  • 1. Data: 2012-01-30 14:44:39
    Temat: UPC Biznes a revDNS
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Witam.
    Czy ktos znaj jakikolwiek sposob by zmienic/sklonic do zmiany UPC revDNS?
    Mowa oczywiscie o opcji UPC Biznes, a nie nie internet dla uzytkownikow
    domowych
    Bo przyznaje ze nie bardzo potrafie ogarnac dlaczego UPC nie chce tego
    zrobic, skoro zabralo sie za swiadczenie uslug dla biznesu, a po co mi sam
    staly adres IP jesli nie moge sobie na nim poczty postawic?
    Toz to w pewnym sensie wykastrowana usluga.
    Netia zrobila w pare minut, i pewnie jakby nie to ze ostatnio netia odstawia
    totalna padake, i zrywa co chwila polaczenie (lacze na liniach tpsa) to przy
    netii bysmy zostali

    Marek

  • 2. Data: 2012-01-30 14:50:41
    Temat: Re: UPC Biznes a revDNS
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mark,

> [...]
    > totalna padake, i zrywa co chwila polaczenie (lacze na liniach tpsa) to przy

    A tak z głupia zapytam - duzo masz tych adresów pocztowych? Bo jak do
    25, to ja bym się nie zastanawiał, tylko postawił na darmowym gmailu.
    Oczywiscie we własnej domenie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-01-30 15:13:37
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    > A tak z głupia zapytam - duzo masz tych adresów pocztowych? Bo jak do
    > 25, to ja bym się nie zastanawiał, tylko postawił na darmowym gmailu.
    > Oczywiscie we własnej domenie.

    Czy aby zrozumiałeś przedpiścę? Zakładając, że korzysta z UPC,
    to ma (teoretycznie, fizycznie) do wyboru następujące możliwości
    1. jedzie na adresach UPC i UPC mu robi wpisy w revDNS
    (albo UPC robi mu delegację revDNS na 256 adresów)
    2. ma własną przestrzeń adresową i UPC zapewnia mu routing

    mjk

  • 4. Data: 2012-01-30 15:19:48
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-01-30 15:44, Mark pisze:
    > Witam.
    > Czy ktos znaj jakikolwiek sposob by zmienic/sklonic do zmiany UPC revDNS?
    > Mowa oczywiscie o opcji UPC Biznes, a nie nie internet dla uzytkownikow
    > domowych

    A czemu nie dla domowych? Ja z tego korzystałem przez lata w Asterze,
    i nawet nie chcę myśleć co będzie, jak mnie zaczną zmuszać
    na przejścia do UPC.

> [...]
    > staly adres IP jesli nie moge sobie na nim poczty postawic?
    > Toz to w pewnym sensie wykastrowana usluga.

    Wykastrowana. I możemy snuć różne domysły, czemu tego nie robią
    - nie chce im się lub decydenci w UPC uważają, że to nieważne;
    - byli by chorzy, gdybyś nie daj Boże, na domowym łączu zaczął,
    zarabiać jakieś pieniądze, bez ich udziału;
    - wspierają centralizację usług w Internecie, a normalny człowiek
    powinien być tylko biernym konsumentem: klikać, kupować i nie marudzić.

    Za tym ostatnim też, moim zdaniem, przemawia oferowanie wyłącznie
    podłączeń o asymetrycznej przepustowości, a inne połączenia to
    już "komercyjne", więc zdzieramy ile się da.

    mjk

  • 5. Data: 2012-01-30 15:22:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Slawek,

    > Czy aby zrozumiałeś przedpiścę?

    Zrozumiałem wyraźnie to:

    > Zakładając, że korzysta z UPC,
    > to ma (teoretycznie, fizycznie) do wyboru następujące możliwości
    > 1. jedzie na adresach UPC i UPC mu robi wpisy w revDNS
    > (albo UPC robi mu delegację revDNS na 256 adresów)

    A jak UPC nie zechce?

    > 2. ma własną przestrzeń adresową i UPC zapewnia mu routing

    A jak nie ma?

    Podał konkretną potrzebę - postawienie serwera poczty. Podałem
    alternatywę, nie wymagajaca revDNS.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-01-30 15:29:00
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 15:50:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > A tak z głupia zapytam - duzo masz tych adresów pocztowych?

    Nie duzo.

    > Bo jak do 25, to ja bym się nie zastanawiał, tylko postawił na darmowym gmailu.
    > Oczywiscie we własnej domenie.

    Ja jednak pozostane przy swoim zdaniu. A darmowa poczta jest fajna, dopoki
    nie zaczynaja sie jakies problemy.

    Marek

  • 7. Data: 2012-01-30 15:30:17
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 16:13:37 +0100, Slawek Kotynski napisał(a):

> [...]
    > 1. jedzie na adresach UPC i UPC mu robi wpisy w revDNS
    > (albo UPC robi mu delegację revDNS na 256 adresów)

    Niestety wlasnie ta opcja.

  • 8. Data: 2012-01-30 15:36:35
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    > A jak UPC nie zechce?

    No właśnie to jest bolesne, i warte rozważań na polipie.

    > A jak nie ma?
    >
    > Podał konkretną potrzebę - postawienie serwera poczty. Podałem
    > alternatywę, nie wymagajaca revDNS.

    Nie zaprzeczam.
    Mnie ta sprawa boli bardziej, bo trzymam w domu własny DNS.

    mjk

  • 9. Data: 2012-01-30 15:51:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Slawek,

    > No właśnie to jest bolesne, i warte rozważań na polipie.

    Niestety, ale to jest przykre zjawisko na poziomie "nie mamy pańskiego
    płaszcza i co nam pan teraz zrobi?" :(

    > Nie zaprzeczam.
    > Mnie ta sprawa boli bardziej, bo trzymam w domu własny DNS.

    Ja korzystam z dobrego serca Beetha. I mam głęboko wymysły
    operatorów. Ale co będzie, jak braknie takich ludzi jak Beeth?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-01-30 16:10:16
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    > Niestety, ale to jest przykre zjawisko na poziomie "nie mamy pańskiego
    > płaszcza i co nam pan teraz zrobi?" :(

    Nie trać ducha! :) Przeżyliśmy najazd szwedzki... ;)

    > Ja korzystam z dobrego serca Beetha. I mam głęboko wymysły
    > operatorów. Ale co będzie, jak braknie takich ludzi jak Beeth?

    Możesz nieco rozwinąć temat?
    "beeth" się źle googla, a ja nie wiem co to.

    mjk