  • 1. Data: 2011-05-15 11:55:32
    Temat: Żywotność migawki w NEX'ach
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Często stosuję tryb 7kl./s i strzelam 3..5 fotek w serii.
    Robię tak najczęściej z podpiętym HELIOS-em 44m
    w słabych warunkach oświetleniowych i portrecie
    z małą głębią ostrości -- wykonuję wtedy ruch "zoomowania"
    na przestrzeni kilku cm.
    Jak wiadomo NEX-y nie mają lustra lecz migawka pracuje
    w nich odstraszająco głośno, niczym karabin maszynowy.
    Z drugiej strony aparat wyposażony jest w tryb fotografowania
    panoram i taki sposób pracy migawki, jest powiedzmy,
    dla niej naturalny. Na liczniku mam już ponad 7 tyś. cyknięć.
    Zastanawiam się jak długo migawka pożyje w takim reżimie?

    --
    pzdr.
    JR

  • 2. Data: 2011-05-15 12:08:21
    Temat: Re: Żywotność migawki w NEX'ach
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 15 May 2011 13:55:32 +0200, JR <j...@w...pl> wrote(a):
> [...]
    > dla niej naturalny. Na liczniku mam już ponad 7 tyś. cyknięć.
    > Zastanawiam się jak długo migawka pożyje w takim reżimie?

    Mało tego, migawka w NEXie pracuje dwa razy częściej, bo normalnie
    jest otwarta, przed zrobieniem zdjęcia zamyka się, otwiera na czas
    naświetlania i znowu się zamyka, po czym wraca do stanu otwartego.
    Realny przebieg masz zatem 2x większy. Z uwagi na to NEXy miały być
    wyposażane w odpowiednio wytrzymałe migawki.
    Ale żadnych konkretnych liczb nie podają.

    B.

  • 3. Data: 2011-05-15 12:18:16
    Od: Tomek <b...@o...pl>

> [...]
    > dla niej naturalny. Na liczniku mam już ponad 7 tyś. cyknięć.
    > Zastanawiam się jak długo migawka pożyje w takim reżimie?

    Powinna wytrzymać przynajmniej 8tys :)

    Tomek