  • 1. Data: 2018-05-01 20:00:03
    Temat: Tłuste plamy - jak usunąć
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Na masce mam sporo zabrudzeń pochodzących od brudnych rąk przy pracach
    mechanicznych, wiec pewnie jakies smary oleje etc.
    Przy tradycyjnym myciu nie chce to zejść.
    Czym i jak to usunąć?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 2. Data: 2018-05-01 20:38:23
    Temat: Re: Tłuste plamy - jak usunąć
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Na masce mam sporo zabrudzeń pochodzących od brudnych rąk przy
    > pracach mechanicznych, wiec pewnie jakies smary oleje etc.
    > Przy tradycyjnym myciu nie chce to zejść.
    > Czym i jak to usunąć?

    Kremem BHP bez ziaren. Ręce myje fantastycznie.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 3. Data: 2018-05-01 23:16:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-01 o 20:00, Budzik pisze:
    > Na masce mam sporo zabrudzeń pochodzących od brudnych rąk przy pracach
    > mechanicznych, wiec pewnie jakies smary oleje etc.
    > Przy tradycyjnym myciu nie chce to zejść.
    > Czym i jak to usunąć?

    Izopropanol, to taki spirytus dla elektroniki, nieszkodliwy dla lakieru,
    w elektronicznym kupisz lub w markecie budowlanym.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Izopropanol

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2018-05-02 00:09:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Umyj nietradycyjnie. Nowatorsko mozesz zastosowac szampon samochodowy ciepla wode i
    gabke. Jak bys pozalowal na szampon to plyn do mycia naczyn sie nada. Rozwazasz
    mozliwosc umycia przez profesjonaliste na myjni?

  • 5. Data: 2018-05-02 00:16:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-01 20:00, Budzik wrote:
    > Na masce mam sporo zabrudzeń pochodzących od brudnych rąk przy pracach
    > mechanicznych, wiec pewnie jakies smary oleje etc.
    > Przy tradycyjnym myciu nie chce to zejść.
    > Czym i jak to usunąć?

    zwykla benzyna ekstrakcyjna jest wystarczjaco lagodna dla wiekszosci
    lakierow a zmyje tego typu zanieczyszczenia bez problemow, oczywiscie
    dobrze przetestowac na mniej widocznym fragmencie auta

    nie polecam rozcienczalnikow (bo zazwyczaj to blizej nieokreslone miksy
    roznych rozpuszczalnikow), acetonu czy nitro bo mozna uszkodzic lakier w
    kilka sekund, za to puszkowane zmywacze do hamulcow zazwyczaj sa ok dla
    lakieru

  • 6. Data: 2018-05-02 07:26:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 23:16:05 +0200, Janusz napisał(a):

    > Izopropanol, to taki spirytus dla elektroniki, nieszkodliwy dla lakieru,
    > w elektronicznym kupisz lub w markecie budowlanym.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Izopropanol

    Istotnie, malo szkodliwy dla tworzyw, ale czy dla lakieru calkiem
    obojetny, to radze sprawdzic.

    Poza tym jesli to ręce, smary, oleje, to Kogutek dobrze radzi -
    szampon samochodowy. Powinno puscic.
    Od biedy plyn kuchenny czy nawet szampon do wlosow - tylko o nich sie
    mowi, ze zagęszczane sola kuchenna :-(

    Jeszcze mozna sprobowac masłem, ew. olejem. Smołę rozpuszcza
    rewelacyjnie.

    J.

  • 7. Data: 2018-05-02 11:25:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-02 o 00:16, m4rkiz pisze:
> [...]
    > lakierow a zmyje tego typu zanieczyszczenia bez problemow, oczywiscie
    > dobrze przetestowac na mniej widocznym fragmencie auta

    Z doświadczenia jeszcze dopowiem: benzyna ekstrakcyjna, tzw. "sucha".
    Nie mylić z benzyną lakową lub jeszcze inną.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-05-03 10:23:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > sie mowi, ze zagęszczane sola kuchenna :-(
    >
    > Jeszcze mozna sprobowac masłem, ew. olejem. Smołę rozpuszcza

    Płyn kuchenny ro było pierwsze co mi przyszło do głowy - nie puszcza.
    Myjki cisnienieowe z roznymi pianami itp tez nie daja rady.
    Sprobuje szamponem samochodowym, ewentualnie izopropanolem. Dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 9. Data: 2018-05-03 11:01:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-03 o 10:23, Budzik pisze:
> [...]
    > Myjki cisnienieowe z roznymi pianami itp tez nie daja rady.
    > Sprobuje szamponem samochodowym, ewentualnie izopropanolem. Dzieki.

    Zmyj normalną benzyną ekstrakcyjną. Lakiery samochodowe są w pełni
    odporne na taką benzynę, a tłuste plamy schodzą bez najmniejszego
    problemu. Możesz też użyć płynu do mycia silników.

    Ja dla przykładu zawsze na wiosnę wszystkie tłuste plamy z karoserii
    samochodów usuwam płynem do mycia silników. Płyny te usuwają wszystko i
    po takim myciu widać każdą nawet najmniejszą ryskę na lakierze, ponieważ
    płyny te także usuwają warstwy ochronne wosku i teflonu. Po takim myciu
    woskuję dobrym woskiem z teflonem i mam święty spokój przez cały sezon
    letni. Do kolejnych myć używam profesjonalnych szamponów zawierających
    wosk i teflon.

    Materiały kupuję w miejscowym sklepie z profesjonalną chemią motoryzacyjną.

    Możliwe, że w Twoim przypadku nie był to tylko i wyłącznie olej/tłuszcz
    i to czym auto zostało zabrudzone wżarło się w lakier. Wtedy trzeba
    kupić pastę polerską i spolerować powierzchnię lakieru. Są w sprzedaży
    nawet specjalne woski lekko ścierne, które podczas polerowania lekko
    usuwają warstwę lakieru i niwelują także małe ryski.

  • 10. Data: 2018-05-03 11:50:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 May 2018 11:01:38 +0200, Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Zmyj normalną benzyną ekstrakcyjną. Lakiery samochodowe są w pełni
    > odporne na taką benzynę, a tłuste plamy schodzą bez najmniejszego
    > problemu. Możesz też użyć płynu do mycia silników.

    IMO - jesli nie puszcza od detergentu, to jest cos bardziej trwalego
    niz stary smar.
    Zalecalbym ostroznosc, bo te srodki moga zaszkodzic lakierowi.

    J.