    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Tanie pamięci eMMC/eMCP 153/169
    Date: Sun, 28 Apr 2019 14:30:40 +0200

    Cześć.

    Taka sprawa. W kilku urządzenich chciałbym zrobić upgrade pamięci eMMC z
    16GB do 32GB. Wszystkie one mają scalaki typu eMMC/eMCP 153
    (charakterystyczny scalak BGA z kulkami ułożonymi w kwadrat z dziurką [1]).

    Ponieważ pandrive spadły poniżej 0.5zł / GB to uznalem że chyba czas. No
    i dostałem w łeb. Ceny tych scalaków są bardzo wysokie. W granicach 56zł
    za najtańszy na aliexpress i to z wylutu, nowe bywa że przekraczają 100zł.

    Ni do końca rozumiem czemu, urządzenia z 32GB walaja się na smietnikach
    a pendrive są śmiesznie tanie.

    Pytania:

    1. czy jest gdzieś jakieś tajne miejsce lub zestaw słów kluczowych który
    naprowdzi mnie na właście wyszukiwanie?

    2. Widział ktoś może jakiegoś taniego pendrive którego mógłbym użyć jako
    dawcę? Nie każdy pasuje, zdecydowana większość to smd z pinami po
    bokach, nie BGA. W zasadzie mam w domu 3 penrive 32GB i wszystkie nie są
    BGA.

    [1] https://www.dolphindatalab.com/product/dfl-emmc-chip
    -reader-all-in-one/