    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Date: Sun, 16 Sep 2018 19:41:34 +0200

    Cześć.

    Wyciągnąłem dzisiaj płytę główną drukarki HP LaserJet 3800 w celu
    upgrade pamięci ram. Upgrade działa ale dostałem przypadkiem zagadkę.

    Na płycie jest gniazdo compactflash z kartą CF 64MB. Karta nie posiada
    żadnej tablicy partycji, binarny odczyt wskazuje na jakiś bootolader z
    charakterystyczną tablicą wektorów na samym poczatku, prawie jak dump
    pamięci uC.

    Ale ... tam jest też wsadzony pendrive o rozmiarze 64MB. Tak, płytka ma
    gniazda USB na PCB ktore nie sa wyprowadzone na zewnatrz, pendrive jest
    tam po prostu włożony i tyle.

    Dump pokazuje jedna partycję, ale o nieczytelnych danych, nie jest to
    też Linuxowy fs jaki znam.

    Na samym poczatku pamięci flash jest ciąg znaków "HPux1.00". Jak się
    zerknie na binaria to widać tam binarnie obrazki (charakterystycznie
    układający się widok bajtów), ponadto co chwile napotykam na nagłówki
    czy to gifa czy fragmenty xmla.

    Znalazłem analizę czegoś podobnego:

    https://digital-forensics.sans.org/summit-archives/2
    011/1-ad-hoc-system-forensics.pdf

    Ktoś może wie dlaczego HP ma *dwa* nosniki flash w swojej drukarce?