  • 1. Data: 2004-01-28 18:59:57
    Temat: co się stało z transferami w pol34?
    Od: Grzegorz Wolny <f...@g...pl>

    Witam,

    Jestem użytkownikiem Opolskiego MAN'u podłączonego do POL34.
    Zuważyłem, że od kilku dni (w sumie to prawie tydzień), nasze transfery
    z innymi ośrodkami uczelnianymi w polsce oraz światem drastycznie
    spadły. Kiedy przed tygodniem średni transfer do lublina, gliwic czy
    poznania wynosił kilka mb/s to teraz jest to kilkadziesiąt kb/s rzadko
    kiedy przekracza 100kb/s. Sprawa jest na tyle dziwna, że czasami te
    "ograniczenia" działają tylko down, a wysyłanie plików (up) nie uległo
    praktycznie zmianie. Co ciekawe pobieranie z tego samego miejsca pliku
    10 razy daje transfer 10 krotnie zwiększony (np. 10x100kb/s) (czyżby
    gdzieś jakiś QoS ?)
    Z tracerouta wynika że praktycznie żaden hop nie jest poza pol34 (lecz
    moge się mylić), a cały trace nie przekracza 10 hopów.
    Dodam że transfery te nie pogorszyły się generalnie ale tylko pomiędzy
    niektórymi ośrodkami.

    Czy ktoś może spotkał się z podobnymi dziwnymi "ograniczeniami"
    transferu? Albo może wytłumaczyć mój przypadek.

    Pozdrawiam
    G.Wolny

  • 2. Data: 2004-01-28 21:05:44
    Temat: Re: co się stało z transferami w pol34?
    Od: "Prezes" <p...@w...gliwice.tnijto.pl>

> [...]
    >
    > Czy ktoś może spotkał się z podobnymi dziwnymi "ograniczeniami"
    > transferu? Albo może wytłumaczyć mój przypadek.

    no pare dni temu tepsa to zablokowala bo podobno nikt za niego nie chcial
    placic ;]

    --
    Prezes
    Administrator ASK WilgNET

  • 3. Data: 2004-01-28 21:29:56
    Od: f...@i...pl

    On Wed, 28 Jan 2004, Prezes wrote:
    > no pare dni temu tepsa to zablokowala bo podobno nikt za niego nie chcial
    > placic ;]

    Najpierw przeczytaj dokladnie post na ktory odpisujesz !
    On pisze o transferach WENATRZ POL34 i wyraznie to zaznacza.

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-01-28 21:32:29
    Od: "Matias" <m...@t...poczta.fm.invalid>

    Użytkownik "Prezes" <p...@w...gliwice.tnijto.pl> napisał:
> [...]
    (ciach)

    > no pare dni temu tepsa to zablokowala bo podobno nikt za niego nie chcial
    > placic ;]

    To inna historia, bo wyraźnie napisane jest, że pogorszyły się transfery "z
    innymi ośrodkami uczelnianymi", a tu POL34 nie korzysta z "usług"
    Telekomunikacji. Z wyjściem na świat jest tak samo. Przypuszczalnie to jakiś
    QoS...

    Matias

  • 5. Data: 2004-01-29 00:54:00
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: Użytkownik <f...@i...pl> napisal:

    > Najpierw przeczytaj dokladnie post na ktory odpisujesz !
    > On pisze o transferach WENATRZ POL34 i wyraznie to zaznacza.

    Zgadzam się z Tobą.
    Ale nie byłbym sobą jak bym nie węszył tutaj zamoczonych łap TP S.A. ;)
    A może pol34 gdzieś dzierżawi łącza od TP S.A. a ci postanowili dławiki
    zapodać na te łącza. Jest to założenie hipotetyczne ;)

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 6. Data: 2004-01-29 08:11:38
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Grzegorz Wolny <f...@g...pl> wrote:

    > Jestem użytkownikiem Opolskiego MAN'u podłączonego do POL34.

    Nie. Jesteś użytkownikiem komercyjnego providera podpiętego do MAN-a.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Hodowla kotów szkockich 'Z Kampinosu*PL'

  • 7. Data: 2004-01-29 08:35:00
    Od: Grzegorz Wolny <f...@g...pl>

    Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > Nie. Jesteś użytkownikiem komercyjnego providera podpiętego do MAN-a.

    Jeżeli wywnioskowałeś to po adresie IP, z którego nadesłałem posta to
    przyznaję ci rację ponieważ wysłałem go z domu. Ten provider ma QoS już
    od dawna na routerze z MAN'em i wynosi on dla zwykłego usera 14kb/s :)
    Jednak to nie o niego chodzi. Z MAN'a korzystam w pracy i to głównie tam
    na transferach mi zależy.

    G.W.

  • 8. Data: 2004-01-29 08:42:25
    Od: Grzegorz Wolny <f...@g...pl>

    Użytkownik Matias napisał:

> [...]
    > innymi ośrodkami uczelnianymi", a tu POL34 nie korzysta z "usług"
    > Telekomunikacji. Z wyjściem na świat jest tak samo. Przypuszczalnie to jakiś

    Tylko gdzie ten QoS? Jedyny router, który znajduje się nademną (sam
    sobie QoS nie zakładałem :)) i na którym może być QoS jest w głównym
    węźle MAN'u w Opolu ale ich szef zapewniał mnie, że żadnych takich usług
    nie wprowadzali.

    G.W.

  • 9. Data: 2004-01-29 09:54:03
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Grzegorz Wolny <f...@g...pl> napisał(a):

    > Jestem użytkownikiem Opolskiego MAN'u podłączonego do POL34.
    > Zuważyłem, że od kilku dni (w sumie to prawie tydzień), nasze
    > transfery
    [...]

    Zglos to zatem do MANu jako awarie. Ja wczoraj z Lublina mialem
    tradycyjnie - 3 MB/s.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 10. Data: 2004-01-30 09:26:23
    Od: "---- ----" <k...@N...gazeta.pl>

    Raczej nie istnieje mechanizm QoS ktory by dzialal w opisany przez Pana sposob...

    No coz, nie wiem czemu spadly Panu transfery. Moze w PIONIERZE (nastepca
    POL-34) a moze gdzies w waszym MAN-ie. Nie jest to wina QoS (z tego co Pan
    napisal) - byc moze kwestia przytkanego lacza gdzies na trasie, ale raczej
    nie w szkielecie PIONIERA - MAN-y nie sa w stanie go zapchac. Szybszy transfer
    przy n sesjach FTP to standardowe zachowanie protokolu TCP - a dokladnie
    mechanizmu "okna transmisyjnego". Im wieksze opoznienie tym wolniejszy
    transfer TCP (przy stalej stopie bledow), co wykorzystuja programy typu
    Download Accelerator...

    Pozdrawiam...
    ..