  • 1. Data: 2015-10-12 11:26:38
    Temat: Chinskie xenony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dla ostrzezenia:

    https://www.youtube.com/watch?v=vhaTJ3XQ--I

    Ale ... mam jakies podejrzenia. Film sponsorowany ?

    Bo tak zeby ktos z dobroci serca spalil sobie nowa i chyba droga
    przetwornice, to mi sie cos nie bardzo chce wierzyc ...

    J.

  • 2. Data: 2015-10-12 12:02:49
    Temat: Re: Chinskie xenony
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Dla ostrzezenia:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=vhaTJ3XQ--I
    >

    > Ale ... mam jakies podejrzenia. Film sponsorowany ?

    Widziałeś nazwę użytkownika? Gościa szlag trafia że ktoś handluje tym
    samym co on tylko prosto z fabryki za pół ceny to stara się zrobić im
    złą prasę. Daje przy tym popis niekompetencji, palniki HID nazywa
    żarówkami, nie wie co to hologram (kod 2D), ta "przetwornica" (balast)
    jakoś dziwnie piszczy na oryginałach, czyżby już wcześniej była
    uszkodzona? Miał tam jakiś problem z podłączeniem kabla so podróbki,
    pewnie styki pouszkadzane. Ten balast jest spokojnie do naprawienia i
    gościu na pewno o tym wie, dlatego tak beztrosko pozwolił jej się palić.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2015-10-12 12:56:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:

    >Widziałeś nazwę użytkownika? Gościa szlag trafia że ktoś handluje tym
    >samym co on tylko prosto z fabryki za pół ceny to stara się zrobić im
    >złą prasę.

    Widzialem, i tym bardziej ostroznosc mi rosnie.
    Serwis powinien sie cieszyc z takiej konkurencji, bo szybko do niego
    klienco przyjda i zaplaca nie 200zl, ale 2000, a poszkodowani klienci
    sami zrobia opinie :-)

    >Daje przy tym popis niekompetencji, palniki HID nazywa żarówkami,

    Ale to moze byc dla uproszczenia - i tak wszyscy tak nazywaja.
    Palnika nie zrozumieja, lepszej nazwy nie ma.

    >nie wie co to hologram (kod 2D),

    Ja tego nie widzialem, ale tam moze byc jakis pseudoholograficzny
    element.
    Jak sie robi forme do wtryskarki, to moze juz mozna w niej wypalic
    bardzo drobniutki ksztalt, co sie bedzie troche jak hologram
    zachowywal.
    Czy ewentualnie pozniej jakos naniesc na wyrob.

    >a "przetwornica" (balast) jakoś dziwnie piszczy na oryginałach,
    >czyżby już wcześniej była uszkodzona?

    Istotnie dziwnie piszczy.
    Mozliwe ze naprawiana i dlatego nie bylo mu szkoda.
    Z drugiej strony - z oryginalami chodzi, a z podrobkami jednak dymi.

    >Ten balast jest spokojnie do naprawienia i gościu na pewno o tym wie,
    >dlatego tak beztrosko pozwolił jej się palić.

    No, jak taki dym z kondensatora leci, to moze i plytce zaszkodzic.
    Czy zwegli kawalek, czy sciezki odklei - juz jako nowa sprzedac sie
    nie da.
    A jak jeszcze tam w srodku uzwojenie przepali to moze byc bardzo zle.

    Swoja droga - xenony sa obecne na rynku z 15 lat, a schematow
    przetwornic w sieci nie widzialem.

    J.

  • 4. Data: 2015-10-12 13:19:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Oct 2015 11:02:49 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > żarówkami, nie wie co to hologram (kod 2D), ta "przetwornica"
    (balast)

    Przecież to nie tylko sam balast ale i układ zapłonowy HV.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-10-12 13:21:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Oct 2015 12:56:51 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Palnika nie zrozumieja, lepszej nazwy nie ma.

    Krąży też dziwniejsza nazwa - żarnik.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-10-12 13:23:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 12 Oct 2015 12:56:51 +0200, "J.F."
    >Krąży też dziwniejsza nazwa - żarnik.

    I jeszcze fachowy - jarznik.
    Tez nie calkiem wlasciwe, i malo popularne.

    J.

  • 7. Data: 2015-10-12 14:01:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > (balast)
    >
    > Przecież to nie tylko sam balast ale i układ zapłonowy HV.

    Dla mnie jako elektronika jest to układ zapłonowy, a na całym świecie
    nazywa się balast.

  • 8. Data: 2015-10-12 14:14:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    [..]
> [...]
    > Serwis powinien sie cieszyc z takiej konkurencji, bo szybko do niego
    > klienco przyjda i zaplaca nie 200zl, ale 2000, a poszkodowani klienci

    Ale sprzedaż mu spada bo takich bubli jest za mało i idę o zakład że
    przeszło 90% działa bez zająknięcia. Sam mam w samochodzie konwersję H4
    (zestaw palniki + balasty) którą zakładałem dobre 5 lat temu, najtańszy
    chińczyk i śmiga do tej pory.

    > Ale to moze byc dla uproszczenia - i tak wszyscy tak nazywaja.
    > Palnika nie zrozumieja, lepszej nazwy nie ma.

