie powyższe cechy posiada
    - tzn nie wiem jak sprawdzić czy odtwarza w HD, ale jak odpaliłem
    nagrywanie z TVP1 HD, to nagrał w 1920x1080. Jedyną wadą jak dla mnie
    jest przełączanie kanałów - trwa to 2-3 sek (chociaż tak jest pod vlc,
    a już nie pamiętam czy tak samo długo było pod dołączonym odtwarzaczem).

  • 7. Data: 2014-07-11 23:20:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-11 21:20, tomjas pisze:

> [...]
    > jest przełączanie kanałów - trwa to 2-3 sek (chociaż tak jest pod vlc,
    > a już nie pamiętam czy tak samo długo było pod dołączonym odtwarzaczem).

    Dzięki za odpowiedź.
    Wezmę go pod uwagę.

    Na razie w wolnych chwilach analizuję stary już nieco artykuł:
    http://pclab.pl/art48693.html

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2014-07-13 09:04:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-07-02 13:01, Adam pisze:

    > Możesz podać model dwugłowicowego?

    Evolve DVB-T VENUS

    Ma wszystko co potrzeba. Nie obciąża procesora, nagrywa w HD, PIP...
    Co do stabilności to testuję ostatnio w trybie zgodności z XP.
    Jest lepiej.
    Bawiłem się trochę alternatywnymi softami ale powróciłem do TotalMedia.
    Jest trochę wku... ale wszystko ładnie działa.

  • 9. Data: 2014-07-14 09:27:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-13 09:04, z pisze:

> [...]
    > Bawiłem się trochę alternatywnymi softami ale powróciłem do TotalMedia.
    > Jest trochę wku... ale wszystko ładnie działa.

    Dzięki :)

    Opisy wglądają zachęcająco.

    --
    Pozdrawiam.