  • 1. Data: 2010-05-31 16:04:59
    Temat: Ubezpieczalnia kontra duże koszty
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    Witam.
    Sytuacja teoretyczna.
    Lamborghini Murcielago ma kolizję z tradycyjnym autem ulicznym typu ford
    mondeo.
    Przyjeżdza policja - orzeka winę kierowcy forda.
    Załóżmy że naprawa lamborhini wyniesie 120 tyś zł.
    Czy ubezpieczalnia wypłaca tą kwotę? Czy są ograniczenia w kwotach...

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2010-05-31 16:19:39
    Temat: Re: Ubezpieczalnia kontra duże koszty
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-31 16:04, Darek. pisze:
> [...]
    > Załóżmy że naprawa lamborhini wyniesie 120 tyś zł.
    > Czy ubezpieczalnia wypłaca tą kwotę? Czy są ograniczenia w kwotach...

    Masz polisę? Jak tak to spójrz na nią - powinny być tam podane sumy
    gwarancyjne odpowiedzialności ubezpieczyciela - do 2,5 bańki euro przy
    szkodzie na osobie i 0,5 na mieniu.
    500 tyś. euro, to jakieś 2 mln zł. Nie powinno być żadnego problemu.
    W praktyce jednak ubezpieczalnia i tak będzie kombinować by wypłacić jak
    najmniej.
    Mnie bardziej zastanawia, co by było, gdyby poszkodowanemu skasowano,
    nie jakieś tam Murcielago, ale coś niebanalnego i wyjątkowego. Np.
    DeLoreana, albo Meśka Gullwing (300SL).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-05-31 16:20:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek." <n...@g...pl> napisał w
> [...]
    > Załóżmy że naprawa lamborhini wyniesie 120 tyś zł.
    > Czy ubezpieczalnia wypłaca tą kwotę? Czy są ograniczenia w

    Sa, ale 500 tys euro [minimum unijne, moze byc wiecej], plus 2.5
    mln na kazda osobe w przypadku szkod "na osobie".

    Lepiej nie wjechac w luksusowy hotel, bo moga dom zlicytowac :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-05-31 16:23:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 31 May 2010 16:04:59 +0200, w <hu0fm6$rem$1@inews.gazeta.pl>, "Darek."
    <n...@g...pl> napisał(-a):

    > Przyjeżdza policja - orzeka winę kierowcy forda.
    > Załóżmy że naprawa lamborhini wyniesie 120 tyś zł.
    > Czy ubezpieczalnia wypłaca tą kwotę? Czy są ograniczenia w kwotach...

    A wartość lambo przed szkodą była większa od 120 tys.?
    Jeżeli tak, to TU wypłaci tyle (z reguły może być walka przedsądowa lub całkiem
    sądowa).

  • 5. Data: 2010-05-31 16:29:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp>
    > Mnie bardziej zastanawia, co by było, gdyby poszkodowanemu
    > skasowano, nie jakieś tam Murcielago, ale coś niebanalnego i
    > wyjątkowego. Np. DeLoreana, albo Meśka Gullwing (300SL).

    No jak to co ?
    Samochod sztuk jeden, 30 letni - wartosc 500zl, wartosc zlomu 600,
    do wplacenia 100 :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-05-31 16:44:23
    Od: Yakhub <j...@g...com>

    On 31 Maj, 16:04, "Darek." <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Załóżmy że naprawa lamborhini wyniesie 120 tyś zł.
    > Czy ubezpieczalnia wypłaca tą kwotę? Czy są ograniczenia w kwotach...

    Hipotetyczny przypadek, który opisujesz wcale nie stanowi ekstremum.
    Nie zapominaj, że OC to nie tylko uszkodzenie innego auta. Straty,
    które można spowodować samochodem mogą być *znacznie* większe, niż
    wartość jakiegokolwiek auta.

    Wyobraź sobie teraz kierowcę starego Kamaza, który taranuje luksusowy
    budynek...

    --
    Yakhub

  • 7. Data: 2010-05-31 17:50:48
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Czy ubezpieczalnia wypłaca tą kwotę? Czy są ograniczenia w
    kwotach...

    wszyscy kochają pieniążki, takie pieniążki TU kocha bardzo, bardzo
    mocno wiec przyjrzy się dokładnie czy nie da się wywinąć z wypłaty i
    na 100% sprawdzi czy to aby nie wałek ...
    niemieckie wypożyczalnie szybko się nauczyły ze kierowca forda może
    mieć szwagra w policji, który przyklepie papierki a lambo wypożyczył
    kuzyn z prowincji, który za drobna gratyfikacja przeżyje utratę zniżek

    P.

  • 8. Data: 2010-05-31 18:54:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 31.05.2010 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp>
    >
    > No jak to co ?
    > Samochod sztuk jeden, 30 letni - wartosc 500zl, wartosc zlomu 600,
    > do wplacenia 100 :-)

    Dobre, na prhn ;-)
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2010-05-31 20:17:02
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

> [...]
    > Załóżmy że naprawa lamborhini wyniesie 120 tyś zł.
    > Czy ubezpieczalnia wypłaca tą kwotę? Czy są ograniczenia w kwotach...

    Wypłaci, tylko policzy naprawę na zamiennikach we wskazanym przez nich
    warsztacie ;-))

    SALAMON