  • 1. Data: 2015-06-21 13:45:29
    Temat: Transmisja danych po kablach 230V
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jakiś czas temu pytałem tutaj o różne sposoby na przeprowadzenie
    magistrali do systemu automatyki domowej.
    Ktoś wówczas zaproponował scalak służący do transmisji danych po liniach
    zasilających 230V. Niestety nie mogę teraz odnaleźć tego maila.
    Ktoś pamięta o co mogło chodzić? Schemat aplikacyjny wyglądał dość
    prosto i mogłoby się to przydać w niektórych zastosowaniach.

  • 2. Data: 2015-06-21 13:52:34
    Temat: Re: Transmisja danych po kablach 230V
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-21 o 13:45, Atlantis pisze:
> [...]
    > Ktoś pamięta o co mogło chodzić? Schemat aplikacyjny wyglądał dość
    > prosto i mogłoby się to przydać w niektórych zastosowaniach.

    najprościej i najtaniej to chyba TDA5051A, ale powoli niestety

    a.

  • 3. Data: 2015-06-21 14:08:10
    Od: s...@g...com

    użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > Ktoś pamięta o co mogło chodzić? Schemat aplikacyjny wyglądał dość
    > prosto i mogłoby się to przydać w niektórych zastosowaniach.

    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm1893.pdf wycofany
    http://www.ece.usu.edu/ece_store/spec/NE5050N.pdf

    Albo na piechotę.

  • 4. Data: 2015-06-21 16:46:04
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jeśli nie musi być szybko to może X10.
    Microchip ma nawet notę aplikacyjną modemu zrobionego na powszechnie
    dostępnych elementach (o ile dobrze pamiętam)

    jp