  • 41. Data: 2015-01-18 21:14:50
    Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    z polskiego też pała
    ---
    Widzę

  • 42. Data: 2015-01-18 21:22:48
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Problemem wypadku Bublewicza nie była słaba klatka tylko długi czas
    > wyjmowania go, czyli to co słusznie lub nie zostało poruszone w tym
    > kontekście.

    Czy szybciej wyjety by przezyl tego nie wiadomo, na pewno mialby wieksze
    szanse a mocniejsza klatka jak wspomnial Tomek z pewnoscia by sie tak nie
    pogiela. Nawet uderzona w czuly punkt, wiec to tez ma znaczenie.

  • 43. Data: 2015-01-18 21:32:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 20:13:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A tak w ogóle co to za standard drogi? Z jakim ograniczeniem prędkości?

    Z tego co widze to "zwykla krajowka" w terenie niezabudowanym.
    Ale dwujezdniowa, wiec ile tam - 100km/h ?

    Te ze 3 czy wiecej pasow, bezkolizyjne skrzyzowania ... to ile bys sam
    pojechal ?

    J.

  • 44. Data: 2015-01-18 21:40:31
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Zobacz sobie na google - tam akurat konczy sie jakas zatoczka, krawedz
    > jezdni jest skosna - na oko to by walna dosc prostopadle.

    Jesli nawet, to roznica w uderzeniu bylaby olbrzymia. Zamiast glowa w slup,
    cala boczna powierzchnia w bariere, ktora troche by zamortyzowala. Czy by
    przezyl ? Na pewno mialby wieksze szanse.

    > Jestescie pewni, ze on w ogole chcial tam zjechac ?

    Zdecydowanie tak. Gdyby nie chcial zjechac to by go nie zarzucilo. Widac
    wyraznie moment kiedy ze srodkowego skreca na prawy. To jest ulamek
    sekundy.

  • 45. Data: 2015-01-18 21:41:07
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 12:04:53 UTC+1 użytkownik spider napisał:
    > Ku przestrodze zapierdalaczom:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=yS5PpL3db2U
    >
    > http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/chorzow-smier
    telny-wypadek-na-dts-policja-opublikowala-film,26806
    60,artgal,t,id,tm.html

    Jak bym miał kiedykolwiek możliwość wyboru to wolę jak ten z filmu niż na raka.

  • 46. Data: 2015-01-18 21:46:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 18:44:28 +0100, spider napisał(a):
    > Niestety taką głupotę spotykam dość często. Zapieprzanie do ostatniego
    > momentu a później but w hamulec. Na takich zjazdach i tak się szybciej
    > ka 60 nie poleci (po tych, którzy o tym jeszcze nie wiedzą, zostają

    Poleci. Ale na sucho :-)

    > powyginane barierki na zjazdach - dość częsty widok).

    Czesty widok to jest tez pogieta barierka na A4 - nie na zjezdzie,
    tylko na srodku, i do na prostym odcinku :-)

    > Albo wyprzedzanie wszystkich na pałę by za 500 metrów zjechać z drogi w
    > boczną uliczkę. Gdzie tym ludziom się tak spieszy? Lepiej 10 minut za
    > późno niż 50 lat za wcześnie.

    Z przyzwyczajenia czesto.

    > Taki styl jazdy prędzej czy później kończy się bolesną nauką. W tym
    > przypadku lekcja praw fizyki była ostatnia.

    W wiekszosci wypadkow jednak dosc pozno. Inaczej bysmy grzecznie
    jezdzili przepisowo :-)

    J.

  • 47. Data: 2015-01-18 21:54:27
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On 18 Jan 2015 16:59:38 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Dzwoniłes do ZDM?

