  • 1. Data: 2013-10-01 23:06:22
    Temat: Ubezpieczenie a pojemność silnika
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    Czy ubezpieczalnie różnicują stawki tylko w zależności od pojemności
    silnika, czy biorą też pod uwagę moc silnika?
    O ile kiedyś to może z grubsza miało sens, bo wówczas większa pojemność
    to było więcej koników, czyli można było bardziej poszaleć, o tyle w
    epoce uturbowionych silników 1,2 czy 1,4 które mają często większą moc
    od starych 1,6 czy 2.0 sens ten chyba traci.

  • 2. Data: 2013-10-02 00:22:53
    Temat: Re: Ubezpieczenie a pojemność silnika
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-10-01 23:06, spider pisze:
    > [...] o tyle w
    > epoce uturbowionych silników 1,2 czy 1,4 które mają często większą moc
    > od starych 1,6 czy 2.0 sens ten chyba traci.
    "Nie bądź podejrzliwy - nie doszukuj się we wszystkim sensu" ;-)

    Dlaczego akcyza od samochodu z silnikiem 2,5l 180KM jest wyższa od
    akcyzy od samochodu 2,0T 220KM?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 3. Data: 2013-10-02 01:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > epoce uturbowionych silników 1,2 czy 1,4 które mają często większą moc
    > od starych 1,6 czy 2.0 sens ten chyba traci.

    A kto to wie, co oni biora pod uwagę.
    Ilosc danych, o jakie pytają przy ubezpieczeniu jest zatrważająca.

    Może sa gdzieś jakieś kalkulatory, które pokazują jak sie zmienia stawka
    przy zmianie jednego parametru?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 4. Data: 2013-10-02 06:51:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-10-02 01:00, Budzik wrote:

    > A kto to wie, co oni biora pod uwagę.
    > Ilosc danych, o jakie pytają przy ubezpieczeniu jest zatrważająca.
    >
    > Może sa gdzieś jakieś kalkulatory, które pokazują jak sie zmienia stawka
    > przy zmianie jednego parametru?

    Zapisać kalkulację, zmienić i porównać. Tylko, że musisz defacto zmienić
    samochód - samej pojemności się nie da;)

    Shrek.

  • 5. Data: 2013-10-02 08:33:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.10.2013 23:06, spider pisze:
    > Czy ubezpieczalnie różnicują stawki tylko w zależności od pojemności
    > silnika, czy biorą też pod uwagę moc silnika?

    Mogą brać pod uwagę nawet kolor karoserii.

  • 6. Data: 2013-10-02 08:52:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Oct 2013 23:06:22 +0200, spider napisał(a):
    > Czy ubezpieczalnie różnicują stawki tylko w zależności od pojemności
    > silnika, czy biorą też pod uwagę moc silnika?

    Trudno powiedziec, bo ostatnio o mase parametrow sie pytaja zanim
    stawke podadza. Ale poodejrzewam ze wiekszosc po staremu - tylko
    pojemnosc.

    Pobaw sie z kalkulatorem skladki paru firm.

    Allianz np mial 5 roznych cen w zaleznosci od marki ..

> [...]
    > epoce uturbowionych silników 1,2 czy 1,4 które mają często większą moc
    > od starych 1,6 czy 2.0 sens ten chyba traci.

    Duzy silnik to zazwyczaj duze i ciezkie auto, i wiecej szkod powoduje
    jak juz do zderzenia dojdzie :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-10-02 08:53:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 02 Oct 2013 00:22:53 +0200, R2r napisał(a):
    > Dlaczego akcyza od samochodu z silnikiem 2,5l 180KM jest wyższa od
    > akcyzy od samochodu 2,0T 220KM?

    Bo taka polityka naszego rzadu - popieramy male i oszczedne silniki.

    I dobrze, bo potem obywatele mniej protestuja jak paliwo drozeje :-)

    J.

  • 8. Data: 2013-10-02 11:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Zapisać kalkulację, zmienić i porównać. Tylko, że musisz defacto zmienić
    > samochód - samej pojemności się nie da;)

    No tak, ale to jednak dosc pracochłonny sposób.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 9. Data: 2013-10-02 19:42:09
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2013-10-01 23:00, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > A kto to wie, co oni biora pod uwagę.
    > Ilosc danych, o jakie pytają przy ubezpieczeniu jest zatrważająca.
    >
    > Może sa gdzieś jakieś kalkulatory, które pokazują jak sie zmienia stawka
    > przy zmianie jednego parametru?

    Publicznie dostępnych to nie widziałem, ale co najmniej w niektórych
    firmach żywi agenci mają lepszy program w którym mają możliwość łatwego
    i szybkiego zobaczenia takiej zmiany.

    Kiedyś bywały też papierowe tabelki ze współczynnikami, ale nie wiem czy
    jeszcze są. Od co najmniej kilku lat nie widziałem w użyciu.