  • Data: 2019-01-04 23:35:03
    Temat: Totem pole z przesuniętą masą (kontynuacja wątku o MPPT)
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    Kontynuując wątek kontrolera panelu słonecznego w samochodzie -- zrobiłem
    wstępny schemat części wykonawczej.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/mppt-2.png

    Sterownik będzie zasilany z panelu (napięcie dla samego MCU obniżę do 3.3
    V) i będzie tak sterował wypełnieniem przebiegu DRV, żeby na wyjściu
    (mierząc punkt FB) uzyskać jak największe napięcie (ale nie większe, niż
    13.8 V). Ponieważ napięcie na akumulatorze wzrasta wraz ze wzrostem prądu
    ładującego, to chcę w ten sposób uzyskać śledzenie punktu maksymalnej mocy
    panelu.

    Zastanawiam się jedynie nad sterowaniem tranzystorem T1. Panel daje w
    szczycie prawie 22 V, bramka tranzystora przebija się przy 20 V. Jest
    zabezpieczona diodą Zenera, ale dodatkowo przesunąłem masę wtórnika na T4
    o 4.7 V drugą diodą (żeby nie aktywować niepotrzebnie D4 i nie wytracać na
    niej i na T4 niepotrzebnie mocy).

    Nie stosuję gotowego drivera, bo w nich masy części sterującej totem pole
    i samego totem pole są połączone, a mi właśnie zależy na tym, żeby MCU
    mógł sterować T2 względem masy.

    Alternatywnie myślałem o przesunięciu masy całej części sterującej do góry
    (i użyciu gotowego drivera, np. MCP1415), ale to z kolei skomplikowałoby
    pomiar napięcia na wyjściu.

    Czy Waszym zdaniem taki układ ma szansę zadziałać?