  • 1. Data: 2011-05-15 13:56:13
    Temat: Taka sobie fotka z fuji S200EXR...
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Witam,

    Parę tygodni temu deklarowałem, że wrzucę jakąś "surową" fotkę z mojego
    fuji, aby sceptycy mogli ocenić, jak wychodzą kolory bez obróbki
    (niektórzy twierdzili, że z tych aparatów wychodzą mdłe, zimne kolory).

    Dzisiaj na spacerze zrobiłem sobie nową tapetkę na pulpit, która bez
    obróbki (tylko skalowanie) wygląda tak:
    http://tinyurl.com/6flwqx2

    Zdjęcie w pochmurny dzień... :->

    A w słoneczny, lekko podkręcone w kompie może być takie (to z
    zeszłorocznej jesieni):

    http://tinyurl.com/6zjhme6

    --
    pozdrawiam
    meping

  • 2. Data: 2011-05-15 13:59:12
    Temat: Re: Taka sobie fotka z fuji S200EXR...
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Krzysztof Chajęcki:

    > Dzisiaj na spacerze zrobiłem sobie nową tapetkę na pulpit, która bez
    > obróbki (tylko skalowanie) wygląda tak:
    > http://tinyurl.com/6flwqx2

    A czemu takie wypalone niebo? Nie korzystasz z dobrodziejstw matrycy?

  • 3. Data: 2011-05-15 14:19:00
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 15 May 2011 15:59:12 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze Krzysztof Chajęcki:

    > A czemu takie wypalone niebo? Nie korzystasz z dobrodziejstw matrycy?

    Owszem, korzystam - ale czy wiesz, co znaczy "Zdjęcie w pochmurny
    dzień" ;-) po prostu "niebo było takie szare" zaledwie kilka minut
    wcześniej kropiło (mam na innych fotkach) - co nie przeszkodziło w
    uzyskaniu soczystej zieleni na zdjęciu bez ingerencji komputera.

    Zdjęcia z błękitnym niebem mogę poszukać :-)

    --
    pzdr
    meping

  • 4. Data: 2011-05-15 15:07:23
    Temat: Odp: Taka sobie fotka z fuji S200EXR...
    Od: "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl>

    Użytkownik "KrzysztofChajęcki" <k...@g...com> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:iqonck$qqn$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > wcześniej kropiło (mam na innych fotkach) - co nie przeszkodziło w
    > uzyskaniu soczystej zieleni na zdjęciu bez ingerencji komputera.
    -----------------
    A dlaczego to miało przeszkodzić? Przecież to właśnie pomogło
    w uzyskaniu soczystych kolorów. A najbardziej pomogło to, że
    wcześniej popadało i zielsko było jeszcze mokre.

    --

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <s...@p...pl> tel. 897633408, 502218138
    www.stopa.cso.pl

  • 5. Data: 2011-05-15 15:21:06
    Temat: Re: Odp: Taka sobie fotka z fuji S200EXR...
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 15 May 2011 17:07:23 +0200, Arkadiusz Stopa napisał(a):

    > A dlaczego to miało przeszkodzić? Przecież to właśnie pomogło w
    > uzyskaniu soczystych kolorów. A najbardziej pomogło to, że wcześniej
    > popadało i zielsko było jeszcze mokre.

    dotychczasowe moje doświadczenia wykazywały, że w szarą pogodę wszystko
    szare wychodziło...

    --
    pzdr
    meping

  • 6. Data: 2011-05-15 17:19:23
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Owszem, korzystam - ale czy wiesz, co znaczy "Zdjęcie w pochmurny
    > dzień" ;-) po prostu "niebo było takie szare" zaledwie kilka minut
    > wcześniej kropiło...............
    > meping

    Tu niestety nie jest szare ale wypalone. Naświetliłbyś poprawnie - bez przepałów
    to krzaki z przodu i woda wyjdą niedoświetlone. Niestety bez szału z poprawnym
    naświetleniem.

  • 7. Data: 2011-05-15 20:20:53
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sun, 15 May 2011 19:19:23 +0200, Gil napisał(a):

    > Tu niestety nie jest szare ale wypalone. Naświetliłbyś poprawnie - bez
    > przepałów to krzaki z przodu i woda wyjdą niedoświetlone. Niestety bez
    > szału z poprawnym naświetleniem.

    nie jest strasznie wypalone, było jasnoszare, niewielka korekta jednym
    suwaczkiem w RT je likwiduje, ale każdy widzi to co chce. Mogłem
    skorygować przed pokazaniem, ale nie to było moim celem...

    Przy świetle słonecznym i silniejszych kontrastach radzi sobie dobrze,
    przy najbliższej okazji wrzucę kolejne nieobrobione fotki...

    --
    pzdr
    meping

    --
    pzdr
    meping

  • 8. Data: 2011-05-16 07:44:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > obróbki
    > (niektórzy twierdzili, że z tych aparatów wychodzą mdłe,

    Od wielu lat używam fuji (teraz S5600, wcześniej S3000) i
    zgadzam się co do zimnych kolorów. Natomiast nie co do
    mdłych :-). One są po prostu chłodne, co nie jest żadnym
    problemem. Zależy co kto lubi :-).

    > Dzisiaj na spacerze zrobiłem sobie nową tapetkę na pulpit,
    > która bez
    > obróbki (tylko skalowanie) wygląda tak:
    > http://tinyurl.com/6flwqx2

    Ten aparat to rozumiem nowość? Szczerze mówiąc nie zauważam
    różnicy w stosunku do S5600 :-). Prócz ceny oczywiście...

  • 9. Data: 2011-05-16 12:35:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-15 15:56, Krzysztof Chajęcki pisze:
> [...]
    > (niektórzy twierdzili, że z tych aparatów wychodzą mdłe, zimne kolory).
    >
    > Dzisiaj na spacerze zrobiłem sobie nową tapetkę na pulpit, która bez

    No szczerze mówiąc, patrząc zarówno kształt histogramu jak i nienaturalną
    czerń, nie wpadł bym na to że to jest bez obróbki. Wręcz przeciwnie,
    wygląda jakby ktoś obciął celowo cienie (poprzez np. "auto levels" i to
    z dość znacznym marginesem obcinania ogonów).
    W każdym razie zdjęcia z mojego fuji zdecydowanie tak NIE wyglądają...

  • 10. Data: 2011-05-16 16:43:33
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 16 May 2011 14:35:36 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

> [...]
    > levels" i to z dość znacznym marginesem obcinania ogonów). W każdym
    > razie zdjęcia z mojego fuji zdecydowanie tak NIE wyglądają...

    Szukałem w exif, czy przy tym zdjęciu był włączony tryb EXR (bo nie
    używałem go na wszystkich zdjęciach), ale chyba nie. Jeśli był, to na
    pewno DR. Za to z całą pewnością nic z tym zdjęciem nie robiłem poza
    skalowaniem w GIMP-ie. Taki jpg wyszedł z aparatu. Mi się podoba, to dla
    mnie najważniejsze.

    --
    pzdr
    meping