  • 1. Data: 2019-04-28 14:30:40
    Temat: Tanie pamięci eMMC/eMCP 153/169
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Taka sprawa. W kilku urządzenich chciałbym zrobić upgrade pamięci eMMC z
    16GB do 32GB. Wszystkie one mają scalaki typu eMMC/eMCP 153
    (charakterystyczny scalak BGA z kulkami ułożonymi w kwadrat z dziurką [1]).

    Ponieważ pandrive spadły poniżej 0.5zł / GB to uznalem że chyba czas. No
    i dostałem w łeb. Ceny tych scalaków są bardzo wysokie. W granicach 56zł
    za najtańszy na aliexpress i to z wylutu, nowe bywa że przekraczają 100zł.

    Ni do końca rozumiem czemu, urządzenia z 32GB walaja się na smietnikach
    a pendrive są śmiesznie tanie.

    Pytania:

    1. czy jest gdzieś jakieś tajne miejsce lub zestaw słów kluczowych który
    naprowdzi mnie na właście wyszukiwanie?

    2. Widział ktoś może jakiegoś taniego pendrive którego mógłbym użyć jako
    dawcę? Nie każdy pasuje, zdecydowana większość to smd z pinami po
    bokach, nie BGA. W zasadzie mam w domu 3 penrive 32GB i wszystkie nie są
    BGA.

    [1] https://www.dolphindatalab.com/product/dfl-emmc-chip
    -reader-all-in-one/

  • 2. Data: 2019-04-28 17:58:04
    Temat: Re: Tanie pamięci eMMC/eMCP 153/169
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Apr 2019 14:30:40 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ni do końca rozumiem czemu, urządzenia z 32GB walaja się na
    > smietnikach
    > a pendrive są śmiesznie tanie.

    Bo kiepska ich jakość?próbujesz kupić markowe układy wiec są drogie.
    microSD 8GB SLC kosztuje podnad 500zl

    --
    Marek

  • 3. Data: 2019-04-28 19:41:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2019 17:58, Marek wrote:
    > Bo kiepska ich jakość?

    Nie, nie jest kiepska. Mój niezbyt drogi pendrive 32GB za jakieś 30zł
    wyciąga prawie 50MB/sek w trybie USB3. To jest *dużo* jak na pendrive
    choć mam i taki co wyciąga 4MB.

    > próbujesz kupić markowe układy wiec są drogie.

    Bzdura, to najpopularniejszy szajs montowany w najtańszych tabletach.

    > microSD 8GB SLC kosztuje podnad 500zl

    Super, ale mowa o masowym eMMc a nie ekskluzywnym SD.

  • 4. Data: 2019-04-28 22:23:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Apr 2019 19:41:32 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > 30zł
    > wyciąga prawie 50MB/sek w trybie USB3. To jest *dużo* jak na

    Szybkość to nie synonim jakości. Ile lat ciągłych zapisów wytrzyma?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-04-29 20:25:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2019 22:23, Marek wrote:
    > Szybkość to nie synonim jakości. Ile lat ciągłych zapisów wytrzyma?

    Nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć. Gównianej jakości pamięć eMMc
    wytrzymała w tablecie ponad 5 lat. Mam potrzebę wymiany na równie
    gównianą, tylko większą choć z chęcią wlutuje też szybszą jeśli znajdę.
    Narzekam, że nie ma na rynku tanich pamięci eMMc mimo że być muszą skoro
    robi się z nich pendrive i wylutowuje na masową skalę w chinach. A Ty mi
    tu wyskakujesz z 8GB za 500zł. Troche OT.

  • 6. Data: 2019-04-29 23:30:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Apr 2019 20:25:20 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > robi się z nich pendrive i wylutowuje na masową skalę w chinach. A
    > Ty mi
    > tu wyskakujesz z 8GB za 500zł. Troche OT.

    Pokazuję i objaśniam: nie ma możliwości by te same układy za 50zl
    były w pendrive za 11 zł, jak sugerujesz. Jedyne wytłumaczenie, to
    jednak że nie są te same w jakimś aspekcie (tutaj jakościowym).

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-04-30 10:25:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ada.pl...
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:

    >Pokazuję i objaśniam: nie ma możliwości by te same układy za 50zl
    >były w pendrive za 11 zł, jak sugerujesz. Jedyne wytłumaczenie, to
    >jednak że nie są te same w jakimś aspekcie (tutaj jakościowym).

    Hurtowych cen elementow nie znam niestety, ale legendy kraza.

    A ze elektronika tanieje, to wcale mnie nie dziwi, ze producent
    pendrive kupuje za 11 zl,
    a dystrybutor detaliczny sprzedaje po 50 zl.

    J.