  • 51. Data: 2015-10-02 06:39:18
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-01 23:23, (Tom N) wrote:

    > [...]
    >
    > To jest piękne, jak najem został do kradzieży sprowadzony.
    >
    > O tym, ze z jednego gniazda, zabezpieczonego 25A do ładowania, wyszło ci
    > 0.5MW nie wspomnę

    Przecież napisałem wyrażnie, że będzie 3,5kW. A że z pobieżnych obliczeń
    wynika, że do naładowania do pełna w 10 godzin potrzebujesz 10kW, to
    przy powiedzmy 50 robi się właśnie pół megawata. A to, że sobie
    wynbająłeś miejsce nie znaczy, że możesz ciągnąć 10kW energi z gniazdka
    na korytarzu cczy garażu.

    Shrek.

  • 52. Data: 2015-10-02 09:27:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Oct 2015 01:45:24 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Problem całej technologii aut elektrycznych jest moim zdaniem nieco inny -
    > przy deklarowanych 90kWh/450km, ja bym potrzebował 5MWh rocznie z
    > elektrowni, czym pewnie jakieś dwukrotnie zwiększę dotychczasowe zużycie
    > prądu.
    > Zakładając masowość tej technologii zaowocuje to dramatycznym wzrostem
    > zużycia prądu, co już dziś jest sporym problemem bo sieci energetyczne są
    > przeciążone, brakuje elektrowni itp.

    Ale to juz liczylismy. wychodzi z tego 14kWh/dzien,
    2kW przez noc. Tyle co zelazko, a Ty masz ponoc 3*63A.

    Energetycy sie uciesza, bo zniknie nocna dziura, mieszkancy sie
    uciesza, bo przyjdzie wylaczac latarnie :-)

    J.

  • 53. Data: 2015-10-02 10:12:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

> [...]

    > Zakładając masowość tej technologii zaowocuje to dramatycznym wzrostem
    > zużycia prądu, co już dziś jest sporym problemem bo sieci energetyczne są

    Sieci są przeciążone w określonych godzinach gdy w innych godzinach jest
    kosmiczny przeciąg. I my głównie za utrzymanie tego przeciagu płacimy.
    Jeśli postawić na stacje wymiany CAŁYCH akumulatorów (co Tesla także
    opracowała) gdy będą mogły być ładowane w "przeciągach" energetycznych to
    nie będdzie to stanowiło problemu -- zwłaszcza nie musi oznaczać wzrostu
    cen kWh.

    Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet przerwy na
    obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
    autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
    zrobi.

    > Obecnie cena energii elektrycznej jest stosunowo niska, ale to też za
    > sprawą sporych dotacji państwowych na wszelkich stadiach wytwarzania tego
    > prądu - od górnictwa po przesył.

    Państwowych, czyli my wszyscy za to płacimy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 54. Data: 2015-10-02 10:23:12
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-10-01 16:53, Pszemol wrote:

    > Czemu? Co Ci przeszkadza konkretnie?

    Aby wejść do auta musisz drzwi otworzyć do końca.
    Ogólnie średnio to widzę a już w jakichś ciasnych garażach...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 55. Data: 2015-10-02 10:23:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 10:12, Myjk wrote:

> [...]
    > cen kWh.
    >
    > Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet przerwy na

    Tu masz rację.

    > a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
    > autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też dobrze
    > zrobi.

    A tu się chyba rozpędziłeś.

    Shrek.

  • 56. Data: 2015-10-02 13:26:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:mul1jo$1cj$1@node1.news.atman.pl...

    > A po co miałoby być więcej mocy dostępnej w garażu?

    Przewidziane do ładowania EV.

    > Bo licznik jest ogólny na budynek (i płaci wspólnota, czyli wszyscy), a
    > nie na każdę gniazdo.

    A gdzie to masz liczniki ogólne???
    Liczniki prądu są zawsze dla każdego klienta.
    Nie utrudniaj na siłę prostego koncepcyjnie problemu :-)

  • 57. Data: 2015-10-02 13:27:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:mul1pi$3rm$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > powiedzmy 50 robi się właśnie pół megawata. A to, że sobie wynbająłeś
    > miejsce nie znaczy, że możesz ciągnąć 10kW energi z gniazdka na korytarzu

    Chyba że garaż taki jest do EV przewidziany...
    Nietrudno sobie wyobrazić kogoś kto buduje takie garaże.

  • 58. Data: 2015-10-02 13:36:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 13:26, Pszemol wrote:

    > Przewidziane do ładowania EV.

    No więc nie było przewidziane. Dlatego, że jak budowali większość nawet
    drogich "apartamentowców" to Ev nie było po prostu. Nawet jak teraz się
    buduje, to jest to zwykle gniazdo 16A 230V, czyli możesz sobie tym
    podładować akumulator, ale nie ten główny w Tesli.

    > A gdzie to masz liczniki ogólne???
    > Liczniki prądu są zawsze dla każdego klienta.
    > Nie utrudniaj na siłę prostego koncepcyjnie problemu :-)

    Ty na siłę upraszczasz. Garaż jest wspólny i liczni na gniazda jest
    wspólny. Standardowo w garażu wspólnym nie masz indyuwidualnych gniazdek.

    Shrek.

  • 59. Data: 2015-10-02 13:37:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 13:27, Pszemol wrote:

    > Chyba że garaż taki jest do EV przewidziany...
    > Nietrudno sobie wyobrazić kogoś kto buduje takie garaże.

    Za to trudno sobie wyobrazić, że ktoś je budował zanim Ev powstało. A
    większość budynków ma klikanaście/dziesiąt lat.

    Shrek.

  • 60. Data: 2015-10-02 15:05:58
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 02.10.2015 o 13:37 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Za to trudno sobie wyobrazić, że ktoś je budował zanim Ev powstało. A
    > większość budynków ma klikanaście/dziesiąt lat.

    Znaczy podciągnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe
    jeśli nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

    --
    SW3
    ----