  • 1. Data: 2009-06-10 22:19:48
    Temat: Telewizory 100/200/600Hz
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    O co chodzi w telewizorach które mają podane wysokie częstotliwości
    odświeżania ekranu?

    Powszechnie dostępne źródła sygnału mają AFAIK maksymalnie 60fps.
    Czyli jaka jest przewaga telewizora 600Hz nad telewizorem 60Hz?
    Co on będzie rysował w tych wszystkich pośrednich ramkach, skoro od
    źródła dostaje maksymalnie 60 obrazów na sekundę?

  • 2. Data: 2009-06-11 04:56:06
    Temat: Re: Telewizory 100/200/600Hz
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > Co on będzie rysował w tych wszystkich pośrednich ramkach, skoro od
    > źródła dostaje maksymalnie 60 obrazów na sekundę?

    I to jest dobre pytanie: "Co on bedzie rysowal w tych wszystkich
    posrednich ramkach ?"

    Moim skromnym zdaniem to beda napisy w stylu kolejny Baran dal sie
    nabrac na marketoidowy belkot.

  • 3. Data: 2009-06-11 06:23:25
    Od: Sat_Diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2009-06-11 06:56, games donosi, że:
    > I to jest dobre pytanie
    > Moim skromnym zdaniem to beda napisy w stylu kolejny Baran dal sie
    > nabrac na marketoidowy belkot.
    A może to jest "miejsce" na przekaz podprogowy? ;)

  • 4. Data: 2009-06-11 07:37:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sat_Diver" <s...@s...info> napisał w wiadomości
    > Nastał dzień 2009-06-11 06:56, games donosi, że:
    > A może to jest "miejsce" na przekaz podprogowy? ;)

    Wow, gigantyczna przestrzen - 10x wieksza od zwyklej emisji ;-)

  • 5. Data: 2009-06-11 10:49:51
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]
    >Co on będzie rysował w tych wszystkich pośrednich ramkach, skoro od
    >źródła dostaje maksymalnie 60 obrazów na sekundę?

    To jest haslo marketingowe. Teoretycznie mozesz zalozyc, ze im wiecej hz,
    tym lepszy uzyskasz obraz. I tyle.

  • 6. Data: 2009-06-11 11:53:23
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 11 Cze, 00:19, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]
    > Co on będzie rysował w tych wszystkich pośrednich ramkach, skoro od
    > źródła dostaje maksymalnie 60 obrazów na sekundę?

    Też się zastanawiałem. Poczytałem, co na ten temat pisze Sony
    (technologia Motionflow).
    Sony pisze, że przy 100 Hz procesor Bravia dorysowuje sobie
    "brakującą" pośrednią klatkę (taki "morphing") i wygładza i wyostrza
    ją. Dzięki temu - obraz ma być płynniejszy. Myślę sobie - banialuki
    marketoidowe.

    Okazało się, że muszę nabyć jakiś TV (a od sześciu lat nie korzytsam
    z telewizji).
    Poleciałem na rekonesans. Stawiałem własnie na Sony, ale jakieś spore
    50Hz, nie 100 czy 200.
    Chciałęm, żeby mi ktoś pokazał różnicę miedzy 50 a 100 Hz, bo chciałem
    się upewnić, że te herce tylko marketingowy bełkocik. Zobaczyłem takie
    demo na Samsungu, gdzie ekran podzielony był niby na dwie połowy 50 Hz
    i 100 Hz; na obrazie - prawie nie zauważałem róznic, a to co
    widziałem, tłumaczyłem sobie po prostu imaginacją podświadomości. Ale
    na dole leciał napis na pasku, biały napis na czarnym pasku. No i tu
    było widać wielką róznicę: napis leciałdość szybko, i tam gdzie było
    50Hz to był rozmazany i wydawało się, że nie leci płynnie. tam, gdzie
    było więcej Hz, napis leciałpłynnie i był bardzo czytelny. Pomyślałem:
    te głupie marketoidy przygotowały (spreparowały) specjalnie to demo i
    robią łatwo i przyjemnie ludziom wodę z mózgu. No ale obraz płynnego
    tekstu pozostał mi w bani.

    Minęło ze 2 tyg, w Media w Radomiu była promocja na TV - bez VATu. Od
    piątku rana do niedzieli. No i w piątek koło 16 wyciągnąłem żonkę i
    przy okazji znajomych na rekonesans do Media.
    Podeszliśmy do sonówek; na ścianie wisiał 46W4000 (50Hz, kontrast 1:33
    000), pod spodem 46W5500 (100Hz, 1:100 000), a obok bodajże 40Z4500
    (200Hz, chyba 1:66 000). Na wszystkich leciało to samo (sygnał SD, nie
    HD) No i tu zwróciliśmy uwagę na 46W5500, który o niebo lepiej
    odtwarzał film, niż 46W4000, o którym myślałem do tej pory. Kontrast +
    100Hz widać zrobiuły sowje - obraz był płynniejszy, i ostrzejszy. Może
    miałna to wpływ też procesor Bravia III ? Między 46W5500 (100Hz) a
    40Z4500 (200Hz) nie widziałem żadnej rożnicy, a nawet 46W5500 lepiej
    wypadał.
    Dodatkow: Cena 46W5500 to katalogowo jakieś 7600 pln, realnie - 6500
    (w centrum sony powiedzieli tyle po targowaniu) a w media wisiał za
    5300. To o 1000 pln więcej niż realna cena 46W4000, ale
    stwierdziliśmy, że chcemy 100Hz. No i TV stoi teraz w pudle w salonie
    i czeka na instalację. Odtworzyłem parę filmów HD z laptopa przez
    HDMI, - no mega wypas...

