  • 1. Data: 2015-12-14 16:34:32
    Temat: TV z funkcją PIP
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    Tak ze dwadzieścia lat temu miał tv Goldstar z funkcją PIP na dwóch
    tunerach, można było z pilota, jednym klawiszem przełączać się między
    oknami z PIP i głównym, niezależnie od tego jakie było źródło sygnału na
    którymkolwiek z obrazów.
    Teraz w żadnym sklepie nikt mi nie potrafi pokazać takiego modelu - to
    się pewnie "rozwój techniki" nazywa.

    Nie mam wielkich wymagań, wystarcza mi jeden tuner (bo i tak moduł CI
    jeśli będę miał to jednokanałowy), ale ma się dać:
    - włączyć PIP jednym naciśnięciem jednego przycisku na pilocie
    - PIP ma brać jako źródło dowolny sygnał (dowolne hdmi, dvb-t, dvb-c,
    hdd po usb)
    - musi istnieć możliwość natychmiastowej zamiany zawartości małego
    okienka z dużym.

    Chodzi o obsłużenie sytuacji, w której oglądam jakiś film z reklamami,
    więc na czas reklam włączam sobie coś innego, np. nagraną wcześniej
    audycję, podczas gdy reklamy lecą sobie w małym okienku PIP, a gdy
    reklamy się kończą, jednym przyciskiem wracam do oglądania filmu.

    Kojarzy ktoś model tv który tak umie (powiedzmy od 45 cali wzwyż),
    najlepiej gdyby kosztował 2-3 tys - może nie być znanej i cenionej marki?

    Ani w Euro AGD, ani w Mediaexpert nikt nic takiego nie kojarzył,
    pokazywali mi Samsunga, który nie umożliwiał włączenia PIP z HDMI, gdy
    odtwarzał program z anteny (albo odwrotnie), oraz Sony który niby
    wszystko dawał sobie włączyć w dowolnej konfiguracji, ale nie z jednego
    klawisza pilota, tylko przez fyfnaście opcji menu, a gdy przełączyło się
    obraz z PIP na duży ekran, to PIP sie z automatu wyłączał i zabawa z
    jego włączaniem była do wykonania od początku.

  • 2. Data: 2015-12-14 23:40:49
    Temat: Re: TV z funkcją PIP
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Cavallino pisze tak:

    > a gdy przełączyło się obraz z PIP na duży ekran, to PIP sie z
    > automatu wyłączał i zabawa z jego włączaniem była do wykonania od
    > początku.

    i właśnie to mnie wzruszyło w moim telewizorze, 2009 rok taka technika
    i nie można zrobić prostego PIP. Zamiast jaskrawości zasrane profile
    dla każdego żródła sygnału.

    To coś jak komórka która nie dzwoni od do ustawionych godzin albo która
    nagrywa wszystkie rozmowy. Coś jak pokrętło ciszej głośniej w mega
    wypasionych laptopach. Luksus.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2015-12-15 19:04:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Dec 2015 16:34:32 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
> [...]
    sygnału na
    > którymkolwiek z obrazów.
    > Teraz w żadnym sklepie nikt mi nie potrafi pokazać takiego modelu -

    Wycofano się z tego bo ludzie reklamy minimalizowali zamiast oglądać
    je na pełnym ekranie. A w tak większa szansa, że na reklamę się
    złapiesz.

    > podczas gdy reklamy lecą sobie w małym okienku PIP, a gdy

    Właśnie.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-12-24 05:09:05
    Od: bufi <b...@l...com>

    Dnia 14.12.2015 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Kojarzy ktoś model tv który tak umie (powiedzmy od 45 cali wzwyż),
    > najlepiej gdyby kosztował 2-3 tys - może nie być znanej i cenionej marki?

    Ostatni TV jaki widzialem z dzialającym PIPem, to był Sony Bravia.
    Ale czy teraz jeszcze jest ta funkcja w nowszych modelach, nie powiem.

    P.