  • 31. Data: 2017-04-24 20:48:49
    Temat: Re: Szumy
    Od: "WuKa" <w...@p...fm>

    Nie wiem, jak przeklada sie pojecie zmiennej losowej na zagadnienia analizy
    widma sygnalu fizycznego, ale gdyby pozostac w tym pierwszym kontekscie, to
    sprawe byc moze wyjasni przeksztalcenie zmiennej losowej, czyli funkcji na
    nich okreslonych.
    Utworzmy funkcje od zmiennej losowej X postaci Y = X + X = 2X, co odpowiada
    obserwacji ciagu a(i), ktorego skladniki podlegaja rozkladowi tozsamymi z X.
    Zmienna losowa Y bedzie miala wtedy rozklad jednostajny na odcinku [-2; 2] z
    wartoscia 1/4 (aby pole obszaru bylo = 1). Zmienna losowa Y = X+X ma wiec
    inny rozklad gestosci niz wyjsciowa X, bo o polowie wartosci poprzedniego i
    rozlozony na dwukrotnie dluzszym odcinku. Czy to wystarczy, by "dawala" inny
    szum? Byc moze tak.
    Gorzej ze zmienna losowa Y = X - X = 0, ktora formalnie przestaje istniec.
    Nie ma zadnej sensownej gestosci rozkladu prawdopodobienstwa, bo skoro
    wszedzie jest zerem, to nie spelnia warunku koniecznego, aby pole
    powierzchni pod nia bylo rowne 1. Z punktu widzenia statystyki, taka
    zmienna jest zdecydowanie nieciekawa. Powinno sie statystycznie "nic nie
    dziac", no ale jak czytamy - dzieje sie i nawet "szumi". Jezeli juz tak
    mialoby byc, to zapewne bylby to szum inny od dwoch poprzednich. Czy to nie
    jest jakis szum okolo zera?

    WuKa

    ---
    Avast.

  • 32. Data: 2017-04-24 22:14:48
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 24.04.2017 20:48, WuKa wrote:

    > Gorzej ze zmienna losowa Y = X - X = 0, ktora formalnie przestaje
    > istniec. Nie ma zadnej sensownej gestosci rozkladu prawdopodobienstwa,

    Co za bzdury.

    Y = X1 - X2
    To są różne Zy. Z tego samego rozkłądu, ale różne, nawet nieskorelowane.

    > bo skoro wszedzie jest zerem,

    Nie jest.
    Rozkłąd prawdoopdobieńastwa tej wielkośći mozesz odszukać w wątku.
    Przy założęniach wątkodawcy co do rozkłądu X, jest taki sam jak X1+X2:)

    Dalej bzdury...

    pzdr
    bartekltg

  • 33. Data: 2017-04-25 16:02:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Apr 2017 20:48:49 +0200, "WuKa" <w...@p...fm> wrote:
    > Gorzej ze zmienna losowa Y = X - X = 0

    Sorry, ale to nie jest zmienna losowa. Tylko deterministyczne zero.