  • 1. Data: 2015-10-11 10:28:28
    Temat: Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz.
    Od: Jan Niezbędnik <a...@g...com>

    Dlaczego tak ciężko dzisiaj o nowy mały samochód z żwawym silnikiem
    benzynowym który nie będzie jednostką typu 0.9 turbo?

    Chyba tylko cytryna i dacia oferuje 1.6 benzyna

    Chciałem kupic skode rapid a tam 1.2 75KM przecież to porażka (a może nie?)

    coś za <45tys z żwawą benzyną w podstawowej wersji...
    kiedyś punto 1.4 16V sie dało? a teraz...

    no chyba że suzuki swift tam podobno 1.2 94KM 16V ale nigdy nie miałem i
    nie wiem co to warte...

  • 2. Data: 2015-10-11 12:23:50
    Temat: Re: Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11.10.2015 o 10:28, Jan Niezbędnik pisze:
    > Dlaczego tak ciężko dzisiaj o nowy mały samochód z żwawym silnikiem
    > benzynowym który nie będzie jednostką typu 0.9 turbo?
    >
    > Chyba tylko cytryna i dacia oferuje 1.6 benzyna

    I jeżdżą gorzej od tego 0.9......

    > Chciałem kupic skode rapid a tam 1.2 75KM przecież to porażka (a może nie?)
    >
    > coś za <45tys z żwawą benzyną w podstawowej wersji...
    > kiedyś punto 1.4 16V sie dało? a teraz...

    Alfa Romeo Mito zapewne ma 1.4 i to z turbo.
    Nie wiem jak w Mazda 3, ale w CX3 jest 2.0, nawet 150 konny.

  • 3. Data: 2015-10-11 13:03:15
    Od: Jan Niezbędnik <a...@g...com>

    W dniu 2015-10-11 o 12:23, Cavallino pisze:

    > I jeżdżą gorzej od tego 0.9......

    być może, ale dlaczego nie ma po prostu do wyboru, czy to jest zakazane?
    przecież są klienci którzy kupili by dużą - odpowiednio do wielkości
    samochodu - benzynę, np do punto/fabi/polo 1.4 1.6

  • 4. Data: 2015-10-11 13:22:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2015 10:28:28 +0200, Jan Niezbędnik

    > Dlaczego tak ciężko dzisiaj o nowy mały samochód z żwawym silnikiem
    > benzynowym który nie będzie jednostką typu 0.9 turbo?

    Widocznie dlatego, że zapotrzebowania nie ma. ;)
    Żona po rozbiciu złomka kupiła sobie zieloną żabę:

    http://emide.pl/zaba-zony.jpg

    Mitsubishi SpaceStar, zastąpili tym Colta -- nie wiem po jakiego grzyba, bo
    ze Space a tym bardziej ze Star niewiele to auto ma wspólnego. Silnik 3
    cylintry, 1.2 80KM, śmiesznie popiarduje, ale przy tak małej wadze auta
    nawet całkiem dobrze się odpycha. Kupilimy go niecałe 3 tygodnie temu,
    dlatego nie było już szans pojeździć przy mocno obciążonej klimie.
    Podejrzewam, że w lato będzie nieźle klękać i spalanie skoczy. :P

    Udało się kupić nówkę (produkcja 2014) bardzo tanio (30k zł brutto z
    pakietem ubezpieczeń). W salonie kosztuje taka wersja około 43 tys. zł z
    manualną klimą, suwakami temperatury i obiegu zamkniętego. Poczuć się można
    jak w poldku, więc żonie się podoba, gdyż ma sentyment do tamtego auta --
    to był jej pierwszy samochód po zdaniu prawka w wieku 17 lat ;) Wtedy bym
    się poważnie zastanowił czy wydać tyle kasy na TAKIE auto.

    Tak czy siak, dwie poduszki ma, 4 kurtyny, ABS i nawet ESP... Na jazdę
    miejską całkiem spoko. Przy 110 nawet daje się jechać normalnie, chociaż
    fotele to zwyczajna deska obita gąbką i materiałem. :P

    Za to wszystko leciutko chodzi, sprzęgło wchodzi jak w masło, kierownica
    leciutko chodzi (jak żona po tygodniu wsiadła do Mazdy6 to z krzykiem
    przyleciała, że się sprzęgło i wspomaganie popsuło, bo jakoś strasznie
    ciężko chodzi!) ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2015-10-11 13:24:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 13:03:15 +0200, Jan Niezbędnik napisał(a):

    > być może, ale dlaczego nie ma po prostu do wyboru, czy to jest zakazane?
    > przecież są klienci którzy kupili by dużą - odpowiednio do wielkości
    > samochodu - benzynę, np do punto/fabi/polo 1.4 1.6

    Nie da rady - producenci samochodów mają kwoty na emisję CO2, która w
    niewysilonych wolnossących silnikach jest duża.
    Dlatego producentowi opłaca się montować silniki o większej emisji CO2
    tylko w drogich modelach.