    A co ma do tego ZDM? To ekspresówka (aczkolwiek jeszcze 100% nią nie
    jest), jest w gestii GDDKiA a oznakowanaie jest (podobno) zgodne z
    obowiązującymi przepisami.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 49. Data: 2015-01-18 21:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Hm, pola, ale przeznaczone pod zabudowe. Potem sie tam ktos pobuduje
    > i jak myslisz - ile bedzie czekal na ekran ?

    Nie, nie przeznaczone pod zabudowe, tylko majace taki plan
    zagospodarowania.
    Jak sie tam ktos w koncu wybuduje to i tak ekrany beda juz do wymiany...

    > Zobacz sobie na google - tam akurat konczy sie jakas zatoczka, krawedz
    > jezdni jest skosna - na oko to by walna dosc prostopadle.

    To trzeba odpowiednio wyprofilowac barierkwe albo nie sstawiac w takim
    miejscu słupa jezeli barierki postawic sie nie da.

    > Roznie sie jezdzi, szczegolnie jak Ci sie spieszy, a kapelusze sie
    > grzebia :-)

    Nie bawi mnei temat wypadków.

    > Jestescie pewni, ze on w ogole chcial tam zjechac ?

    Raczej tak to wyglada.

    > Predkosc ma kluczowe znaczenie - przy mniejszej nie wpada sie w
    > poslizg, a przy wiekszej wpada i potem nie umie sie ratowac :-)

    W poslizg mozna wpasc przy mniejszej predkosci i z innych powodów np.
    deszcz + zuzyte opony.
    Mozna tez jezdzic na mega zuzytych oponach i takich sytuacji nie powodowac.
    Najwazniejsze jest to ze ten manewr był głupi i zbedny.

    > Tam do wlasciwego zjazdu bylo jeszcze ponad 100m, nawet blizej 200,
    > jego imho ten zakret wykonczyl.

    200 metrów to nie jest duzo aby przygotowac sie do zjazdu z drogi szybkiego
    ruchu.
    To nie F1 zeby planowac hamowanie z 5 metrową dokładnoscia.

    > Na tym filmie trudno cokolwiek dostrzec.

    Patrzac po klatkach rzeczywiscie wyglada ze wjechał przodem i przeciał auto
    na pol prawie...

    > Troche inne uderzenie mialem na mysli - patrzac na pierwsza czesc
    > filmu to jest tylko lekko skrecony od toru ruchu - z kilkanascie
    > stopni. Przod jest nierozbity wiec slup ominal, i gdyby z taka
    > niewielka odchylka "otarl sie" o slup, ktory zdarlby drzwi, i gdzies
    > tam w tylnej czesci zahaczyl o tylne kolo.
    > Patrze na ujecie z drugiej kamery i prawie nic tam nie widac, ale nie
    > wyglada mi to na suniecie bokiem, tylko wlasnie jak wyzej, i to wrecz
    > pod odwrotnym katem -zdazyl juz skontrowac

    >>> 5:15:29 - ludzie cos tam juz robia

    > kiepska jakosc - faktycznie pomylilem 4 z 1, dojechali w 10 minut ..

    A to w miare ok.

  • 48. Data: 2015-01-18 21:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik depros d...@g...com ...

    > Takich trzeźwo myślących jak ty jest mniejszość, reszta żre gówno z
    > telewizora. Gdzie barierki energochłonne? Na jakiej podstawie ktoś
    > ocenił że spieszył się do zjazdu? Może doszło do jakiejś awarii patrz
    > Pan Panie takie samoloty za kilka milionów też spadają z nieba.

    Barierki - prawda.
    Awaria - oczywiscie możliwa.
    Czy mu sie spieszyło - to juz musisz sam ocenic albo zrec gówno, jak to
    napisałes...

  • 50. Data: 2015-01-18 21:59:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Pierdoły. Po prostu niektórzy lubią jeździć a do tego lubią podjąć pewne
    > ryzyko. Jest oczywiście kwestia na ile narażają innych, ale to nie jest
    > kwestia głupoty tylko PRZYJEMNOŚCI.

    Zapraszam na tor.