  • 41. Data: 2004-01-30 06:54:21
    Temat: Re: UWAGA Nowy gro?ny wirus w sieci - to nie jest żart
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > 1) weryfikacja nadawcy (czy domena istnieje /MXy/)
    > 2) weryfikacja celu (czy jest on u mnie)
    > 3) spam-scan
    > 4) virus-scan
    > 5) doreczenie maila
    >
    > wiadomo miedzy 1 a 4 moze nastapic stop :)
    > Zreszta pod linkiem jest ladnie wszystko opisane.
    > Ja akurat nie podaje takiej dokladnej informacji jak on.

    A maile przychodza w tysiacach z b...@o...pl i za kazdym razem to sprawdzasz
    :)
    A weryfikacja celu jest prosta (pelny adres) pod warunkiem ze masz serwer
    pocztowy z zewnetrznym interfejsem.
    U mnie sa to rozdzielne maszyny.

    A weryfikacja samej domeny celu to chyba kazdy SMTP ma :)

  • 42. Data: 2004-01-30 08:15:10
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > sprawa jest chyba bardziej powazna
    > mks podal info, clamav na moim serwerze wychwytuje ok. 60 maili z tym
    > swinstwem na godzine ...

    Clam rządzi :)

  • 43. Data: 2004-01-30 08:42:41
    Od: "Padre" <p...@i...pl>

    > Ale jaki skoro ten nadawca go nie wyslal. Wiec ow odbiorca wysyla
    > OSTRZEZENIE| do nadawcy ze wyslal wirusa
    > po czym nadawca wielce zdzwiony odpisuje ze nie wysylala zadnego wirusa.
    > bez sensu.

    A to zdanie wycięte z kontekstu. Była tam też linijka o liście wirusów
    fałszujących nadawcę i nie powiadaminiu o nich.

    Wojtek

  • 44. Data: 2004-01-30 08:46:44
    Od: "Padre" <p...@i...pl>

    > Clam rządzi :)

    Ano, w tym przypadku akurat tak :-).
    Po tym, jak na 10 minut przed tym jak MkS się uaktualnił, zdążył
    przedostać się MyDoom, póki mocy serwerka starczy, od wczoraj jest
    skanowanie podwójne: ClamAV + MkS_Vir.

    --
    Wojtek

  • 45. Data: 2004-01-30 16:46:09
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Thu, 29 Jan 2004, Padre wrote:

    > Ja akurat informuję lokalnych odbiorców o tym, że przyszedł do nich wirus.
    > I to ma sens.

    Rozmywa się on jednakowoż w obłoku logiki gdzieś tak po tysięcznym
    ,,powiadomieniu'' usera w ciągu ostatnich paru godzin.

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 46. Data: 2004-01-31 03:06:15
    Od: "Padre" <p...@i...pl>

    > Rozmywa się on jednakowoż w obłoku logiki gdzieś tak po tysięcznym
    > ,,powiadomieniu'' usera w ciągu ostatnich paru godzin.

    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.int
    ernet.polip&tid=1002456&pid=1002573

    --
    Wojtek

  • 47. Data: 2004-03-11 01:24:33
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    Użytkownik "Sied@r" <s...@l...pl_CUT_THIS> napisał w wiadomości

    > LOL - dobre

    I niby z czego tu się śmiać? Śmiać to się można chłopcy z was którzy "już
    dawno dali require AUTH". Dziwi mnie fakt iż pytanie przedmówcy zostało
    zignorowane. Oto przykładowe działanie wirusa:

    Return Path: m...@m...pl
    Recived: jakiś adres IP nawet nie w polsce
    From: Mojekonto
    To: a...@k...gov.pl
    Tresć: Niecenzuralna.

    I co ja mam zrobić ?
    Ani listu nie wysłałem
    ale ich system pocztowy napeirdziela maile zwrotne do mnie.
    Aktualnie dostaję takich jakieś 150 na godzine, nie licząc tych ktore są z
    wirusem. Nic mi nie pomogło że mam require auth, bo maile z zewnątrz na moje
    konta muszą przychodzić bez autoryzacji. Co z tego że mam antyvira, skoro
    ruch jest i cieżko sie go pozbyc.