  • 11. Data: 2011-05-17 06:53:24
    Temat: Re: Termin wyłączenia analo gowej TV na Dolnym Śląsku ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bufi" <b...@p...de> napisał w wiadomości
    news:iqstj3$spu$1@inews.gazeta.pl...

    > Skoro Emitel nie wie, to nikt nie wie. Przecież to oni podejmują takie
    > decyzje.

    Raczej nie - oni ją wykonują.
    O zaprzestaniu nadawania decydują nadawcy lub urzędnicy, a nie operator
    anteny.

  • 12. Data: 2011-05-17 07:42:03
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 16 May 2011 16:10:51 +0000 (UTC), " Wmak"
    <w...@g...pl> wrote:

> [...]
    >przypuszczam, że odbiera się tam TV z Jeleniej Góry / Śnieżnych Kotłów, bo do
    >Wrocławia chyba za daleko.
    >Może ktoś zna tamtejsze warunki odbioru ?
    >Mam problem ze znajomą starszą panią, która chce się pozbyć Cyfry+, pakiet z
    >promocji za ok 20 zł.
    >Próbuję Pani wytłumaczyć, że to będzie dla niej najlepsza metoda oglądania
    >telewizji a koszt abonamentu niepotrzebnie (być może) przez jakiś czas płaconego
    >będzie mniejszy od ewentualnego zakupu sprzętu DVB-t.
    >Tak więc istotna jest data wyłączenia analogu dla tego rejonu.

    wszystko zalezy, co ta pani chce ogladac? Nie wiemy i tylko mozemy
    gdybac.

    W gorach najprostrzym sposobem, dajacym gwarancje odbioru jest odbior
    z satelity lub kablowka (jak miasto) jak jest. Kazde inne rozwiazanie
    niesie za soba pewne niebezpieczenstwo, koszty, niezadowalajaca jakosc
    itp.

    Ja nie znam lokalnych warunkow odbioru w Kowarach, ale pewnie odbior
    to Sniezne Kotly, Sleza.....(odbior analogowy, bo cyfry na razie nie
    ma). Ma byc gdzies w 07.2011 Sleza, ale bedzie to mux2 (Polsat, tvn,
    tv4, puls, tvn7 i reszta smieci. Mux3 czyli TVP bedzie w Zurawinie
    (nadajni b. malej mocy) pod Wroclawiem jakosc na jesien 2011....No i
    dalej cisza.

    Jak jest juz po umowie promocyjnej w Cyfrze+ to mozna robic jakies
    ruchy.

    Wg mnie:

    1. zostawic to co jest za 20 zl w Cyfrze+ i nie podpisywac nowej
    promocji i czekac az pojawi sie cyfrowe nadawanie naziemne. (rok 240
    zl)- to tyle ile ew. inwestycje w inne rozwiazania.

    Ja sa inne babcie, to moze splitera im zalozyc i beda placic do
    podzialu...(mniej legalne rozwiazanie...bo to inne lokale), ale
    sprzety trzeba kupic. W dluzszej perspektywie sie to zwroci.

    2. wziac Cyfrowy Polska i pakiet Mini (jezeli jest) za 10 zl/miesiac,
    + dekoder ca 100 zl. - wiec koszty wychodza podobnie.

    3. wziac TNK SD (Telewizja na Karte) i nie oplacic karty po 2
    miesiacach, wtedy bedzie tylko TVP1/tvp2/tvp info Warszawa, tvn,
    tvn7.....Bez Polsatu/tv4 (w czescie platnej), ale moze go dorzuca do
    oferty, bo sa pewne ruchy, ale pewnie do czesci platnej. Albo Polsat
    wziac sobie naziemnie. Podobnie z tv4.

    4. kupic tuner satelitarno-naziemny (combo) i wlozyc karte TNK:
    tvp1/tvp2/tvp info (warszawa), tvn, tvn7, tv4 (w czesci platnej), a
    NTC (cyfrowa naziemna): polsat, tv4, puls (oraz tvn, tvn7 i inne
    smieci). Ale potrzebna inwestyjcja 500 zl, wiec porownujac do
    Cyfrowego Polsatu, to 3-4 lata ogladania!

    Wiec tak wyglada obraz tego co mozna zrobic. Wszystko zalezy na czym
    zalezy. Od tego musisz zaczac zastanawianie sie.

