  • 1. Data: 2018-05-04 12:47:26
    Temat: opony - 3 stare, 1 nowa?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się
    bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
    3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.

  • 2. Data: 2018-05-04 13:45:08
    Temat: Re: opony - 3 stare, 1 nowa?
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się
    > bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
    > 3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.

    Przed laty uprawiałem taką rzeźbę w g*wnie, więc nie śmiem krytykować
    Wątkotwórcy :) Jeśli koniecznie trzeba taki mix stosować, to nową na przód z
    prawej strony - powinna zużywać się szybciej od tylnych i nieznacznie
    szybciej od przedniej lewej, która rzadziej ma kontakt z dziurami na drodze

  • 3. Data: 2018-05-04 14:06:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Przed laty uprawiałem taką rzeźbę w g*wnie, więc nie śmiem krytykować

    Eee - stare malo zuzyte.

> [...]
    >przód z prawej strony - powinna zużywać się szybciej od tylnych i
    >nieznacznie szybciej od przedniej lewej, która rzadziej ma kontakt z

    A ja bym dal na tyl, zakladajac ze auto ma naped na przod.
    Po co dyfer ma ma sie krecic, a kierownica sciagac.

    A zauwazyles wieksze zuzycie prawej opony ? Ja raczej nie.

    J.

  • 4. Data: 2018-05-04 14:22:12
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    a.pl...

    > Eee - stare malo zuzyte.

    Ale z racji wieku inna przyczepność, więc ABS będzie miał co robić podczas
    mocniejszego hamowania

    > A ja bym dal na tyl, zakladajac ze auto ma naped na przod.
    > Po co dyfer ma ma sie krecic, a kierownica sciagac.

    Taka opcja brzmi sensownie. Przy zastosowaniu mojej (nowa na przód)
    zastanowiłbym się nad ciut niższym ciśnieniem w tej nowej oponie

    > A zauwazyles wieksze zuzycie prawej opony ? Ja raczej nie.

    Obecnie nie, chociaż dawniej jeździłem do pracy po drogach będących w
    kiepskim stanie (stara brukowana zalana asfaltem szerzej, niż bruk sięgał,
    przez co prawe koła rąbały po zapadającej się, pokruszonej nawierzchni). Pod
    koniec życia opon prawe były nieco mocniej zjechane od swych odpowiedników z
    lewej. Ale to były czasy, gdy dojeżdżałem opony do końca (1,6 mm) i
    potrafiłem poruszać się na dwóch letnich i dwóch zimowych gdy okazało się
    podczas wymiany, że na jednej z czterech zrobił się balon

  • 5. Data: 2018-05-04 14:27:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2018 o 14:22, zhbick pisze:

    > Taka opcja brzmi sensownie. Przy zastosowaniu mojej (nowa na przód)
    > zastanowiłbym się nad ciut niższym ciśnieniem w tej nowej oponie

    Ja też jakbym już miał kombinować to dałbym z tyłu. Zarówno kręcisz jak
    i hamujesz głównie przodem, tył ma mieć po prostu przyczepność, ale jest
    mniej wrażliwy na asymetrię (z racji tego, że mniej przenosi sił
    podłużnych). No i zawsze z tyłu lepsze;)

    Shrek

  • 6. Data: 2018-05-04 16:04:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-05-2018 o 12:47, pueblo pisze:
    > Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem?

    Tak - od razu kupiłem drugą nową.

  • 7. Data: 2018-05-04 17:59:07
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj zhbick, 04 maj 2018 w
    news:5aec47bc$0$31365$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Przed laty uprawiałem taką rzeźbę w g*wnie, więc nie śmiem
    > krytykować Wątkotwórcy :)
    Śmiało, krytykować.
    Czyli głos na nie.
    Jest jeszcze jeden na nie i dwa na "czemu nie".

    >Jeśli koniecznie trzeba taki mix stosować,
    Niekoniecznie. Jeszcze zastanawiam się nad kupnem używki takiej samej(
    przez neta) lub dwóch używek innych na miejscu.
    Co do tego drugiego, to gość mi opowiadał przez telefon, że takie
    miszeliny to, panie, naturalny kauczuk i nawet 7 letnie są super i 25k
    jeszcze zrobią. Hmm

    Shrek, 04 maj 2018 w news:pchjkd$8qs$2@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > i zawsze z tylu lepsze;)

    nie chcę wzbudzać flejma, ale tutaj to zdania uczonych są podzielone,
    choć osobiście przychylam się do tej wersji.
    Poza tym przy stylu jazdy bliskim kapelusznikowemu ma to pewnie
    mniejsze znaczenie.

  • 8. Data: 2018-05-04 18:42:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-04 o 16:04, Cavallino pisze:

    > Tak - od razu kupiłem drugą nową.

    Z tej samej serii produkcyjnej?

  • 9. Data: 2018-05-05 14:11:05
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
    > 3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.

    Założyłem kiedyś nieużywany zapas na tył (opony letnie). W następnym
    sezonie trafił on na przód. Przejeździłem tak kilka sezonów, aż cały
    komplet opon poszedł do wymiany.
    Nie zauważyłem żadnej różnicy

    yabba

  • 10. Data: 2018-05-06 22:07:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 04 May 2018 10:47:26 GMT, pueblo napisał(a):

    > Czy macie jakieś negatywne doświadczenia z takim mixem? Czy nie ma co się
    > bać. Nowa na tył albo na przód, jak ktoś mądry tak stwierdzi.
    > 3 stare mają po 5,5-6mm, nowa ma chyba 8mm - oczywiście identyczny model.

    Na przedniej osi napędzanej możesz czuć że to trochę nie równo działa.