  • 1. Data: 2009-02-03 08:46:47
    Temat: TL431 źródło prądowe
    Od: "Bart" <n...@n...nul>

    Czy TL431 w układzie źródła prądowego (tego podającego od góry) z
    tranzystorem NPN wg. aplikacji z każdego PDF-a będzie mi działał tak:

    Napięcie zasilania +5V
    Prąd ustawiony rezystorem 560 ohm w emiterze plus 1 kohm ustalający prąd
    katody. Powinno to dać prąd 2.5/560 + niecałe 2mA przez diodę.

    Czy będzie to działać z PT100 w granicach 100-200 ohm ?

    Jak to policzyć czy wystarczy mi napięcia dla maksymalnej rezystancji PT-100
    czyli 200 ohm ?

  • 2. Data: 2009-02-03 15:09:30
    Temat: Re: TL431 źródło prądowe
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    "Bart" <n...@n...nul> wrote in message
    > Czy TL431 w układzie źródła prądowego (tego podającego od góry) z
    > tranzystorem NPN wg. aplikacji z każdego PDF-a będzie mi działał tak:

    Czyli PT100 podłączasz między +5V i kolektor tranzystora ?

    OK. - tyle tylko, że pomiar napięcia na PT100 będzie wymagał trybu
    różnicowego (niektóre przetworniki ADC można tak konfigurować), lub robisz
    pomiar napięcia tylko na dolnym odprowadzeniu PT100 i wynik odejmujesz od
    tych 5V (musi być precyzyjnie znane).

    Roman

  • 3. Data: 2009-02-03 15:21:24
    Od: "Bart" <n...@n...nul>

    "Roman" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > "Bart" <n...@n...nul> wrote in message
    >
    > Czyli PT100 podłączasz między +5V i kolektor tranzystora ?

    Nie

    PT100 podłączam za rezystorem w emiterze. To nie ten rysunek "sink current"
    ale "current limit"

    Na kolektor podaję +5V z emitera rezystor i dopiero PT100 i PT100 do masy na
    końcu

  • 4. Data: 2009-02-03 16:58:09
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "Bart" <n...@n...nul> napisał w wiadomości
    > Czy TL431 w układzie źródła prądowego (tego podającego od góry) z
    > tranzystorem NPN wg. aplikacji z każdego PDF-a będzie mi działał tak:

    Odpuść sobie. Kupa zachodu, a efekt dalej mierny.
    Jak już się męczysz z czymś więcej niż opornik użyj standardu tzn. mostka ze
    wzmacniaczem operacyjnym
    Zobacz przykład gdziekolwiek. 3 oporniki i jeden wzm operacyjny +
    stabilizator napięcia ok. 1V.

  • 5. Data: 2009-02-04 00:36:31
    Od: "Bart" <n...@n...nul>

    "ihi" <i...@p...hi> wrote in message news:gm9t37$eno$1@news.wp.pl...

> [...]
    > ze wzmacniaczem operacyjnym
    > Zobacz przykład gdziekolwiek. 3 oporniki i jeden wzm operacyjny +

    A możesz wskazać link ze sprawdzonym przykładem ?

  • 6. Data: 2009-02-04 01:25:57
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    > A możesz wskazać link ze sprawdzonym przykładem ?
    Nie mogę, bo mam to we własnych zapisach, a obrazka wysłać nie umiem
    Szybko w google i wikipedii nie umiem znaleźć.

    Banalno-trywialny, prymitywniejszy niż
    http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/3450,
    http://zone.ni.com/devzone/cda/tut/p/id/7115 , bo dwuprzewodowy.

    elektroda.pl -> szukaj -> Pt100