    --
    ThinkXtra

  • 13. Data: 2011-05-17 07:44:32
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 17 May 2011 09:42:03 +0200, a...@p...pl wrote:

    >2. wziac Cyfrowy Polska i pakiet Mini (jezeli jest) za 10 zl/miesiac,
    >+ dekoder ca 100 zl. - wiec koszty wychodza podobnie.

    oczywiscie Cyfrowy Polsat...

    --
    ThinkXtra

  • 14. Data: 2011-05-17 12:12:12
    Temat: Re: Termin wyłšczenia analogowej TV na Dolnym Œlšsku
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    a...@p...pl napisał(a):

    Dzięki za zestawienie możliwości odbioru - może nie tak dokładnie ale je znam.
    Problem na czymś innym polega - chyba to się starczą sklerozą popularnie
    nazywa (jeszcze nie u mnie ! ).
    Tą Panią, daleką kuzynką, czasem się mój brat opiekuje.
    Jeździ tam gdy staruszka ma kłopoty ze zdrowiem, opieką społeczną, szpitalem
    itd.
    Pani przywykła do oglądana tego, co tam nadają - głównie TVP i Polsat, może
    jeszcze TVN, o ile tam dostępny.
    Ponieważ odbiór okropny, to brat przy jakiejś promocji (mediasat za 1 zł, tani
    pakiet) przed prawie dwoma laty założył Cyfrę.
    Niestety, skleroza - Pani zawsze włączała telewizor guzikiem "1" i przejście
    na AV to dla niej problem chyba nie do pokonania a obciąć anteny naziemnej, by
    zmusić do nauki innych procedur nie dało się - w Cyfrze nie było Polsatu.
    Przy każdej wizycie brat stwierdzał, że Cyfra nie działa - odczepiony jakiś
    kabelek itp.
    Teraz znów nie działała - tym razem uwalony konwerter.
    Brat chciał to zreanimować ale Pani nie chce, chce płacić (nie oglądając)
    tylko kilka miesięcy do końca umowy z Cyfrą.
    Nie da się Pani wytłumaczyć, że jej telewizor za jakiś czas przestanie
    cokolwiek odbierać i będzie musiała ponieść spore koszty na nowy sprzęt a
    zestaw Cyfry, naszym zdaniem optymalny (Polsat też jest), się zmarnuje.
    Gdybyśmy wiedzieli że ten "koniec świata" nastąpić ma niezadługo, gdyby
    świadomość tego była znana "w narodzie" to może Pani dałaby się przekonać.

    To tyle opowieści o staruszkach - dalej czekam na jakieś info o terminie tego
    "końca świata" - dla bardzo wielu mieszkańców Polski to będzie zaskoczenie,
    obawiam się.

    pozdrawiam,
    Wmak

  • 15. Data: 2011-05-17 13:04:03
    Temat: Re: Termin wyłšczenia analogowej TV na Dolnym ?lšsku
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 17 May 2011 12:12:12 +0000 (UTC), " Wmak"
    <w...@g...pl> wrote:

    >To tyle opowieści o staruszkach - dalej czekam na jakieś info o terminie tego
    >"końca świata" - dla bardzo wielu mieszkańców Polski to będzie zaskoczenie,
    >obawiam się.

    Tego konca swiatam tam szybko tak nie bedzie, bo jeszcze tam nic nie
    uruchomili!

    Wez Polsat, odetnij antene naziemna i powiedz, ze to juz koniec
    swiata. A moze daloby sie zaprogramowac jakis pilot programowalny, a
    oryginaly pochowac.

    Moja mama lat 74 jeszcze kupa i wie co gdzie przelaczyc aby ogladac z
    kablowki i z TNK.

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2011-05-17 13:15:29
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    a...@p...pl napisał(a):

    Brat się poddaje.
    Pani ma 80 i innego pilota nie skuma, tak jak teraz nie kuma tego od Cyfry.
    Dekoder to nie mediasat tylko jakiś malutki, sprawdzimy model, może brat sobie
    weźmie i jego żona będzie mogła Polonię 1 itp. oglądać.......

  • 17. Data: 2011-05-17 15:13:17
    Temat: Re: Termin wyłączenia analo gowej TV na Dolnym Ś=?iso-8859-2?Q?l=B1sku_=3F?=
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Cavallino wrote:

    > Raczej nie - oni ją wykonują.
    > O zaprzestaniu nadawania decydują nadawcy lub urzędnicy, a nie
    > operator anteny.

    Pewnie masz rację. Decyzja zapadnie w Warszawie?
    Tak czy inaczej; pierwszy kto się o tym dowie to właśnie Emitel i
    tam trzeba szukać i pytac się o takie informacje.