    No chyba że ktoś by był gotów dorzucić pewnie pięciocyfrową kwotę za
    niewysilony silnik wolnossący w małym aucie.

    A jaka to różnica, to pokazuje np. Dacia Logan.
    1.2 75KM ma 130g/km
    0.9T 90KM ma 109g/km

  • 6. Data: 2015-10-11 15:52:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11.10.2015 o 13:03, Jan Niezbędnik pisze:

    > być może, ale dlaczego nie ma po prostu do wyboru, czy to jest zakazane?

    Poniekąd.
    Dopłacisz np. 10 tys do silnika gorszego, gorzej jeżdżącego, więcej
    palącego, ale większego?
    Raczej nie.
    Inni też nie.

    A taki silnik więcej kosztuje, w sensie że ma większe emisje szkodliwych
    substancji i do tego wymagałby utrzymywania dwóch modeli silników
    zamiast jednego.

    Więc wycofuje się je z oferty, skoro nie ma chętnych i potencjalnie ich
    nie będzie,.

    > przecież są klienci którzy kupili by dużą - odpowiednio do wielkości
    > samochodu - benzynę, np do punto/fabi/polo 1.4 1.6

    Gdyby były w tej samej cenie.
    Ale nie są i być nie mogą, bo mają problemy ze spalaniem, wskutek czego
    producent musiałby płącić kary.
    Żeby trzymały normy wypadałoby je zrobić od nowa.
    Nikt za to nie zapłaci.

  • 7. Data: 2015-10-11 15:53:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11.10.2015 o 13:24, Tomasz Pyra pisze:

    > No chyba że ktoś by był gotów dorzucić pewnie pięciocyfrową kwotę za
    > niewysilony silnik wolnossący w małym aucie.

    Nie tylko ktoś, ale odpowiednia liczba ktosi.

    > A jaka to różnica, to pokazuje np. Dacia Logan.
    > 1.2 75KM ma 130g/km
    > 0.9T 90KM ma 109g/km

    A 1.6 mpi?
    Bo to byłby konkurent dla 0,9T.

  • 8. Data: 2015-10-11 18:15:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 15:53:35 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie tylko ktoś, ale odpowiednia liczba ktosi.

    > A 1.6 mpi?
    > Bo to byłby konkurent dla 0,9T.

    Model 2012 1.6mpi miał emisję 160gCO2/km

    A w tej chwili koncerny są zobligowane do trzymania średniej chyba w
    granicach 120-130g/km (bo z tego co widzę różne koncerny mają różnie?)

    Co ciekawe - spritmonitor dla 0.9 mówi o średnim zużyciu paliwa
    6.68l/100km.
    Dla 1.6MPI 7.81l/100km.
    Czyli o 17% mniejsze dla 0.9turbo - co ma takie samo przełożenie na
    rzeczywistą emisję CO2.

    A tymczasem różnica w testowej emisji wynosi 47%.

    Wynika z tego tyle, że cały turbo-downsizing nie jest wprowadzany dlatego
    że te silniki mniej palą czy mniej emitują, a dlatego że da się nimi lepiej
    oszukać test.

  • 9. Data: 2015-10-11 18:20:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11.10.2015 o 18:15, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > granicach 120-130g/km (bo z tego co widzę różne koncerny mają różnie?)
    >

    > Co ciekawe - spritmonitor dla 0.9 mówi o średnim zużyciu paliwa

    Sandero Stepway z tym silnikiem palił koło 8 na ekspresówkach przy 120,
    Captur jeszcze więcej, więc to mało realne dane.
    Ale pewnie 1.6 też pali odpowiednio więcej.

    A to swoją drogą.

  • 10. Data: 2015-10-12 08:06:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-11 o 13:22, Myjk pisze:
> [...]
    > leciutko chodzi (jak żona po tygodniu wsiadła do Mazdy6 to z krzykiem
    > przyleciała, że się sprzęgło i wspomaganie popsuło, bo jakoś strasznie

    Może faktycznie się popsuło.
    Niby czemu w Maździe 6 kierownica ma chodzić ciężej niż w żabie?

    --
    MN