    Nie spotkałem się z nikim kto mówiłby na to żarówka, lampa i palnik to
    najczęstsze określenia.

> [...]
    > bardzo drobniutki ksztalt, co sie bedzie troche jak hologram zachowywal.
    > Czy ewentualnie pozniej jakos naniesc na wyrob.

    Nie, to jest zwykły kod 2D, rozwinięcie kodów paskowych, wyguglaj "2D
    barcode". Jest wypalany laserowo.

    > Istotnie dziwnie piszczy.
    > Mozliwe ze naprawiana i dlatego nie bylo mu szkoda.
    > Z drugiej strony - z oryginalami chodzi, a z podrobkami jednak dymi.

    Bo ta podróbka jest wadliwa, może ma zwarcie w złączu? Pisałem o kabelku
    wcześniej.

    > No, jak taki dym z kondensatora leci, to moze i plytce zaszkodzic.

    I co z tego? Nie takie rzeczy ze szwagrem po pijaki się naprawiało :)

    > Czy zwegli kawalek, czy sciezki odklei - juz jako nowa sprzedac sie nie da.

    uuuuu.. chłopie, zejdź na ziemie, kto Ci będzie to rozbierał? A jak
    rozbierze to sorry - ingerencja użytkownika - nie uznajemy gwarancji.

    > A jak jeszcze tam w srodku uzwojenie przepali to moze byc bardzo zle.

    To się uzwojenie przewinie. Niewykonalne?

    > Swoja droga - xenony sa obecne na rynku z 15 lat, a schematow
    > przetwornic w sieci nie widzialem.

    Słabo szukałeś :)
    Mam gdzieś w zakładkach ale już nie mam czasu na grzebanie, do fabryki
    trzeba.

  • 9. Data: 2015-10-12 14:45:53
    Temat: Re: Chiafnskie xenony
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Oct 2015 13:01:17 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Dla mnie jako elektronika jest to układ zapłonowy, a na całym
    świecie

    Uuu a kiedy nomenklatura się zmieniła?
    Za moich czasów balastem był nazywany tylko statecznik (kiedyś
    indukcyjny) ograniczający prąd lampy zasilanej z AC, nomen onen ważył
    swoje.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-10-12 16:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:
> [...]

    >przeszło 90% działa bez zająknięcia. Sam mam w samochodzie konwersję
    >H4 (zestaw palniki + balasty) którą zakładałem dobre 5 lat temu,

    No - tam byl zestaw, to musial dzialac, bo by sprzedawca zbankrutowal
    :-)

    Poza tym - masz D2S/D2R, czy D1 ?

    W D2 palnik jest samotny, balast zawiera wszystko.
    Trudno tam cos sp*, a nawet gdyby jakos palnik sp*, to powinno byc to
    uszkodzenie na ktore przetwornica jest zabezpieczona.

    W D1 zdaje sie sie, ze w tej skrzyneczce palnik ma zaplonnik. No to
    sp* mozna w wielu miejscach.

    Nie wykluczam tez, ze Chinczyk popelnil jakis blad w partii, ale
    zamiast zniszczyc, to sprzedal/oddal do utylizacji, a potem w gaszczu
    posrednikow towar z niesprawnego stal sie pelnowartosciowy.
    I to trudno powiedziec w ktorym kraju ...

    >Nie spotkałem się z nikim kto mówiłby na to żarówka, lampa i palnik
    >to najczęstsze określenia.

    Obracasz sie widac w fachowym srodowisku.
    Lampe zas latwo pomylic z calym "reflektorem".

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =d2s&search_scope=category-4140
    "Zarowka" jest dodana ok polowie aukcji - a one w wszystkie w
    kategorii "zarowki".

    >Nie, to jest zwykły kod 2D, rozwinięcie kodów paskowych, wyguglaj "2D
    >barcode". Jest wypalany laserowo.

    Nawet wypalany moze byc liniami, a jak te linie geste, to efekt
    "holograficzny" bedzie.

    >Bo ta podróbka jest wadliwa, może ma zwarcie w złączu?

    Moze i ma - ale tak czy inaczej - przetwornice pali.
    I zamiast zysku bedzie strata :-(

    >I co z tego? Nie takie rzeczy ze szwagrem po pijaki się naprawiało :)

    >uuuuu.. chłopie, zejdź na ziemie, kto Ci będzie to rozbierał? A jak
    >rozbierze to sorry - ingerencja użytkownika - nie uznajemy gwarancji.

    Moze i nie uznajemy, ale klient antyreklame zrobi :-)

    >To się uzwojenie przewinie. Niewykonalne?

    No, jak rdzen dobrze sklejony, uzwojenie zalane, karkas nietypowy,
    nawiniete drutem 0.03, itp - to blisko "niewykonalne".
    Sam ze szwagrem moze zrobisz, serwis tylko rzuci okiem "nie do
    naprawy, nowa 500zl". Czy wiecej ?

    >Słabo szukałeś :)

    Ostatnio nie szukalem to fakt, ale dawniej poniewieral sie jeden
    schemat i to chyba bardziej edukacyjny.

    >Mam gdzieś w zakładkach ale już nie mam czasu na grzebanie, do
    >fabryki
    trzeba.

    Tu jest uzyty SLA 2416MS. Znajdziesz pdf ?

    J.