  • 1. Data: 2012-01-24 20:37:49
    Temat: Trzaski w analogowej TVP1 i TVP2
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Odbieram analogowo TVP1 i TVP2 ze św. Krzyża (ok. 70km w linii prostej) i
    zauważyłem ciekawe zjawisko. Jak oglądam program na żywo (np. wczoraj
    "Tomasz Lis na żywo", "Expres reporterów", "Sprawa dla reportera", itd) to w
    głosie mam trzaski co jakiś czas. Wcześniej miałem zwykłą antenę
    19-elementową bez wzmacniacza i też to było, więc dodałem wzmacniacz, ale to
    nic nie dało. Sygnał mam na TV Panasonic 42" plazma (dźwięk w Nicam i mono
    analogowy) jak również na Philipsie CRT 14" (tylko mono analogowy) ma te
    trzaski w tym samym monencie. :-)
    Więc na pewnie jest to w sygnale, ciekawe tylko, że w analogowym i cyfrowym.
    Nie ma trzasków na reklamach. ;-)
    Ktoś ma jakieś sugestie co to może być?

  • 2. Data: 2012-01-24 21:01:42
    Temat: Re: Trzaski w analogowej TVP1 i TVP2
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 24.01.2012 21:37, nom pisze:
> [...]
    > Więc na pewnie jest to w sygnale, ciekawe tylko, że w analogowym i
    > cyfrowym. Nie ma trzasków na reklamach. ;-)

    Anonymous ? ;-)

  • 3. Data: 2012-01-24 21:19:34
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Anonymous ? ;-)

    Ale ja to mam od kilku miesięcy, a Anonymous zaczął działać od kilku dni.
    ;-)

    Mam też Polsat analogowy z Sandomierza i dźwięk jest czysty.
    Ze św. Krzyża odbieram MUX 2 i tam dźwięk idealny, czekam na MUX1. :-)

  • 4. Data: 2012-01-24 21:48:11
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Ktoś ma jakieś sugestie co to może być?

    Analog się wykrusza...

    Marek

  • 5. Data: 2012-01-25 20:52:39
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Analog się wykrusza...

    Tak właśnie myślałem, stąd te trzaski. ;-)

    PS. czekam na kolejne MUXy, bo sygnał cyfrowy jest dużo lepszy. :-)

  • 6. Data: 2012-01-25 21:35:39
    Od: Mailkontent <m...@o...pl>

    W dniu 2012-01-24 21:37, nom pisze:
> [...]
    > Więc na pewnie jest to w sygnale, ciekawe tylko, że w analogowym i
    > cyfrowym. Nie ma trzasków na reklamach. ;-)

    To prawda są trzaski.

    --
    wq

  • 7. Data: 2012-01-29 09:37:58
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mailkontent" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To prawda są trzaski.

    Teraz oglądam na TVP2 program przyrodniczy "Miesiąc z National Geographic" i
    dźwięk jest czyściutki. :-)
    Wydaje mi się, że to występuje tylko w godzinach wieczornych.

  • 8. Data: 2012-01-31 21:26:13
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Dzisiaj znowu na Express Reporterów bardzo było słyszalene trzeszczenie.
    Sprawdziłem na odbiorniku TV w telefonie komórkowym i trzaski są w tym samym
    momenicie co na telewizorze z inną anteną (komórka ma małą własną antenkę
    10cm). Czyli na 100% trzaski są przekazywane już z sygnałem. Ciekawe czy
    wychodzą już z nadajnika czy po drodze gdzieś się "doklejają". :-)
    Ale sądząc z tego, że na dźwięku analogowym i cyfrowym NICAM są w tym samym
    czasie i są skorelowane, to znaczy, że tak musi wychodzić już z nadajnika.
    :-)