  • 21. Data: 2010-10-28 10:06:49
    Temat: Re: Toyota Corolla 1.4 D4D- jaki olej
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-27 20:38, Hinek pisze:
    > Tez nie wierze w te bzdury, ktore zalecaja producenci aut.
    > A co sadzisz o wymianie oleju co 5 tys km? To chyba lepiej niz
    > co 10 tys?
    > Pozdr

    zasada jest taka, im częściej tym lepiej ale też nie ma co popadać w
    skrajności. Ja w swoim wymieniam co 7-10tyś km w zależności od nastroju,
    humoru oraz tego czy akurat mam czas :)

    --
    krzysiek82

  • 22. Data: 2010-10-28 10:09:02
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-28 10:03, Adam Adamaszek pisze:
    > Jesli auto nie bylo bite, nie bedzie wymagac. To nie Fiat.

    odnośnie fiata to się zgodzę, ale jeśli auto jeździło po polskich
    drogach będzie wymagać coś o tym wiem :) i to nie tylko na podstawie
    fiata. Po prostu wyroby drogo podobne mamy takie jakie mamy i
    konserwacje odświeżać trzeba. Odnośnie fiata, wczoraj zabezpieczaliśmy
    stilo 2005r już się ruda pojawiała na łączeniu próg - podłoga bo
    fabryczne zabezpieczenie już w tych miejscach odłaziło.

    --
    krzysiek82

  • 23. Data: 2010-10-28 11:14:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

    > Sugerujesz, że jechaleś krócej niż podane przez ciebie 26 i 24 godziny, a
    > średnia mimo to wyszła jeszcze niższa?
    > Czepiam się wyliczeń, bo nie pasują wyniki.

    Ta srednia z kompa nigdy mi nie wychodzi taka jak z obliczeń. Im dłuższa
    trasa, tym średnia spada.
    Napisałem tego posta bo Icek napisał :
    "wyrazy wspolczucia dla kogos kto musial jechac za toba ;P"

    Ja wtedy jechałem po kilkaset km na tempomacie z prędkością 150 km/h,
    praktycznie cała trasę jechałem +20 km/h więciej niż pozwalały znaki i mimo
    to komp samochodowy pokazał niską średnią.
    Pewnie dlatego, ze to komp we francuskim aucie :-)

    Pzdr
    TG

  • 24. Data: 2010-10-28 11:16:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2010-10-28 06:32, *Tomasz Gorbaczuk* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:

    > Raczej, że udowodniłeś w praktyce działanie teorii względności ;)

    Ja nie kwestionuję tego co wychodzi z obliczeń, mówię tylko, że średnia z
    kompa samochodowego odbiega znacznie od tego czego byśmy sie spodziewali.

    Pzdr
    TG

  • 25. Data: 2010-10-28 13:15:04
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    > do tej pory jezdzilem na:
    > - Mobil 1 - tojka pila go tyle co ropy :D
    > - Castrol chyba GTD 5W30 chyba* C1 z niemiec bo 5L - super
    > - Castrol 5W40 chyba* C3 - z niemiec bo 5L - bo nie kupilem tego GTD
    > - Mobil 0W40 TD chyba ESP - tak sobie i drogo
    > - teraz Ford 5W30 A1/B1 i chyba zostane przy nim bo baniak 5L, bo ubytku
    > malo
    > i tani ;)

    Po lekturze forum toyoty wiem mniej niz przed. Zdecydowalem sie na Motula,
    tylko ktorego? Toyota zaleca olej 5W30. Duzo ludzi uzywa rowniez 5W40. Do
    wyboru mam Motul 5W40X-cess, 5W-40 ACEA C3 czy tez 5W-30 ACEA C2?

  • 26. Data: 2010-10-29 14:35:56
    Od: " " <b...@g...pl>

    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > wyrazy wspolczucia dla kogos kto musial jechac za toba ;P
    >

    > Icek

    latwo kogos oceniac siedziec gdzies w pipidowku w majtach, albo i bez

    nieiwem do czego pijesz> 90% trasy nie bylo w polsce, byly to autostrady i to
    szerokie oraz proste podczas tychze motogodzin byly 3 postoje po ca 50 min
    oraz 3 krotsze po ca 15-25 min

    robie takich tras po kilka w roku, to ze ledwo dojezdasz do kosciola
    kwalifikuje cie do cofniecia uprawnien ;)

    dlatego dalej pierdziel zza krzaka swoje glupoty

    chcesz cos dodac? jeszcze w temacie mondralo?

  • 27. Data: 2010-10-29 14:37:17
    Od: " " <b...@g...pl>

    Duch <W...@o...pl> napisał(a):

    > Wyprzedzić łatwo to i współczuć nie trzeba.

    nastepny znawca co do z Katowic nie wyjechal na dalej niz do Sosnowca,
    poczytaj nizej co to srednia potem medrkuj

  • 28. Data: 2010-10-29 14:51:25
    Od: " " <b...@g...pl>

    Krzysztof <k...@t...pl> napisał(a):

    > Po lekturze forum toyoty wiem mniej niz przed. Zdecydowalem sie na Motula,
    > tylko ktorego? Toyota zaleca olej 5W30. Duzo ludzi uzywa rowniez 5W40. Do
    > wyboru mam Motul 5W40X-cess, 5W-40 ACEA C3 czy tez 5W-30 ACEA C2?

    nie przejmuj sie najwazniejsze, ze nie palnales sobie w leb po lekturze tego
    forum, bo jak zauwazyles sa tam same problemy:
    - ASO to zdziercy,
    - "gdzie wymienisc szort block w VVTi"
    - bierze olej ratunku...
    - jakie opony
    - swieci sie check engine

    stosuj sie do zalecen producent, i zadnych wynalazkow C3, C5, czy 55.505 MB
    czy VW bo producent tego niestosuje, zaraz sie odezwa medrcy ze to i tamto...

    1.4 D4D wymaga A1/B1 i taki trzeba lac w klasie chyba SH (do diesla) czy jakos
    tak nie pamietam ostatni raz manual czytlam 4 lata temu..

    Po co lac cos co nie odpowienie? ja najbardziej bylem zadowlony z Castrola GTD
    albo GTX 5W30 full syntetic :) HC technology, taki gorszy pelen syntetyk.

    a jak juz zglupiejesz do reszty to dla pocieszenia powiem, ze znam rollki
    wspomniane w temacie, flotowe, ktore od pierwszego przegladu posuwaja na
    mineralnym i maja teraz ponad 250 tkm i kazda smiga jak nowa ;)...

    (wagony z turcji) co by zaraz niebylo, ze znawcy beda wmawiac ze oryginalne
    japonce i dlatego jezdza.

    zycze bezproblemowego smarowania ;)