    Reasumując:
    Coś jest w tym 100 Hz.
    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    www.pawelec.info

  • 7. Data: 2009-06-11 14:13:05
    Od: Padre <P...@n...net>

    Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > Co on będzie rysował w tych wszystkich pośrednich ramkach, skoro od
    > źródła dostaje maksymalnie 60 obrazów na sekundę?

    Nie wiem dla czego wszyscy uparli sie zapomnieć nawet o podstawach
    kinematografii, 24kl/s bardzo migocze, wystarczy podczas projekcji TEJ
    SAMEJ klatki na chwilę przysłonić światło jak robią to kinowe projektory
    od lat i wrażenie migotania zdecydowanie spada, poprawia sie również
    płynność ruchu całkiem tak jakby wyświetlona została pośrednia klatka.
    Nie jest to zjawisko fizyczne tylko dostosowanie do fizjologii oka i
    mózgu. Technologia 200Hz w telewizorach LCD polega po prostu na
    migotaniu podświetlenia z taką częstotliwością przy ilości ramek takiej
    jaką umożliwia technologia LCD. Jest to łatwe przy podświetleniu LED
    natomiast przy świetlówkach wymaga szybkiego luminoforu bez poświaty bo
    płynna zmiana natężenia światła psuła by zamiast poprawiać efekt, dla
    tego do niedawna ekrany LCD musiały być podświetlane światłem ciągłym.
    Nie jest to marketingowy bełkot tylko technologia w pewnym stopniu
    poprawiająca jakość obrazu w oparciu o fizjologie oka a nie technologię
    LCD. Dywagacje na temat ilości obrazów na sekundę są mało istotne
    jeśli pamięta sie że obraz który widzimy powstaje w mózgu a nie na
    siatkówce oka. Wystarczy na przykład motion blur w grach, aby uzyskać go
    w sposób naturalny potrzeba by setek klatek na sekundę, wystarczy dodać
    go sztucznie do obrazu i dla mózgu jest prawie wszystko jedno.

    Dywagacje na temat klatek na sekundę są podobne do tych na temat ilości
    głośników w systemach audio, ci którzy coś tam usłyszeli mądrują sie na
    temat tego że człowiek ma tylko dwoje uszu ale zapominają o tym że do
    tej pory nikt nie wynalazł systemu który nie korzystając ze słuchawek
    pozwolił by większemu gronu osób dostarczyć w dowolnym pomieszczeniu
    dwóch sygnałów do dwojga uszu z idealnym zachowaniem fazy w całym pasmie
    częstotliwości.

    Dla tego w systemach audio korzysta się z procesorów dźwięku i dużej
    liczby głośników a w systemach video z procesorów obrazu i sterowania
    podświetleniem ekranu. Obie te technologie wprowadzają znaczne
    zniekształcenia w pierwotny sygnał ale poprawiają jakość odbioru.
    Wybór należy do nas. Niektórzy do dziś muzyki słuchają wyłącznie w
    słuchawkach a telewizję oglądają na CRT. Szkoda tylko że często bywają
    napastliwi w stosunku do tych co lubią co innego :)

  • 8. Data: 2009-06-11 16:16:32
    Od: Krzysztof Warunek <k...@w...pl>

    lelec pisze:
> [...]
    > się upewnić, że te herce tylko marketingowy bełkocik. Zobaczyłem takie
    > demo na Samsungu, gdzie ekran podzielony był niby na dwie połowy 50 Hz
    no jasne, że widziałeś...;) tyle, że matryce lcd są odświeżane w całości
    albo 100hz albo 50hz

    wiec zastanów sie co widzałeś, 50hz i 100hz czy odpowenidą demówke

    > Reasumując:
    > Coś jest w tym 100 Hz.
    pewnie

    --
    pozdrawiam,

    Krzysztof Warunek

    *In specialibus generalia quaerimus*

  • 9. Data: 2009-06-11 19:35:08
    Od: z <z...@g...pl>

    Padre pisze:

    > Wybór należy do nas. Niektórzy do dziś muzyki słuchają wyłącznie w
    > słuchawkach a telewizję oglądają na CRT. Szkoda tylko że często bywają
    > napastliwi w stosunku do tych co lubią co innego :)

    Zaraz napastliwi :-)
    Są tacy dla których poprawa jakości obrazu jest warta wydania
    miesięcznej pensji (może dwóch). Szanujemy ich.

    PS. Czy te magiczne "herce" dadzą mi gwarancję że obraz SD będę oglądał
    nie gorzej niż do tej pory na crt???
    Czy będzie to lepiej wyglądało niż na tych chwalonych tu matrycach PAL?
    A swoją drogą, czy można jeszcze coś takiego kupić?

  • 10. Data: 2009-06-11 21:50:31
    Od: Padre <P...@n...net>

    > PS. Czy te magiczne "herce" dadzą mi gwarancję że obraz SD będę oglądał
    > nie gorzej niż do tej pory na crt???

    Pewnie że nie ale lepiej niż na LCD z tradycyjnym podświetleniem. Ja
    jestem na dziś zwolennikiem dobrej plazmy HDready, doskonale wyświetla
    SD, wystarczająco dobrze HD i ma stosunkowo niskie zużycie energii w
    Porównaniu z FullHD. O FullHD pomyśle wtedy kiedy filmy zaczną mieć
    rozdzielczość FullHD i nie myślę tu o teoretycznej rozdzielczości tylko
    faktycznej ilości szczegółów na obrazie. Na razie FullHD przypomina
    zdjęcia 12Mpix z aparatu za 1000zł, ilość szczegółów obrazu jest taka
    sama jak w zdjęciu 3Mpix z dobrej lustrzanki. Na dziś moje marzenie to
    na wszystkich programach które oglądam obraz SD z taka jakością jaka
    jest dla SD dostępna.