  • 1. Data: 2009-02-03 00:57:02
    Temat: Jak sprawdzić, czy li-ion jest już zużyty?
    Od: mocniak <m...@u...tlen.pl>

    Witam.

    Znalazłem w szufladzie PDA o szumnej nazwie HTC Uniwersal. Nie jest to
    nowość (rok prod. 2005), ale jako zabawka do przeglądania internetu czy
    oglądania filmów w podróży się sprawdza.

    Niestety ma on (pda) to do siebie, że lubi się wyłączyć przy zwiększonym
    poborze prądu (wifi, film, zdjęcie z "flashem"), nawet gdy akumulator
    jest naładowany w 80% (wg Windowsowego wskaźnika).

    Jak upewnić się w tym, że to padnięta bateria? Po wyjęciu aku z
    urządzonka multimetr pokazuje 3,9V przy pełnej baterii (zadeklarowane ma
    3,7V i 1620mAh). Podłączyć jakiś rezystor i sprawdzić spadek napięcia
    pod obciążeniem? Jeżeli tak, to jakie powinny być prawidłowe spadki dla
    tego typu baterii?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi.

    --
    Mocniak

  • 2. Data: 2009-02-03 08:18:55
    Temat: Re: Jak sprawdzić, czy li-ion jest już zużyty?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 03 Feb 2009 01:57:02 +0100, mocniak wrote:
    >Podłączyć jakiś rezystor i sprawdzić spadek napięcia
    >pod obciążeniem?

    Sie chyba nie da.
    Przyklad z NiMH - prad zwarcia 10A - i to chyba dzieki wbudowanemu
    bezpiecznikowi.
    A telefon GSM odmawia pracy ..

    J.

  • 3. Data: 2009-02-03 10:02:58
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    <m...@u...tlen.pl> napisał:

    >Znalazłem w szufladzie PDA o szumnej nazwie HTC Uniwersal.

    Też chciałbym znaleźć PDA w szufladzie ;-)

> [...]
    >jest naładowany w 80% (wg Windowsowego wskaźnika).
    >Jak upewnić się w tym, że to padnięta bateria?

    Możesz podłączyć inną jeżeli masz, albo zasilacz o wystarczającej
    wydajności.

    A może ten PDA ma elektrolity (wątpię, ale kto wie...) i są
    powysychane?

    >Po wyjęciu aku z
    >urządzonka multimetr pokazuje 3,9V przy pełnej baterii (zadeklarowane ma
    >3,7V i 1620mAh). Podłączyć jakiś rezystor i sprawdzić spadek napięcia
    >pod obciążeniem?

    Ja bym zobaczył (najlepiej oscem) co się dzieje na zaciskach baterii
    kiedy PDA ją obciąża.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 4. Data: 2009-02-03 10:48:53
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 3, 1:57 am, mocniak <m...@u...tlen.pl> wrote:

    > Niestety ma on (pda) to do siebie, że lubi się wyłączyć przy zwiększonym
    > poborze prądu (wifi, film, zdjęcie z "flashem"), nawet gdy akumulator
    > jest naładowany w 80% (wg Windowsowego wskaźnika).

    Wyczysc kontakty baterii, ew. podegnij nieco - czesto to jest
    przyczyna. Poza tym zobacz, czy bateria nie siedzi luzno (tj. czy
    wsadzona do urzadzenia docisnieta jest do stykow).

    Lijonki zanim padna najpierw znaczaco traca pojemnosc, jesli
    urzadzenie nie dziala zbyt krotko na baterii, to raczej bateria
    dostarcza pradu, ile trzeba, a problem jest w kontakcie gdzies dalej.
    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 5. Data: 2009-02-03 12:45:48
    Od: mocniak <m...@u...tlen.pl>

    Użytkownik Marek Lewandowski napisał:
    > Wyczysc kontakty baterii, ew. podegnij nieco - czesto to jest
    > przyczyna. Poza tym zobacz, czy bateria nie siedzi luzno (tj. czy
    > wsadzona do urzadzenia docisnieta jest do stykow).

    Poprawiłem, wyczyściłem spirytem, zobaczymy ;-)

    > Lijonki zanim padna najpierw znaczaco traca pojemnosc, jesli
    > urzadzenie nie dziala zbyt krotko na baterii, to raczej bateria
    > dostarcza pradu, ile trzeba, a problem jest w kontakcie gdzies dalej.

    Nie mam punktu odniesienia, bo nie mam dostępu do nowej baterii. Godzinę
    korzystania z wifi+przeglądarka uznawałem jako normę.

    Pozdrawiam.

    --
    Mocniak

  • 6. Data: 2009-02-03 12:48:17
    Od: mocniak <m...@u...tlen.pl>

    Użytkownik __Maciek napisał:
    > Też chciałbym znaleźć PDA w szufladzie ;-)

    Szukajcie, a znajdziecie ;-)

    > Możesz podłączyć inną jeżeli masz, albo zasilacz o wystarczającej
    > wydajności.

    Niestety nie mam. Ale zanim kupię nową chciałem się upewnić ;-)

    > Ja bym zobaczył (najlepiej oscem) co się dzieje na zaciskach baterii
    > kiedy PDA ją obciąża.

    Nie wiem co to "OSC", ale udało mi się wyprowadzić kabelki ze styku
    baterii z pda i to wyszło:

    - bateria poza pda - 3,8V
    - po włączeniu wifi, blututa i opery mini - 3,3V
    - w spoczynku - 3,72V

    Także to raczej bateria. Wskaźnik poziomu naładowania w trakcie
    trzyminutowego testu zszedł z 64 do 61%.

    Pozdrawiam.

    --
    Mocniak

  • 7. Data: 2009-02-04 14:19:34
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 03 Feb 2009 13:48:17 +0100 mocniak
    <m...@u...tlen.pl> napisał:

    >Szukajcie, a znajdziecie ;-)

    Nie znajdziecie ;-) Jeszcze się nie zdarzyło żeby niespodziewanie
    pojawiło się u mnie urządzenie którego wcześniej nie kupiłem ;-)

    >Nie wiem co to "OSC"

    Oscyloskop - pozwolił by sprawdzić czy przy szybkich, impulsowych
    zmianach obciążenia napięcie na batrerii spada, ale widzę że i tak
    zdiagnozowałeś co i jak.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key: