  • 71. Data: 2015-10-02 19:18:43
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:mujh9n$nv4$1@dont-email.me...
    > "quent" <x...@x...com> wrote in message news:mujf8m$eov$1@dont-email.me...
    >> On 2015-10-01 16:14, AL wrote:
    >>> otwieranie drzwi do bani
    >>
    >> Wręcz dyskwalifikujące
    >
    > Czemu? Co Ci przeszkadza konkretnie?

    Nie można nimi trzasnąć. :)

    A tak na poważnie, to zacinający deszcz zdąży napadać do środka zanim
    wysiądziesz. Śnieg z dachu będzie wpadał do środka przy otwieraniu.
    Jeśli są one otwierane automatycznie, to czy mają czujniki odległości od
    sąsiedniego auta?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 72. Data: 2015-10-02 22:15:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Oct 2015 18:46:27 +0200, Shrek napisał(a):

    > Stosowne. O EV nikt na poważnie nie myśli na razie, więc jest to 230V
    > 16A ze współczynnikiem jednoczesności 0.1.

    Na budowlancach sie nie znam, ale gazu nie ma - to trzeba sie liczyc z
    tym, ze mieszkancy kuchnie elektryczne wlacza, i to mniej wiecej o
    podobnej porze. Lipiec przyjdzie - klimatyzatory pojda w ruch itp..

    > Manual od Tesli mówi coś wogóle o ładowaniu
    > ze zwykłeg gniazda?

    Promuja w USA - tam 3 fazy to rzadkosc.

    J.

  • 73. Data: 2015-10-02 22:16:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02.10.2015 o 16:50, AL pisze:

    > oryginał ma 3diamenty na atrapie, a do US eksportowane są wyłącznie z
    > silnikami 3.0V6 (niedostępne na europejskim rynku).

    Obecnie chyba to nawet lepsza wersja niż oryginał, bo Outlander mocno
    zbrzydł w ostatniej wersji.

  • 74. Data: 2015-10-02 22:53:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 22:15, J.F. wrote:

    > Na budowlancach sie nie znam, ale gazu nie ma - to trzeba sie liczyc z
    > tym, ze mieszkancy kuchnie elektryczne wlacza, i to mniej wiecej o
    > podobnej porze. Lipiec przyjdzie - klimatyzatory pojda w ruch itp..

    No i na to jest przewidziane zasilanie. A nie na dodatkowy stały pobór
    energii.

    Dla wyjaśnienia - przeciętne mieszkanie z kuchnią to 12,5kW. Ale 10
    mieszkań to nie 120kW. Szczegóły są w normie , ale ogólnie 5im więcej
    mieszkań tym przez mniejszy współczynnik mnożysz te 12kW. W przeciętnym
    bloku to będzie coś koło 0,07. Więc jak masz 100 mieszkań to na to
    przypada jakieś 200kW. Po 2 kW na mieszkanie na raz.

    > Promuja w USA - tam 3 fazy to rzadkosc.

    Ile trzeba ładować z takiego 16A. Bo mi wychodzi, że w sumie w dobę
    powinno się dać zatankować do pełna;) Więc może i by się dało, tylko
    dalej tej mocy w gniazdach _od_ręki_ nie ma. Choć dałoby się zrobić
    automatykę, zeby ładować tylko tą mocą, co jest akurat dostępna.

    Shrek.

  • 75. Data: 2015-10-03 00:05:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Oct 2015 10:12:36 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Wymaina całych akumulatorów ma tę zaletę, że nie trzeba nawet
    przerwy na
    > obiad robić co 3-4h, a usadowienie takich farm akumulatorowych przy
    > autostradzie i jeszcze ew. zaprzęgnięcie fotowoltaiki i wiatru też
    dobrze
    > zrobi.

    Masz na myśli taką wymianę baterii:

    https://youtu.be/6BbtVORf_WM?t=1g36m58s

    ? :-)

    --
    Marek

  • 76. Data: 2015-10-03 00:16:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Hi, to ja mógłbym szybciej naładować Teslę ;)
    >
    > Mam w garażu 3x64A. A i to, jak pracowały dwie spawarki,
    > betoniarka i parę maszyn to potrafiło wywalić.

    Jak widać garaż garażowi nierówny.

  • 77. Data: 2015-10-03 00:22:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:mum5fl$oag$1@dont-email.me...

    > oryginał ma 3diamenty na atrapie, a do US eksportowane są wyłącznie
    > z silnikami 3.0V6 (niedostępne na europejskim rynku).
    >
    > Abyś spróbował zgadnąć - może poszerzysz swój światopgląd ;)

    nie interesuje mnie to już - zapomnij pytanie.

  • 78. Data: 2015-10-03 10:37:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 03 Oct 2015 00:05:43 +0200, Marek

    > Masz na myśli taką wymianę baterii:
    > https://youtu.be/6BbtVORf_WM?t=1g36m58s
    > ? :-)

    Tam to piekielnie długo trwało. ;)

    https://youtu.be/H5V0vL3nnHY?t=55s

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 79. Data: 2015-10-03 10:40:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Oct 2015 10:23:20 +0200, Shrek

    > A tu się chyba rozpędziłeś.

    O tyle nie, że w dzień baterie też mogą wymagać ładowania (w zależności od
    zapotrzebowania), a przecież wtedy nie ma "wiatru" w sieci. Poza tym taka
    farma z akumulatorami będzie musiała zajmować stosunkowo dużą powierzchnię
    pod ziemią zatem przestrzeń naziemną wypadałoby jakoś dodatkowo
    wykorzystać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 80. Data: 2015-10-03 10:43:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Oct 2015 15:10:49 +0200, J.F.

    > Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje.
    > Gorzej z postojami na swiatlach ...

    Nie tyle chodziło mi o prąd do grzania (bo w lato prawie tyle samo prądu
    potrzeba do chłodzenia), tylko o nasze warunki. Jednego dnia chlapa i +3sC
    a następnego dnia mróz -10sC -- i tak w kółko. Do tego tony soli sypane na
    drogi. Obawiam się, że obudowy akumulatorów jak i same ogniwa długo by tego
    nie wytrzymały.

    --
    Pozdor
    Myjk